AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Obnovljeni Kia Magentis kao novo lice Kije

Obnovljeni Kia Magentis kao novo lice Kije

Kia je nedavno objavila da u Evropu uskoro dolazi novi Kia Magentis. Obnovljena Kijina limuzina D klase nastala je u Kijinom korejskom dizajnerskom centru, pod dirigentskim štapićem čuvenog Petra Schreyera, šefa dizajna korporacije Kia Motors, i predstavlja ‘novo lice Kije’...

Obnovljeni Kia Magentis kao novo lice Kije

Da bi kod evropskih kupaca povećali zanimanje za Magentisa (u ostalim delovima sveta je bio uspešan već od prve generacije) dizajneri su radikalno promenili konzervativni oblik. Tako je spoljašnjem izgledu namenjen dinamičan i prepoznatljiv oblik. “Mislim da je naša dizajnerska ekipa obavila odličan posao i u mnogo čemu promenila Magentisa.” objašnjava Peter Schreyer i dodaje: “Vozilo smo produžili, promenili smo masku motora, farove, maglenke, prednji branik sa tri otvora za vazduh, prtljažna vrata, zadnja svetla, zadnji branik. Smatram da je novi Magentis uspešna kombinacija agresivnog i drskog oblika i prepoznatljivih crta novog lica Kije.”

Obnovljeni Kia Magentis kao novo lice Kije

Magentisov »nos« produžen je za 45 mm, a »rep« za 20 mm, tako da sada ukupna dužina vozila iznosi 4.800 mm. Ostale spoljašnje dimenzije (međuosovinsko rastojanje: 2720 mm, širina: 1805 mm, visina: 1480 mm) ostaju nepromenjene. Osveženi motori Magentisa, kog proizvode u korejskom Hwasungu, na evropskim cestama će pokretati tri motora. Dvolitarskom dizelu su u odnosu na prethodnika dodali 10 »konja« (150 KS/110 kW pri 3.800 obr./min., 305 Nm obrtnog momenta između 1.800 i 2.500 obr./min.), dok će benzinske motore zastupati 2,0 i i 2,7-litarski motor. Najveće promene su urađene na 2-litarskom benzinskom četverocilindrašu (Theta-II), koji po novom ima dvostruki CVVT te dugme za »super« paljenje i VIS (variable intake system - usisni sistem sa varijabilnom geometrijom). Najveća snaga iznosi 164 KS (19 KS više nego kod prethodnika) pri 6.200 obr./min., a najveći obrtni moment 197 Nm pri 4.600 obr./min. Sva tri motora naravno ispunjavaju emisioni standard Euro4, a za prenos brinu 5-stepeni (kod 2-litarskog benzinskog motora) odn. 6-stepeni ručni menjač (2.0 CRDi) odn. 5-stepeni automatski menjač (2.7-litarski benzinski motor). Kao opcija kod oba dvolitarska motora moguća je 4-stepena automatika.

Obnovljeni Kia Magentis kao novo lice Kije

Promene u kabini U putničkoj kabini dizajneri su osvežili armaturnu ploču, merače, ručicu automatskog menjača, presvlake sedišta i boje vozila. Novi Magentis će kao novost imati serijski audio uređaj (RDS radio/CD player) sa mogućnošću priključka USB ključa i iPoda. Prostrana kabina nudi puno komfora za svih pet putnika, a volumen prtljažnog prostora iznosi 425 litara (5 litara više nego pre). Na evropskih tržištima, gde Kijina limuzina stiže uskoro, Magentis će imati trogodišnju garanciju (bez ograničenja broja pređenih kilometara). Kia Motors PR

Volkswagen beleži rast prodaje u Kini

Volkswagen beleži rast prodaje u Kini

Nemačka automobilska kompanija Volkswagen, u utorak je objavila informaciju da je u martu mesecu tekuće godine u Kini prodala 9 procenata više automobila nego u istom mesecu prethodne godine...
Škoda Octavia RS i Škoda Octavia Scout: facelift

Škoda Octavia RS i Škoda Octavia Scout: facelift

I najbrža Škoda Octavia, kao i njen terenski "brat", model Octavia Scout, dočekali su modernizaciju. Octavia RS je znatno "smršala", konkretno 20 kilograma bezinska i 15 kilograma dizel verzija. Pored toga, izmenjena je aerodinamika, poboljšane su vozne osobine, a potrošnja i emisija štetnih materija znatno su smanjeni. Škoda Octavia Scout dobila je izmenjen dizajne prednjeg dela i nove zadnje svetlosne grupe...
Nova Opel Insignia ecoFLEX: ekonomičnost bez kompromisa

Nova Opel Insignia ecoFLEX: ekonomičnost bez kompromisa

Nova Insignia ecoFLEX pruža istinski užitak u vožnji uz nisku emisiju izduvnih gasova po pristupačnoj ceni. Uz emisiju ugljen-dioksida od samo 136 grama i potrošnjom od 5.2 l/100 km u MVEG/NEDC ciklusu, obeležje Insignije ecoFLEX je snažan turbodizel motor zapremine 2 litre i snage 118 kW/160 KS i maksimum od 380 Nm obrtnog momenta uz „overboost“...
Novitec TuLesto: dva kompresora za Ferrari F430

Novitec TuLesto: dva kompresora za Ferrari F430

Treba li modelu Ferrari F430 više snage? Tjunerska kompanija Novitec daje odgovor svojim tjuniranim primerkom modela Ferrari F430, kojim obeležava svoj 20. rođendan. Dizajn automobila razvijen je u saradnji sa centrom "Luca Serafini Stile", sa sedištem u Modeni...
Novi Rolls-Royce zna svoje ime

Novi Rolls-Royce zna svoje ime

Na sajmu automobila u Šangaju, šef kompanije Rolls-Royce i zvanično je otkrio ime novog modela. Novi "Baby Royce", koji nam je dobro poznat pod radnim nazivom "RR4" zvaće se Rolls-Royce Ghost (duh)...
BMW 5 Touring - špijunske fotografije

BMW 5 Touring - špijunske fotografije

Pred nama su špijunske fotografije nove generacije modela BMW serije 5, koji se trenutno nalazi u završnom ciklusu testiranja. Nova generacija popularne "petice" biće predstavljena tokom ove godine...
Novi Jaguar XJ - Prva fotografija i informacije

Novi Jaguar XJ - Prva fotografija i informacije

Jaguar polako otkriva svoju novu limuzinu. Samo devet meseci nas deli od premijere nove generacije sedana Jaguar XJ, koji će svetslost dana ugledati 9. juna, na sajmu automobila u Londonu. Proizvodnja počinje krajem godine, a do prvih kupaca stiže početkom 2010. godine...
Kia predstavila koncept luksuzne limuzine

Kia predstavila koncept luksuzne limuzine

Kia Motors je na automobilskom salonu u korejskom Seulu predstavila koncept luksuzne limuzine KND-5, koja bi trebala biti u serijskoj proizvodnji (za sada pod kodnim imenom VG) krajem godine...
Porsche Cayenne Turbo Electric (2026)
Slika nedelje