Najnovije vesti iz auto industrije
Porsche 911 GT3 - facelift najbržeg atmosferskog Porschea
Objavljeno: 30.01.2009.
Posle nedavno osveženih modela Porsche 911 Carrera, Carrera 4 i Targa, pred nama su prve fotografije prestižnog modela Porsche 911 GT3. Kako smo i navikli od Porschea, radikalnih izmena dizajna nema, ali zato ima više snage i automobil tehnički je napredniji...
Model 911 GT3 u ponudi Porschea predstavlja najsnažniji i najsportskiji model sa atmosferskim motorom. Karoserija facelift verzije dobila je novi aerdinamički paket, izmene su pretrpeli otvori za dovod vazduha, u zadnje svetlosne grupe instalirane su LED diode, a prednja svetla su bi-xenon.
Glavne izmene zabeležene su "ispod lima". Zapremina motora porasla je za 200 cm3, na 3,8 litara, izmenjen je i sistem za varijabilno vreme otvaranja ventila, Vario Cam, koji je dobio potpuno nove izduvne ventila. Rezultat je snaga veća za 20 konjskih snaga i sada iznosi 435 KS. Porsche navodi da je povećan i obrtni moment u srednjoj zoni obrtaja. Zahvaljujući ovim sjajnim karakteristikama, 911 GT3 iz mesta do "stotke" sprinta za samo 4,1 sekundu (poboljšanje od 0,2 s), a za ubrzanje do 260 km/h potrebno mu je samo 8,2 sekunde. Maksimalna brzina iznosi 312 km/h (+2 km/h).
Inženjeri Porschea posebnu pažnju posvetili su na poboljšanje voznih osobina. Aktivno vešanje PASM omogućava bolje performanse amortizera u odnosu na podlogu. U sportskom režimu, vešanje je tvrđe podešeno, kako bi obezbedilo optimalno ponašanje na putu, a u normalnom režimu, trim je usmeren ka poboljšanju Komfora. Pri vožnji na "razbijenim" putevima prepunim rupa, visina prednjeg vešanja može se povećati za 30 milimetara. Izmene je pretrpeo i sistem elektronske kontrole stabilnosti "Porsche Stability Management" sa odličnom regulacijom trakcije i stabilizacionog sistema. Aktivacija i deaktivacija ovog sistema je u potpunosti na izboru vozača.
Osveženi Porsche 911 GT3 dobio je i nove kočnice. Standardne kočnice imaju veću efikasnost i manju masu, a uz doplatu će moću da se dobiju keramičko-kompozitni diskovi. Svetska premijera zakazana je za 3. mart i sajam automobila u Ženevi. Tržišna premijera zakazana je za maj mesec, a cena u Nemačkoj iznosiće 116.947 Eura.
Goran Sarić - Automagazin
Kontroverzni dizajner ne napušta samo BMW, već se povlači iz automobilske industrije. Posle višegodišnjih aktivnosti u minhenskoj kompaniji, 52-godišnji Chris Bangle, koji je radikalno uticao na promenu dizajnerskog pravca, povlači se iz automobilskog biznisa...
Nemački proizvođač automobila na sajmu automobila u Ženevi predstaviće dva značajna noviteta. Prvi je Ampera, plug-in hibrid razvijen na bazi modela Volt, a drugi je OPC verzija nove Insignie...
Posle prošlogodišnje studije, Aston Martin će nam na martovskom sajmu automobila u Ženevi predstaviti novu serijsku verziju modela Vantage coupe, koji pokreće V12 monstrum zapremine 6 litara i snage 516 KS...
Kompanija EKO YU izvinjava se svim svojim potrošačima zbog eventualnih neprijatnosti, usled nestašice goriva u proteklih nekoliko dana. U EKO YU naglasili su da Uredba dozvoljava snabdevanje naših benzinskih stanica isključivo iz domaćih rafinerija...
Ovo bi trebao biti perfektan tuning Mercedesa SLR 722? ASMA Design tvrdi da je tuning Mercedes-McLarena SLR 722 perfektan, i zato ga naziva Perfectus. Mi smo slobodni da ovo nazovemo "Defectus" ili "Defecus" ili se u tuning uopšte ne razumemo. Ali, moramo razumeti drugačiji ukus Azije...
Mazda Motor Corporation na ovogodišnjem Geneva International Motor Showu izložiće dva nova modela Mazde 3. Svetsku premijeru imaće Mazda 3 sa i-stop sistemom, naprednim "start-stop" sistemom koji štedi godivo i nova Mazda 3 MPS, najjača verzija Mazde 3...
Honda je najavila početak prodaje Honde S2000 „Ultimate Edition” (Konačna verzija) za mart 2009. u Evropi. Ograničena serija je proizvedena da bi se time označio kraj proizvodnje ovog višestruko nagrađivanog sportskog automobila...
Početak 2009. godine za Mazdu označen je dobrim brojkama kada je reč o prodaji: uprkos nestabilnim ekonomskim prilikama i iščekivanju detalja o novim carinskim propisima, tokom januara 40 Mazdinih modela stiglo je do kupaca, što predstavlja povećanje od 18% u odnosu na isti period prošle godine...
Prvi put lansiran 1999., Yaris je Toyotin najprodavaniji model u Evropi i nalazi se u srcu visoko konkurentnog B segmenta: to je segment koji će po očekivanjima da se proširi za čak 3% tokom naredne tri godine (do 2011.), zbog rastuće potrebe za malim automobilima. Od 2005. godine kada je lansirana druga generacija Yaris-a, Toyota je uspela da postigne neverovatnu prodaju i poveća svoj udeo na tržištu u B segmentu (prognozirano 5,4% za 2008, povećano sa 5,1% u 2005.)...