Najnovije vesti iz auto industrije
Porsche 911 GT3 - facelift najbržeg atmosferskog Porschea
Objavljeno: 30.01.2009.
Posle nedavno osveženih modela Porsche 911 Carrera, Carrera 4 i Targa, pred nama su prve fotografije prestižnog modela Porsche 911 GT3. Kako smo i navikli od Porschea, radikalnih izmena dizajna nema, ali zato ima više snage i automobil tehnički je napredniji...

Model 911 GT3 u ponudi Porschea predstavlja najsnažniji i najsportskiji model sa atmosferskim motorom. Karoserija facelift verzije dobila je novi aerdinamički paket, izmene su pretrpeli otvori za dovod vazduha, u zadnje svetlosne grupe instalirane su LED diode, a prednja svetla su bi-xenon.
Glavne izmene zabeležene su "ispod lima". Zapremina motora porasla je za 200 cm3, na 3,8 litara, izmenjen je i sistem za varijabilno vreme otvaranja ventila, Vario Cam, koji je dobio potpuno nove izduvne ventila. Rezultat je snaga veća za 20 konjskih snaga i sada iznosi 435 KS. Porsche navodi da je povećan i obrtni moment u srednjoj zoni obrtaja. Zahvaljujući ovim sjajnim karakteristikama, 911 GT3 iz mesta do "stotke" sprinta za samo 4,1 sekundu (poboljšanje od 0,2 s), a za ubrzanje do 260 km/h potrebno mu je samo 8,2 sekunde. Maksimalna brzina iznosi 312 km/h (+2 km/h).

Inženjeri Porschea posebnu pažnju posvetili su na poboljšanje voznih osobina. Aktivno vešanje PASM omogućava bolje performanse amortizera u odnosu na podlogu. U sportskom režimu, vešanje je tvrđe podešeno, kako bi obezbedilo optimalno ponašanje na putu, a u normalnom režimu, trim je usmeren ka poboljšanju Komfora. Pri vožnji na "razbijenim" putevima prepunim rupa, visina prednjeg vešanja može se povećati za 30 milimetara. Izmene je pretrpeo i sistem elektronske kontrole stabilnosti "Porsche Stability Management" sa odličnom regulacijom trakcije i stabilizacionog sistema. Aktivacija i deaktivacija ovog sistema je u potpunosti na izboru vozača.
Osveženi Porsche 911 GT3 dobio je i nove kočnice. Standardne kočnice imaju veću efikasnost i manju masu, a uz doplatu će moću da se dobiju keramičko-kompozitni diskovi. Svetska premijera zakazana je za 3. mart i sajam automobila u Ženevi. Tržišna premijera zakazana je za maj mesec, a cena u Nemačkoj iznosiće 116.947 Eura.
Goran Sarić - Automagazin
Lexus IS, sa oznakom F, u Japanu je počeo da se prodaje krajem 2007. godine, i od tada nije preživeo nikakva unapređenja. Prema najnovijim informacijama, to bi se uskoro moglo promeniti, dolaskom nove verzije, sa dodatkom Evolution u imenu...
Za prva tri meseca ove godine, operativni profit kompanije Volkswagen smanjen je zaviše od tri četvrtine, na ukupnih 312 miliona Eura. Najveći evropski proizvođač automobila očekuje isti rend i u predstojećem periodu...
Četiri finansijska investitora u pregovoriuma su sa kompanijom General Motors, koji prema navodima dobro obaveštenih izvora, žele udeo u nemačkoj kompaniji Opel. Agencija Reuters tvrdi da se radi o direktnoj investiciji od pola milijarde Eura...
Po statističkim podacim ugledne analitičke kuće JATO Dynamics, Ford Fiesta je u martu zauzela vodeću poziciju na listi 10 najprodavanijih modela na najznačajnijim tržištima u Evropi. Time je okončana višegodišnja apsolutna dominacija Volkswagenovog hit modela Golf...
Nemačka automobilska kompanija Volkswagen, u utorak je objavila informaciju da je u martu mesecu tekuće godine u Kini prodala 9 procenata više automobila nego u istom mesecu prethodne godine...
U okviru servisne akcije Hyundai Auto Beograda ’’Sa originalnim delovima do besplatnog servisa’’ izvučeni su prvi dobitnici nagrada za najstarije i najmlađe vozilo čiji vlasnici koriste servisne usluge Hyundaja ili kupuju originalne rezervne delove...
I najbrža Škoda Octavia, kao i njen terenski "brat", model Octavia Scout, dočekali su modernizaciju. Octavia RS je znatno "smršala", konkretno 20 kilograma bezinska i 15 kilograma dizel verzija. Pored toga, izmenjena je aerodinamika, poboljšane su vozne osobine, a potrošnja i emisija štetnih materija znatno su smanjeni. Škoda Octavia Scout dobila je izmenjen dizajne prednjeg dela i nove zadnje svetlosne grupe...
Nova Insignia ecoFLEX pruža istinski užitak u vožnji uz nisku emisiju izduvnih gasova po pristupačnoj ceni. Uz emisiju ugljen-dioksida od samo 136 grama i potrošnjom od 5.2 l/100 km u MVEG/NEDC ciklusu, obeležje Insignije ecoFLEX je snažan turbodizel motor zapremine 2 litre i snage 118 kW/160 KS i maksimum od 380 Nm obrtnog momenta uz „overboost“...
Treba li modelu Ferrari F430 više snage? Tjunerska kompanija Novitec daje odgovor svojim tjuniranim primerkom modela Ferrari F430, kojim obeležava svoj 20. rođendan. Dizajn automobila razvijen je u saradnji sa centrom "Luca Serafini Stile", sa sedištem u Modeni...