AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Chevrolet Volt uvodi General Motors u njegov drugi vek

Chevrolet Volt uvodi General Motors u njegov drugi vek

General Motors je danas zakoračio u svoje sledeće stoleće predstavljanjem dugo očekivane proizvodne verzije modela Chevrolet Volt – vozila sa sposobnošću vožnje bez potrošnje goriva i bez emitovanja izduvnih gasova u opsegu do 60, uz mogućnost povećanja dometa u stotinama dodatnih kilometara...

Chevrolet Volt uvodi General Motors u njegov drugi vek

“Otkrivanje proizvodne verzije Volt-a predstavlja sjajan način da zakoračimo u naše drugo stoleće.” - ističe Rick Wagoner, Predsednik UO i Izvršni direktor GM-a. “Volt simboliše GM-ovu snažnu predanost budućnosti … predstavljaući upravo onu vrstu tehnološke inovativnosti ptrebnu našoj industriji kako bi odgovorila na današnje i buduće energetske i izazove zaštite životne sredine”.

Chevrolet Volt uvodi General Motors u njegov drugi vek

Oblik prati funkciju Dizajn proizvodne verzije Volt-a je evoluirao od originalnog koncepta koji je predstavljen na Severno-američkom sajmu automobila u Detroitu 2007. godine. Obzirom da aerodinamika igra ključnu ulogu za povećanje opsega vožnje, GM-ovi konstruktori su razvili aerodinamički efikasan dizajn za proizvodnu verziju vozila. Mnogi od dizajnerskih motiva u konceptu vozila su opstali u proizvodnoj verziji, uključujući i zatvorenu rešetku hladnjaka, atletski stav, dizajn zadnjeg dela, spoljne retrovizore itd. Volt-ov zaobljen prednji deo, suženi ugaoni delovi i rešetka su funkcionalni, omogućavajući lako kretanje vazduha oko automobila. U zadnjem delu automobila, oštre ivice i pažljivo izveden spojler omogućuju da vazduh lako i brzo „odleti“. Agresivan nagib vetrobrana and zadnje staklo pomažu da se smanji turbulencija i vučenje. Kroz blisku saradnju sa GM-ovim stručnjacima za aerodinamiku pri uobličavanju Volt-a, konstruktorski i inženjerski timovi GM-a su razvili jedno od najdinamičnijihg vozila u istoriji GM-a. Proveli su stotine sati rada na Volt-u, u GM-ovom vazdušnom tunelu, u ponavljanim ispitivanjima delova kao što su prednje i zadnje sprovodnike vazduha, zadnji spojler, spojleri prednjeg i zadnjeg branika i spoljni retrovizori. Aerodinamička poboljšanja su omogućila GM-u da dostigne ciljani opseg vožnje do 60km, bez upotrebe benzina i bez stvaranja izduvnih gasova.

Chevrolet Volt uvodi General Motors u njegov drugi vek

U unutrašnjosti, Volt nudi prostor, udobnost, pogodnost korišćenja i bezbednost kakve bi kupac očekivao kod sedan vozila sa 4 sedišta, a sve ovo se nudi u mnoštvu različitih boja unutrašnjosti, izvedbi osvetljenja i kombinacija opreme, kao nijedan do sada ponuđen Chevrolet u sedan izvedbi. Moderni komandni elementi, 2 informativna displeja i centar za zabavu i informisanje koji reaguje na dodir, izdvajaju unutrašnjost Volt-a od drugih vozila prisutnih na tržištu. Neke od unutrašnjih tehnoloških crta Volt-a obuhvataju: • LCD instrument tabla podesiva prema potrebama vozača • Standardni 7-inčni informativni monitor koji reaguje na dodir • Komande klima uređaja i funkcija u vidu monitora koji reaguje na dodir • Opcioni navigacioni sistem sa ugrađenim hard diskom za pohranjivanje mapa i muzike • Standard Bluetooth priključak za mobilne telefone i USB/Bluetooth priključak za muziku

Chevrolet Volt uvodi General Motors u njegov drugi vek

Nova era automobilskog prevoza Volt predvodi novu eru u elektrifikaciji automobila, stvarajući novu klasu vozila, koja je poznata kao Električna vozila produženog dometa, ili E-REV. Volt koristi električnu energiju za pogon u svakom trenutku i pri svim brzinama. Za vožnje do 60 km, Volt se napaja samo električnom energijom pohranjenom u litijum-jonskom akumulatoru. Kada se potroši energija akumulatora, generator, sa pogonom na benzin/E85 obezbeđuje kontinualno snabdevanje električnom energijom za električni pogon Volt-a, istovremeno nastavljajući da puni akumulator. Ovaj način rada povećava opseg kretanja Volt-a za nekoliko stotina dodatnih kilometara, se potrebno akumulator može ponovo napuniti. Za razliku od konvencionalnih vozila na električni pogon, Volt eliminiše nervozu zbog približavanja opsegu kretanja, dajući pouzdanje i smirenost zahvaljujući saznanju da vozača neće izdati prazan akumulator. Volt se može puniti na standardnim utičnicama od 230 v koje se koriste u domaćinstvima. Inteligentna tehnologija punjenja vozila omogućuje da se akumulator Volt-a napuni za manje od tri sata. Vreme punjenja se skraćuje ukoliko akumulator nije potpuno ispražnjen. GM procenjuje da će noćno punjenje potrebno za prelaženje 60 km na električni pogon, koštati ne više od 1 evra.

Chevrolet Volt uvodi General Motors u njegov drugi vek

Cena vožnje Volt nudi odlične performanse vožnje u začuđujuće tihoj unutrašnjosti. Više od 220 litijum-jonskih ćelija koje se nalazi u akumulatorskom sklopu Volt-a obezbeđuju dovoljnu snagu. Volt-ova jedinica za električni pogon isporučuje energiju ekvivalentnu snazi od 150ks, 370 Nm instantnog obrtnog momenta, uz najveću brzinu od 161 km/h. Izostanak buke u radu motora, uz posebne materijal za upijanje zvuka, čine Volt naročito tihim vozilom. GM procenjuje da će vožnja Volt-om koštati oko 2 evro centa po pređenom kilometru, na električni pogon, u odnosu na 12 evro centi pri korišćenju goriva, po ceni od 1,5 evra. Za prosečnog vozača koji prelazi 60km dnevno, (ili 22,000 km godišnje) ovo donosi godišnju uštedu od 2,200 evra godišnje. Punjenjem električne energije u noćnom režimu, GM procenjuje da će kilometar pređen Volt-om na električni pogon koštati oko jedne šestine cene vožnje konvencionalnim vozilom na benzinski pogon.

Chevrolet Volt uvodi General Motors u njegov drugi vek

Očekuje se da će se Volt proizvoditi u GM-ovom pogonu Detroit-Hamtramck, što zavisi od uspeha pregovora o vladinim podsticajima. Predviđeno je da proizvodnja počne krajem 2010 godine, za modele namenjene za američko tržište. Još nema najava za cene. GM PR

Toyota prvi put od 1938. godine posluje sa gubitkom

Toyota prvi put od 1938. godine posluje sa gubitkom

Navikli smo da nas američki proizvođači, već godinama unazad, izveštavaju o negativnom poslovanju. Ali, kada gubitke prijavi i Toyota, to samo ukazuje na ozbiljnost ekonomske krize. Japanski proizvođač prvi put posle 1939. zabeležiće gibitak...
Maserati - verzija S za Quattroporte GT

Maserati - verzija S za Quattroporte GT

Aktuelna generacija modela Quattroporte je jedan od najuspešnijih modela koje krasi trozubac na masci. Ovogodišnja nenapadna modernizacija na predstojećem sajmu automobila u Detroitu predstaviće se u novoj verziji sa slovom "S" u imenu...
Škoda Auto otvorila novi tehnološki centar

Škoda Auto otvorila novi tehnološki centar

Novi tehnološki centar kompanije Škoda Auto u Mladoj Boleslavi otvorili su predsednik predsedništva Volkswagen AG, Prof. Dr. Martin Winterkorn, predsednik predsedništva Škoda Auto, Reinhard Jung i Dr. Eckhard Scholz, član predsedništva za tehnički razvoj...
G-Power M5 Hurricane RS - Najbrži sedan na svetu!

G-Power M5 Hurricane RS - Najbrži sedan na svetu!

Kompanija G-Power ponovo je zasijala punim sjajem. Dva kompresora instalirana na desetocilindrični motor poreklom iz M5 i M6 snagu je povećala na impresivnih 750 konjskih snaga, što G-Power Hurricane M5 RS čini najbržim sedan automobilom na svetu...
Miss “Sporta” i “NetAuta”

Miss “Sporta” i “NetAuta”

Naš najstariji dnevni sportski list "Sport" i web portal "Net Auto" nedavno su predstavili peti izbor za Mis automobilizma. Iako nije među velikim nacionalnim izborima lepote, Miss NetAuto je po svojoj koncepciji i medijskoj propraćenosti najoriginalniji. Najzanimljivije fotografije sa našim lepoticama u glavnoj ulozi možete pogledati klikom na LINK. Konferencija za medije u AK Voždovac završena je proglašenjem Goce Tržan za promotera Renaulta...
Neverovatni iQ stigao u Evropu

Neverovatni iQ stigao u Evropu

Sredinom decembra, samo tri nedelje posle inicijalne pan-evropske test vožnje za predstavnike medija u Milanu, prvi automobili iQ iz proizvodnje počeli su da pristižu u Evropu, a prva vozila će biti isporučena kupcima do kraja ove godine...
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje