AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Honda Polar III

Honda Polar III

Honda Motor Co., Ltd. je izdala saopštenje da će pre kraja ove godine početi sa korišćenjem nove lutke – pešaka treće generacije, POLAR III, prilikom testova sudara vozla i pešaka, sa ciljem smanjenja broja povreda donjih delova leđa i gornjih delova nogu, koji su česti prilikom udara džipova ili minivenova u pešake...

Honda Polar III

Primenom POLARA III, vernost oponašanja povreda donjih delova leđa i gornjih delova nogu je dodato poboljšana, omogućavajući procene povreda kostiju u ovim oblastima, pored mogućnosti procene povreda ligamenata kolena i kostiju donjih delova nogu, kakva je postojala i do sada. Honda je 1998. godine prva u svetu počela da se bavi razvojem sistema testova uz primenu lutaka, sa ciljem oponašanja reagovanja ljudskog tela prilikom udara vozila u pešake, kako bi se identifikovali delovi vozila koji najčešće nanose povrede, kao i da se razviju bezbednosne tehnologije čiji bi cilj bio smanjenje povreda glave pešaka prilikom sudara sa vozilom. Honda je tokom 2000. godine proširila područje napora ka smanjenju broja povreda kod pešaka razvojem druge generacije lutke pešaka, POLAR II, koja je unapredila vernost oponašanja reagovanja ljudskog tela i omogućila merenje obima povreda u osam telesnih područja, uključujući tu i povrede glave i vrata, korišćenjem ugrađenih instrumenata. Pored toga, Honda je istovremeno vršila i nezavisno razvijala simulacije u kojima se oponašaju reakcije tela i njegove povrede.

Honda Polar III

Prilikom razvoja POLARA III, Honda se usredsredila na donje delove leđa i gornje delove nogu, delove tela koji su više izloženi povredama prilikom udara vozila veće visine kao što su džipovi i minivenovi, jer je broj ovih vozila na ulicama sve veći. Da bi se omogućile šire i dublje analize, struktura donjih delova leđa, kao i gornjih delova nogu lutke je dodatno unapređena. Honda kod projektovanja lutke upotrebljava materijale i oblike koji vernije odgovaraju karakteristikama ljudskog tela, i obavlja niz provera sa ciljem poređenja karakteristika svakog dela tela lutke u odnosu na ljudsko telo. Uvođenjem ovih lutaka – pešaka, Honda je aktivno vršila ispitivanja u oblasti smanjenja broja povreda pešaka. Tokom 1998. godine, Honda je najavila početak razvoja karoserije vozila čija će konstrukcija smanjiti mogućnost povreda glave pešaka i primenila rezultate tog razvoja na model HR-V, koji je izašao na tržište u septembru iste godine. Od tada, Honda je proširila primenu ove tehnologije na više drugih modela, a sada se ona primenjuje na svim njenim modelima. Delta Automoto PR

Saab 9-5 Griffin - Klasik sa 260 KS pod haubom

Saab 9-5 Griffin - Klasik sa 260 KS pod haubom

Saab 9-5, uz nekoliko promena, na tržištu se nalazi već 11 godina. Saab je promenio samo nekoliko "styling" paketa, kako bi održao korak sa vremenom, a pred nama je i nova edicija imena Griffin, koja treba da istakne sportski karakter popularnog švedskog modela...
Mazda 6 -  Automobil 2009. godine u Srbiji

Mazda 6 - Automobil 2009. godine u Srbiji

Žiri Asocijacije automobilskih novinara Srbije proglasio je Mazdu 6 za Automobil godine u Srbiji. Popularna "šestica" ubedljivo je trjumfovala sa 32 osvojena poena, ispred Citroena C5, koji je dobio 22 poena i Ford Fieste sa sakupljenih 16 poena...
Audi A4 Allroad - Špijunske fotografije

Audi A4 Allroad - Špijunske fotografije

Meta špijunskih fotografa ovoga puta bio je Audi A4 Allroad, koji će tržišnu premijeru imati u leto sledeće godine. Iako je na testiranju snimljena predprodukcijska verzija, mnogi detalji figuriraće i na serijskom modelu...
Kanada odobrila pomoć Chrysleru i General Motorsu

Kanada odobrila pomoć Chrysleru i General Motorsu

Kada bi takozvana "Velika trojka" (General Motors, Ford i Chrysler) prepolovila svoju produkciju u kanadskim proizvodnim pogonima, to bi za Kanadu značilo ukidanje preko 157 000 radnih mesta. Iz tog razloga, Kanađani su Chrysleru i GM-u odobrili pozajmicu od 4 milijarde kanadskih dolara...
Hyundai: Novi šestostepeni automatski menjač

Hyundai: Novi šestostepeni automatski menjač

Hyundai je treća automobilska kompanija koja je razvila sopstveni šestostepeni automatski menjač. Nova konstrukcija prvi put pojaviće se u modelima za 2009. godinu. U poređenju sa petostepenom automatikom, novi menjač obezbediće manju potrošnju i manju masu...
Toyota traži smanjenje cene čelika

Toyota traži smanjenje cene čelika

Najveći svetski proizvođač automobila, kompanija Toyota, počela je pregovore sa kompanijom Nippon Steel o smanjenju cene čelika za približno 30 %. S obzirom da je Toyota najveći potrošač čelika u Japanu, ovo bi moglo biti prvo značajno smanjenje cene čelika za poslednjih sedam godina...
Automobil na parni pogon hita ka rekordnih 322 km/h

Automobil na parni pogon hita ka rekordnih 322 km/h

Da li znate kada je postavljen brzinski rekord parovoza od 205 km/h? To se dogodilo 26. januara 1906. godine, kada je Amerikanac Fred Marriott u svom specijalno pripremljenom Stanley Rocket Racer rekord postavio na plaži Ormond u SAD-u. British Steam Car Team, sledeće godine, pokušaće da obori ovaj rekord...
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje