AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Toyota Yaris 2009

Toyota Yaris 2009

Prvi put lansiran 1999., Yaris je Toyotin najprodavaniji model u Evropi i nalazi se u srcu visoko konkurentnog B segmenta: to je segment koji će po očekivanjima da se proširi za čak 3% tokom naredne tri godine (do 2011.), zbog rastuće potrebe za malim automobilima. Od 2005. godine kada je lansirana druga generacija Yaris-a, Toyota je uspela da postigne neverovatnu prodaju i poveća svoj udeo na tržištu u B segmentu (prognozirano 5,4% za 2008, povećano sa 5,1% u 2005.)...

Toyota Yaris 2009

Decenija neprekidnog rasta prodaje Yaris automobila Yaris se pokazao kao neslućeni uspeh za Toyotu, kako na komercijalnom planu, tako i poboljšanjem profila ovog brenda. Nedavne studije sprovedene na tri najveća evropska tržišta (u Velikoj Britaniji, Francuskoj i Nemačkoj) za utvrđivanje koeficijenta zadovoljstva kupaca – 2008 J.D. Power Customer Satisfaction Index, postavile su Yaris u rang vodećih u kategoriji. Yaris je imao jedinstveni životni ciklus, sa stalnim porastom godišnje prodaje od 135.300 vozila u 1999. godini do neverovatnih 267.100 u 2007. godini (i 246.000 vozila planiranih za 2008.). Osim što je najprodavaniji model u Evropi, Yaris predstavlja četvrtinu Toyotine godišnje prodaje automobile na ovom kontinentu. Ukupno, preko 2,1 miliona vozila prodato je širom Evrope od lansiranja ovog modela. Koncept Yaris proizvoda • Zadržan originalni Yaris DNK • Prefinjenije rešenje za osećaj višeg kvaliteta U ideji ovog projekta nalazi se objašnjenje za razvoj trenutne generacije Toyota Yaris usredsređeno na tri ključne tačke. Prva i najvažnija, novi proizvod morao je da zadrži Yaris DNK: usavršen sklop, visok nivo unutrašnjeg prostora i univerzalnosti, korišćenje napredne tehnologije, udobnost, bezbednost i performanse. Ovo takođe uključuje stalan fokus na neprekidnom usavršavanju svakog aspekta kvaliteta, izdržljivosti i pouzdanosti. Na drugom mestu, nivo složenosti morao je da se podigne kroz prefinjenije rešenje. To bi se prenelo na osećaj višeg kvaliteta, niži nivo buke i vibracija i usavršeniji pogonski sklop. Konačno, Toyota je kupcu Yaris-a 2009 želela da pruži osećaj poboljšanja u odnosu na dosadašnji model. Metod se sastojao u iscrpnom pristupu velikom broju različitih oblasti kao što je dinamika u vožnji i sveukupni kvalitet, kao i specifičnijim detaljima kao što je zvuk pri zatvaranju vrata. Naravno, Yaris 2009 ostaje veran gorepomenutim ciljevima, ali glavni inženjer Masao Inoue definisao je neke dodatne ciljeve za model 2009: “Napraviti značajna poboljšanja smanjenjem potrošnje goriva i emisija CO2 i povećati privlačnost proizvoda tokom celog njegovog životnog ciklusa.”

Toyota Yaris 2009

Ključne Yaris karakteristike Kada je lansiran 2005. godine, Yaris je imao sledeće ključne atribute: • Osećaj kvaliteta – brojne stavke su poboljšane, u poređenju sa modelom iz prve generacije, od osećaja kvaliteta unutar vozila, nivoa buke i vibracija, do dinamike u vožnji • Bezbednost – usavršena oprema i mnogo čvršća struktura karoserije pomogli su da se napravi bezbedniji ukupni sklop i tako dobije 5 zvezdica na Euro-NCAP 2005. godine (za zaštitu odraslih) • Dizajn – sa stilom koji kreira Toyotin evropski studio za dizajn, ED2, Yaris druge generacije sačuvao je DNK prvog modela, ali razvijajući novi pravac u dizajnu • Dinamika u vožnji – potpuno nova platforma (50% čvršća od prethodne) i potpuno novi sistem vešanja postižu najbolju moguću kombinaciju dobrog upravljanja i udobnosti u vožnji • Pogonski sklop – novi Yaris usvaja niz naprednih Toyota Optimal Drive elemenata koji kombinuju dobar nivo performansi sa niskom potrošnjom goriva i niskom emisijom • Sklop i univerzalnost – nekoliko inovacija dovelo je do boljeg korišćenja unutrašnjeg prostora i pomoglo da se postigne veća univerzalnost. Sa sadašnjim Yaris-om, Toyota ima za cilj kupce koji su uglavnom obrazovani ljudi sa aktivnim stilom života, u godinama između 30 i 35. Njima se sviđaju tehnologija i inovacije, a Yaris cene zbog elegantnog dizajna i usavršenih elemenata u kompaktnom sklopu.

