Najnovije vesti iz auto industrije
FIAT - Dvocilindrični 0,9 SGE menja četvorocilindrične Fire motore
Objavljeno: 06.12.2008.
Šef firme Fiat Powertrain Technologies, Alfredo Altavilla, u italijanskom listu "Corriere della Sera" obelodanio je blisku budućnost palete malenih motora grupacije Fiat Auto. Kao što smo Vas informisali (možete pročitati OVDE) u pitanju je dvocilindrični 0,9 SGE (Small Gasoline Engine) agregat snage od 48 do 77 kW, koji će 2010. godine zameniti poznate Fire motore u portfoliu Fiata...
Mali automobili zauzimaju i zauzimaće značano mesto u portfoliu kompanije Fiat, što će u dolazećem periodu redukcije potrošnje, emisije štetnih čestica i smanjenja cena, igrati veoma važnu ulogu u tržišnoj "utakmici". U postojećoj ponudi motora, već dugi niz godina poseban značaj imaju poznati četvorocilindrični Fire agregati. Prema rečima Alfreda Altaville, njih će 2010. godine zameniti motori sa dva cilindra, čija konstrukcija za velikoserijsku proizvodnju je zahtevala dugogodišnji razvoj.

Novi motor SGE (Small Gasoline Engine) ima zapreminu od 900 cm3 i važno je istaći da se radi o potpuno novom agregatu. Osnovne verzije motora biće atmosferski, a u razvojnoj fazi nalaze se i turbo verzije agregata čija zapremina iznosi 900 cm3. U početku će u ponudi biti 4 ponuđene verzije snage istog motora: 48 kW, 59 kW, 66 kW i 77 kW, koji će zameniti poznate Fire motore zapremine 1,1L, 1,2L i 1,4L. Glavni kandidati za instalaciju novih malih motora su modeli Fiat 500, Fiat Topolino, Fiat Grande Punto, kao i dolazeća generacija modela Panda i nova Lancia Ypsilon. Kasnije bi se u ponudi trebala pojaviti i hibridna verzija pomenutog agregata.
Goran Sarić - Automagazin
I najbrža Škoda Octavia, kao i njen terenski "brat", model Octavia Scout, dočekali su modernizaciju. Octavia RS je znatno "smršala", konkretno 20 kilograma bezinska i 15 kilograma dizel verzija. Pored toga, izmenjena je aerodinamika, poboljšane su vozne osobine, a potrošnja i emisija štetnih materija znatno su smanjeni. Škoda Octavia Scout dobila je izmenjen dizajne prednjeg dela i nove zadnje svetlosne grupe...
Nova Insignia ecoFLEX pruža istinski užitak u vožnji uz nisku emisiju izduvnih gasova po pristupačnoj ceni. Uz emisiju ugljen-dioksida od samo 136 grama i potrošnjom od 5.2 l/100 km u MVEG/NEDC ciklusu, obeležje Insignije ecoFLEX je snažan turbodizel motor zapremine 2 litre i snage 118 kW/160 KS i maksimum od 380 Nm obrtnog momenta uz „overboost“...
Treba li modelu Ferrari F430 više snage? Tjunerska kompanija Novitec daje odgovor svojim tjuniranim primerkom modela Ferrari F430, kojim obeležava svoj 20. rođendan. Dizajn automobila razvijen je u saradnji sa centrom "Luca Serafini Stile", sa sedištem u Modeni...
Na sajmu automobila u Šangaju, šef kompanije Rolls-Royce i zvanično je otkrio ime novog modela. Novi "Baby Royce", koji nam je dobro poznat pod radnim nazivom "RR4" zvaće se Rolls-Royce Ghost (duh)...
Pred nama su špijunske fotografije nove generacije modela BMW serije 5, koji se trenutno nalazi u završnom ciklusu testiranja. Nova generacija popularne "petice" biće predstavljena tokom ove godine...
Jaguar polako otkriva svoju novu limuzinu. Samo devet meseci nas deli od premijere nove generacije sedana Jaguar XJ, koji će svetslost dana ugledati 9. juna, na sajmu automobila u Londonu. Proizvodnja počinje krajem godine, a do prvih kupaca stiže početkom 2010. godine...
Kia Motors je na automobilskom salonu u korejskom Seulu predstavila koncept luksuzne limuzine KND-5, koja bi trebala biti u serijskoj proizvodnji (za sada pod kodnim imenom VG) krajem godine...
Kompanija Seat, u uslovima svetske ekonomske krize, svim snagama trudi se da održi imidž dostupne sportske marke u okviru koncerna Volkswagen. Dokaz je i nova Seat Ibiza FR. Španska kompanija novu verziju Ibize predstaviće na domaćoj automobilskoj izložbi u Barceloni, koja se održava od 9. do 17. maja...
Možda nekom Hartge X6 ne izgleda najlepše, ali to samo potvrđuje činjenicu da je veoma teško napraviti automobil koji deli tako atraktivan i skladan dizajn, kojim se može pohvaliti BMW X6...