Toyota Yaris 2009

2. Sistem optimalne vožnje - Toyota Optimal Drive Model Yaris 2009 imaće prednosti zbog Toyotinog novog koncepta optimalne vožnje, niza tehnoloških rešenja predstavljenih na sajmu 2008 Paris Motor Show, što Toyoti obezbeđuje vodeću poziciju po pitanju održivog kretanja. Još od samog početka, cilj Toyote kao kompanije, proizvodeći i prodajući automobile, je da doprinosi naprednom društvu sa niskom koncentracijom ugljenika. U ostvarivanju ovog cilja, Toyotin tim za istraživanje i razvoj neprestano teži razvoju još efikasnijih pogonskih sklopova kao i inovacijama održive tehnologije. I zaista, ukupna efikasnost goriva Toyotinih automobila povećana je za 28% tokom poslednjih 10 godina. Hibridna tehnologija je tu odigrala glavnu ulogu – preko 120.000 vozila već je prodato u Evropi (do septembra ’08.). Međutim, Toyota takođe želi da učvrsti svoju vodeću poziciju u klasičnoj tehnologiji pogonskih sklopova. Tako je, ustanovivši vođstvo na polju hibrida svojim hibridnim sinergetskim pogonom - Hybrid Synergy Drive®, Toyota sada predstavila optimalni pogon - Toyota Optimal Drive. Koncept je jednostavan – poboljšane performanse, sa smanjenjem emisija CO2 i potrošnje goriva. U skladu sa legendarnom “Kaizen” tradicijom neprestanog poboljšanja, Toyotini inžinjeri su usavršili efikasnost sagorevanja, smanjili težinu motora/menjača i smanjili otpor da bi proizveli nove motore koji daju veću snagu, a istovremeno su efikasniji i ekonomičniji. Ukratko, automobili koji poseduju tehnologiju Toyota Optimal Drive su veoma zabavni za vožnju, a i pažljivi prema planeti.

Toyota Yaris 2009

Modeli Yaris 2009 biće opremljeni usavršenom serijom benzinskih i dizel motora, koji će biti u prednosti zbog niza tehnoloških dostignuća. • Usavršeni novi 1.33-litra Dual VTT-i benzinski motor sa standardnom “Stop & Start” tehnologijom • Poboljšani 1.0-litra benzinski i 1.4-litra D-4D dizel motori • Novi ručni menjač sa 6 brzina i MultiMode (MMT) menjač sa 6 brzina • Poluautomatski menjač na MMT verzijama 1.33-litra i 1.4-litra D-4D motora Usavršeni novi 1.33-litra Dual VTT-i benzinski motor sa smanjenim emisijama i potrošnjom goriva • CO2 emisija od 119 g/km • Potrošnja goriva od 5,1 l/100km • Poslednje dostignuće variabilnog vremenski prilagodljivog otvaranja i zatvaranja ventila - Dual VVT-i valve timing • Na raspolaganju tehnologija Stop & Start Najveći napredak postignut na Yaris-u 2009 je novi benzinski motor 1.33-litra Dual VTT-i sa inovativnom tehnologijom “Stop&Start”. Novi motor opremljen je poslednjim dostignućem variabilnog vremenski prilagodljivog otvaranja i zatvaranja ventila Dual VVT-i (Variable Valve Timing-intelligent), koji proizvodi 74kW/101KS i ima najveći količnik kompresije na svetu za benzinski motor (11,5:1). Benzinski motor sa četiri cilindra u liniji takođe daje vrhunske performanse dinamičnosti i obrtnog momenta od 132Nm@4,000 rpm, sa potrošnjom goriva od samo 5,1l/100km i kod ručnog i kod MMT menjača. Ukupno je napredna tehnologija Toyota Optimal Drive na motoru 1.33-litra sa Stop & Start dala rezultat od velikih 21g smanjenja emisija CO2. Poboljšanja su postignuta na svim delovima motora i menjača, kao i na aerodinamici, čime su obezbeđene izvanredna tišina u kabini i ekološke performanse. Usavršeni inženjering primenjen je na celom novom benzinskom motoru od 1.33 litra. Toyotini inženjeri su dali aerodinamičan oblik kanalu za unos goriva u motoru, koristeći kompjutersku simulaciju za optimizovani protok vazduha, dok su sve površine zaglađene u cilju smanjenja turbulencije, a uglovi i oštre ivice zaobljeni unutar motora. Gornji poklopac cilindra od smole i razvodne cevi za unos goriva su prilagođeni, pa se tako postiglo značajno smanjenje težine. Osim toga, aluminijumsko kućište radilice velike čvrstine (karter) je povezan sa sklopom menjača i diferencijala, tako pojačavajući čvrstinu spona u pogonskom sklopu, čime se postiže smanjenje otpora i buke. Takođe je stvoren potpuno novi profil bregaste osovine, otpor i težina smanjeni su u pogonskom mehanizmu ventila, a razvijen je prilagođeni hidraulični zazor koji ne zahteva održavanje.

Toyota Yaris 2009

Sva pomenuta poboljšanja rešila su paradoksalnu proizvodnju motora koji je manji i lakši, a u isto vreme daje veći obrtni moment i manju potrošnju goriva. Tehnologija Stop & Start Originalni sistem Stop & Start je standardna oprema na novom motoru 1.33-litra kojim se još više smanjuju potrošnja goriva i emisije. Dok je Yaris zaustavljen, ovaj sistem zaustavlja motor kada je ručica menjača na N poziciji, a pedala kvačila otpuštena, čime se ekonomičnost goriva poboljšava. Motor će se ponovo pokrenuti pritiskom na kvačilo i otpuštanjem kočnice u istom trenutku. Ponovni start istog trenutka je moguć zbog toga što je mehanizam menjača neprestano u radu. Sam menjač pogonskog zupčanika starter motora nije rešen primenom dizajna kaišnog prenosa – tako da nema ograničenja u obrtnom momentu na ceo sistem, bilo da vozilo radi u toplim ili hladnim vremenskim uslovima. Ovaj revolucionarni sistem omogućava: • Smanjenu potrošnju goriva • Tih, nesmetan ponovni start motora istog trenutka, veću udobnost Nagrađivani benzinski motor 1.0-litra VVT-i sa smanjenim emisijama i potrošnjom goriva • CO2 vrednosti od 115 g/km • Potrošnja goriva od 4,9 l/100km Kao jedan od najlakših motora danas na tržištu, ovaj motor nudi vrednosti specifične snage i obrtnog momenta koje su vodeće u klasi. Toyota inženjeri neprestano su radili na poboljšanju performansi motora 1.0-litra sa tri cilindra, a danas su uvedena sledeća poboljšanja : • Novorazvijeni sistem isključivanja štedi gorivo pri menjanju brzina • Poboljšanja u upravljanju elektronskim ubrizgavanjem goriva - Electronic Fuel Injection (EFI) • Upotreba ulja niskog viskoziteta za manji koeficijent otpora motora • Sistem ponovnog kruženja gasa - Exhaust Gas Recirculation i rashladni omotač oko cilindra motora korišćeni su za veću efikasnost Osim toga, pneumatici sa niskim koeficijentom otpora pri kotrljanju na svim Yaris modelima i klasama na benzinski pogon (osim S klase) doprinose manjoj potrošnji goriva i emisiji CO2 . Sve navedene mere za rezultat imaju smanjenje CO2 od gotovo 10% u poređenju sa dosadašnjim modelom (od 127g/km do 115g/km). Usavršeni dizel motor 1.4-litra D-4D • CO2 vrednosti od 109 g/km • Potrošnja goriva od 4,1 l/100km • Nova Piezo tehnologija ubrizgavanja

Toyota Yaris 2009

Dizel motor 1.4-litra D-4D poseduje tehnologiju zajedničkog rednog sistema ubrizgavanja poslednje generacije sa turbokompresorom sa međuhladnjakom. Davanje snage od 66kW / 90KS je pojačano i daje maksimalni obrtni moment od 205Nm na 1800rpm. Ovo predstavlja poboljšanje od 15Nm na još nižem rpm u poređenju sa prethodnim motorom 1.4-litra D-4D. Potrošnja goriva je tek 4,1 litra/100km (4,2-litra sa MMT) sa emisijama od 110g CO2/km (111g CO2/km sa MMT) vodećeg u klasi za novi DPF derivat (filter dizel čestica - Diesel Particular Filter). Ovo je poboljšanje/umanjenje od 9g CO2/km i 0,3l/100km u poređenju sa prethodnim motorom od 1.4-litra CCO. Poboljšanje vrednosti snage i obrtnog momenta je rezultat dve velike promene na ovom motoru: prvo, ovaj dizel motor ima izuzetno visok pritisak ubrizgavanja od 160MPa, zbog ugrađene najnovije tehnologije zajedničkog rednog ubrizgavanja, kao i niži koeficijent kompresije. Rezultat toga je minimalan nivo buke i vibracija, obezbeđujući izvanredno ujednačeno sagorevanje. Takođe to doprinosi neverovatno niskom nivou NOx i emisije čestica. Drugo, piezo-električni ubrizgači snabdevaju većim i preciznijim količinama dizela i to dvostruko brže od konvencionalnih ubrizgača goriva. Zbog njihove veće radne brzine, oni mogu u jednom ciklusu sagorevanja da izvrše višestruko ubrizgavanje. To je dodatak sistemu zajedničkog rednog ubrizgavanja i VNT (variabilna turbina mlaznica - Variable Nozzle Turbine) turbokompresoru, što dovodi do približno 10% poboljšanog najnižeg obrtnog momenta, vrlo ekonomične potrošnje goriva i čistijih emisija. Ostala poboljšanja uključuju rashladni omotač oko cilindra motora, vijugavi automatski zatezač, pumpu za ulje “u karteru”, nisku viskoznost ulja i smanjenu nategnutost kaiša. Motor 1.8-litra Dual VVT-i za Yaris T Sport (Yaris TS) • CO2 vrednosti od 164 g/km • Potrošnja goriva od 7 l/100km • Ručni menjač sa 6 brzina Toyota Yaris T Sport poseduje benzinski motor 1.8 litra Dual VVT-i 133 DIN KS, najsnažniji pogonski sklop u ovoj klasi. Snaga se oslobađa preko redizajniranog ručnog menjača sa 6 brzina, čime se smanjuju kako emisije CO2 tako i potrošnja goriva. Yaris TS nudi mnogo detalja kao što je zadnji spojler i bočne ivice, ekskluzivni branici, hromirani auspuh, aluminijumski točkovi od 17" i zatamnjena stakla. Jedinstvena za Toyota Yaris TS su LED zadnja svetla. Unutra se nalazi moderan analogni brzinomer sa žutim osvetljenjem i sportskim sedištima, kao i ručni klima uređaj kao standardna oprema. Usavršeni novi ručni menjač sa 6 brzina za motore 1.33-litra Dual VVT-i, 1.8-litra Dual VVT-i T Sport i 1.4-litra D-4D Kao deo Toyota Optimal Drive tehnologije novi menjač sa 6 brzina razvijen je za motore 1.33-litra Dual VVT-i, 1.8-litra Dual VVT-i T-Sport i 1.4-litra D-4D. Ovaj novi menjač nudi prvoklasni nivo efikasnosti menjača i poboljšanu ekonomičnost goriva zahvaljujući širokom rasponu 6 brzina. Takođe pruža revolucionarne performanse u vožnji.

Toyota Yaris 2009

Novi ručni menjač sa 6 brzina takođe poboljšava osećaj menjanja brzina zbog nove strukture menjača da bi se omogućio visok nivo bezvučnosti optimizacijom brzina i ujednačenom osećaju kvačila. Novi MultiMode (MMT) menjač sa 6 brzina za motore 1.33-litra Dual VVT-i i 1.4-litra D-4D Yaris 1.33-litra Dual VVT-i i 1.4-litra D-4D može se naručiti sa najnovijom verzijom Toyotinog MultiMode sistema sa 6 brzina. Ovim novim efikasnim ručnim menjačem se upravlja električnim putem (robotizovan je), pošto ima dva električna motora i kvačilo kojim se elektronski upravlja da bi se brzine menjale automatski ili pak sekvencijalno. MMT radi u 3 modusa: ‘M’, koji omogućava sekvencijalnu promenu brzina; ‘E’ za automatsku promenu brzina i ‘Es’ za bržu automatsku promenu brzina. MMT menjač na Yaris-u 2009 sada je bolje sportski podešen nego ikada, jer omogućava brzu promenu brzina. Vreme aktiviranja kvačila smanjeno je u tom cilju, što istovremeno smanjuje trzaj pri promeni brzina zbog smanjenog intervala prekidanja pogonske linije. Osim toga, za vozače koji sportski voze, postoji poluautomatski menjač kao standardna oprema na MMT verzijama dizel motora od 1.33-litra i 1.4-litra D-4D. 4. Razvojno usavršavanje Yaris dizajna i dva nova nivoa Nakon tri godine neprekidnog rasta prodaje, Toyota je pristupila razvojnim promenama dizajna da bi još više poboljšala Yaris. Cilj ovih promena je pojačana dinamika i usavršen izgled automobila. Poboljšanja na spoljašnjosti automobila Prednji deo sada poseduje bližu integraciju haube i branika, dok je dinamično zaštitno friziranje tako uklopljeno da pojača osećaj bezbednosti. Takođe, maska hladnjaka ima novu talasastu mrežu koja zrači sa centralne Toyota oznake. Ova poboljšanja, zajedno sa uvećanim prednjim spojlerima i školjkama, i redizajnirana dinamika donje karoserije, doprinose nesmetanoj aerodinamici ovog automobila.

Prednja svetla takođe su ponovo oblikovana za futuristički i odvažniji izgled. Zadnji branik i ugrađena kombinovana LED zadnja svetla takođe su osveženi. Okrenuto oslikavanje L oblika na zadnjem kombinovanom svetlu u stvari se nastavlja iz branika, na gore kroz svetlo da naglasi širok stas automobila, dok je niži deo branika dobio dizajn spojlera da naglasi sportsku notu Yaris-a. Serija svežih i privlačnih boja je uvedena, a među njima se nalazi nova pepeljasto siva kao osnovna boja, čime se broj boja povećava na 12. Poboljšanja enterijera Unutra, novi dizajn materijala – sa opcijom poznatom kao “pepeljasto braon” – daje Yaris-u osvežen i savremen izgled. Centralna konzola je sada moderno crna, dok je ručno biranje kontrole grejanja ulepšano osetljivijom površinom optočenom prekidačima u obliku dijamanata. Topla srebrna unutrašnja presvlaka ili titanium srebrna oplata dodata je oko centralne konzole, menjača i ukrasa volana. Ukrasna oplata od hroma je na raspolaganju za ležište prstenova bočne ventilacije, unutrašnje kvake na vratima i ručicu parkirne kočnice. Privlačni detalji srebrnih šavova dodati su volanu, menjaču i kožnoj oblozi menjača. Dodatna pogodnost je i povećanje prtljažnog prostora. Dva nova nivoa opreme Da bi se proširila privlačnost Yaris-a u ovom rastućem B segmentu, Toyota je uvela dva nova elegantna nivoa, koje upotpunjuju panevropsku klasnu strukturu od 7 nivoa: “S” nivo Ovde je fokus na performansama za vozače Yaris-a koji vole sportsku vožnju. Sklop uključuje novodizajnirane aluminijumske sportske točkove od 15”, prednja svetla za maglu, zatamnjeno staklo i tamnije podloge prednjih svetala. Presvlake sedišta sportskog dizajna korišćene su u celom vozilu, a analogni brzinomer daje žuto osvetljenje, dok “sportski” volan i menjač imaju privlačna anatomska ulegnuća. “Lux” nivo Za veći luksuz, klijenti će moći da izaberu “Lux” nivo. Ovaj model poseduje elegantne presvlake pepeljasto braon boje i unutrašnje obloge sive i bež boje. Vlasnici mogu da se opredele za navigaciju sa kompletnom mapom, dok su sistem ulaska bez ključa, zadnja stakla sa elektronskim podizačima, elektro-hromatska ogledala i zatamnjena stakla standardna oprema. 5. Održiva proizvodnja u fabrici Yaris automobila u severnoj Francuskoj Fabrika u kojoj se proizvodi Yaris u Valenciennes-u, u Francuskoj, počela je sa radom u januaru 2001., a sada se ovaj automobil izvozi u preko 25 zemalja širom Evrope. Kapacitet proizvodnje se nedavno povećao na maksimalnih 270.000 vozila godišnje. Ova fabrika proizvela je svoj milioniti automobil u decembru 2006., a ukupna investicija u fabriku koja ima približno 3850 zaposlenih iznosi oko 897 miliona evra. Fabrika u Valenciennes-u je jedna od Toyotinih najvažnijih u svetu. Bitan razlog je u radionici za karoserije, gde se najvažniji delovi strukture sklapaju zavarivanjem. Ova fabrika je prva Toyotina izvan Japana koja je dobila ono što kompanija naziva “Global Body Line’’: konfiguraciju robota koja se može programirati za izradu brojnih različitih stilova vozila bez ikakvih modifikacija na celokupnoj fabrici. Fabrika u Valenciennes-u izrađuje samo jedan model, Yaris, i ona ga proizvodi u četiri izvedene varijante - za vožnju sa leve i sa desne strane, i opremljen benzinskim i dizel motorima. Svaka konfiguracija zahteva različite delove i korake proizvodnje. Ova fleksibilnost, koja se može iskoristiti i za proizvodnju potpuno drugačijih modela na istoj traci za sklapanje u isto vreme, je glavna karakteristika najboljih Toyota fabrika u celom svetu. To je primer koji ostale kompanije, kako u Evropi tako i u SAD, teže da slede. Najbolja ekološka praksa: TMMF – 100% postignut cilj iskorišćavanja otpada Ispunivši svoj trogodišnji plan aktivnosti, TMMF je postigla svoj cilj da reciklira 100% otpadnog materijala koji je produkt njenih industrijskih procesa. Pošto je već postignut cilj bez otpada na zemljištu otkad je fabrika otvorena 2001., a smanjenje ukupno proizvednog otpada od 50% ostvareno, TMMF je dostigla novi vrh došavši do nultog spaljivanja otpada. Danas, proizvodnja Yaris-a stvara 9,5 kg otpada. Preko 4 kg se može direktno reciklirati (karton, metal, uljni razređivači itd). Preostalih 5,5 kg otpada koristi se kao zamena za gorivo (umesto nafte, na primer) za industrijske procese. Tako da je cela količina otpada danas iskorišćena. "Fabrika Toyota Valenciennes jedna je od prvih fabrika za proizvodnju automobila na svetu koja je postigla takve rezultate u reciklaži proizvodnog otpada, što se samo pre nekoliko godina činilo nemogućim. Još jednom, Toyota pokazuje da ništa nije nemoguće zahvaljujući zalaganju svih članova, a to uključuje poboljšanje načina razvrstavanja otpada, što nam je omogućilo da dostignemo svoj cilj od 100% iskorišćavanja materije."– izjavio je Didier Leroy, Predsednik TMMF. Toyota Yaris - specifikacija:

Motor1.0 VVT-i1.33 Dual VVT-i1.4 D-4D1.8 Dual VVT-i
Šifra motora:1KR-FE1NR-FE1ND-TV2ZR-FE
Broj cilindara:3 u liniji4 u liniji4 u liniji4 u liniji
Tip goriva:95 Oktana b95 oktana benzin48 Cetana d95 oktana b
Mehanizam razvoda:DOHC 12VDOHC 16V, DualSOHC 8 vDOHC 16V,
Zapremina motora: 998 cm31.329 cm31.364 cm31.798 cm3
Prečnik x hod klipa:71,0 x 84,072,5 x 80,573,0 x 81,580,5 x 88,3
Stepen kompresije:10.511.516.510
Max. Snaga (KS):69 / 6000 o/min101 / 6000 o/min90 / 3800133 / 6000
Max Moment (Nm):93 / 3600 o/min132 / 3800 o/min205 / 1800173 / 4400
Nivo emisija:EURO IVEURO IVEURO IVEURO IV
Menjač:5 M/T / 5MMT6 M/T / 6MMT6 M/T/6MMT6 M/T
Dužina automobila:3785 mm
Širina automobila:1695 mm
Visina automobila:1530 mm
Međuosovinski r.:2460
Težina prazan:985 - 1035 kg1040 - 1080 kg1060 - 1115 kg1120 - 1140 kg
Bruto težina:1440148015251545
Ubrzanje 0-100 km/h:15,7 s / 16,9 s11,7 / 13,410,7 / 11,99,1
Prosečna potrošnja:5,0 L/100 km5,1 L/100 km4,1 L/100 km7L /100 km
Zapremina rezervoara:42424242

Toyota Srbija PR

Saab 9-3X - špijunske fotografije

Saab 9-3X - špijunske fotografije

Švedski Saab uvideo je da modeli kao što su Audi Allroad, Škoda Octavia Scout, Volvo XC70, Subaru Forester... imaju veliki uspeh na tržištu. Automobil sa povišenom karoserijom, boljim karakteristikama na terenu i boljom varijabilnošću, imaju sve veće poverenje kupaca, što je iniciralo razvoj modela Saab 9-3X...
Naslednik Hyundai Tucsona  - koncept već u Ženevi

Naslednik Hyundai Tucsona - koncept već u Ženevi

Hyundai će na predstojećem sajmu automobila u Ženevi predstaviti studiju novog SUV modela. Pod kodnim imenom HED-6 krije se naslednik modela Tucson, i ako produkcijska verzija bude pratila dizajn koncepta, možemo slobodno reći da konkurenti imaju puno razloga za brigu...
McLaren P11 - Sprema se odgovor Britanaca na Ferrari F430

McLaren P11 - Sprema se odgovor Britanaca na Ferrari F430

Špijunskim fotografima konačno je pošlo za rukom da snime prototip novog McLarena. Kao što možemo videti, test vozač je u vožnji McLarena P11 prilično uživao, a fotografi tvrde da dugo nisu videli nekog ko tako agresivno upravlja prototip modelom...
Pagani Zonda R: oficijalno predstavljena

Pagani Zonda R: oficijalno predstavljena

Pred nama je jedan od najekstremnijih automobila današnjice, koji se može registrovati. Italijanski proizvođač superautomobila oficijalno je predstavio najnovijeg predstavnika porodice ekskluzivnih primeraka...
SEAT Leon, Altea, Altea XL - novi motori i moderniji izgled

SEAT Leon, Altea, Altea XL - novi motori i moderniji izgled

Iako to na prvi pogled ne izgleda, na modelima Seat Altea i Seat Leon, izmenjeno je dosta toga. Dizajn prednjeg i zadnjeg dela prošao je "plastičnu operaciju", i rezultat je: druagačija svetla, manji logo Seata, izmenjeni branici, veće zadnje staklo i drugi detalji...
BMW Group - pad prodaje u januaru za 24,1 %

BMW Group - pad prodaje u januaru za 24,1 %

Grupacija BMW, u januaru mesecu 2009. godine, prodala je 70 405 vozila marke BMW, MINI i Rolls Royce, što je u poređenju sa istim mesecom u 2008. godini, kada je prodato 92 849 vozila, pad od 24,2 %...
Kia YN spremna za Ženevu

Kia YN spremna za Ženevu

Kompanija Kia otkrila je prvu fotografiju koncept modela, koji će debi imati na sajmu automobila u Ženevi, početkom marta meseca. Studija sa radnim nazivom YN najavljuje budući izgled kompaktnih porodičnih modela južnokorejske kompanije...
Novi Mercedes-Benz CLS - špijunske fotografije

Novi Mercedes-Benz CLS - špijunske fotografije

Rodonačelnik kategorije kupea sa četvoro vrata, Mercedes-Benz CLS, uskoro će proći fazu modernizacije. Diazjn novog CLS-a približiće se nedavno predstavljenoj, novoj E klasi, a prednji i zadnji deo automobila biće inspirisan roadsterom SL, kako bi se izrazio sportski karakter automobila...
BMW M5
Slika nedelje