AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Na svom Drugom međunarodnom skupu, organizacija CAR 2 CAR Communication Consortium (C2C-CC) će po prvi put svetskoj javnosti demonstrirati komunikaciju vozila, nezavisno od proizvođača ili vrste vozila. Opel je domaćin ove manifestacije koja se održava u Dudenhofen Test Centru General Motorsa u Nemačkoj...

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Sprečavanje nesreća upozoravanjem vozača na potencijale opasnosti od strane drugih vozila je bio glavni cilj tokom razvoja novog C2C (car-to-car ili vozilo-sa-vozilom) komunikacionog sistema koji su zajedno razvili General Motors i Opel. Vozila opremljena ovom tehnologijom mogu međusobno komunicirati i razmenjivati informacije o lokaciji i brzini. Vozači se na osnovu toga upozoravaju ako se neko drugo vozilo nalazi na mestu koje je slabo ili ni malo vidljivo, ili ako ta vozila prilaze istoj raskrsnici. "Vožnja je veoma kompleksna radnja. Saznanje o tome gde se nalazi ili kuda je krenula ta druga osoba može biti od istog značaja kao i održavanje kontrole nad sopstvenim vozilom." - rekao je Hans-Georg Frischkorn, izvršni direktor u odeljenju globalnih električnih sistema, kontrole i softvera. "Sa C2C tehnologijom, pojačavamo zapažanje okoline kod vozača, da bi poboljšali sigurnost na putevima, bez ometanja samog vozača, i naravno ne umanjujući njegov nivo kontrole. Ovo šesto čulo obaveštava vozača o tome šta se dešava oko njega, da bi se izbegle nesreće i da bi se poboljšao tok saobraćaja."

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

GM i Opel za ove sisteme koriste isprobane, pouzdane delove koji su deo svakodnevice. Hardver se sastoji iz mikroprocesora, GPS prijemnika (GPS = sistem globalnog pozicioniranja) i bežičnih LAN modula. Vozila uspostavljaju komunikaciju na međusobnoj udaljenosti od nekoliko stotina metara i razmenjuju informacije o lokaciji, brzini, ubrzanju i pravcu kretanja. Danas vozila mogu biti opremljena višestrukim sigurnosnim senzorima, uključujući i senzore na bazi radara, koji su povezani sa uređajem za kontrolu brzine, pomoćnim sistemima za promenu trake ili senzorima koji detektuju objekte koji se nalaze na slepim tačkama. GM i Opel mogu da povećaju domet i pokrivenost koje pružaju individualni senzori ovom sveobuhvatnom tehnologijom- što predstavlja efektniji i pristupačniji način da se obezbedi detaljno osmatranje i procena okolnih uslova saobraćaja. Demonstracija u tipičnim situacijama u vožnji Inženjeri GM-a i Opel-a demonstrirali su prednosti nove tehnologije kroz niz praktičnih vežbi. Nekoliko funkcija pomaže da se spreči udarac u zadnji deo kola, što se svakodnevno dešava usled slabe vidljivosti, krivudavih puteva ili kratkog popuštanja koncentracije vozača. Na primer, sistem upozorava na karavan na putu čak i pre nego što ga vozač može videti, na primer iza ugla. U zavisnosti od situacije, sistem ova upozorenja daje vizuelno, zvučno ili putem vibracija vozačevog sedišta. U drugom scenariju, sistem za upozoravanje na opasnost od sudara poboljšava sigurnost prilikom približavanja ukrštanju puteva. Čak i ako nema vizuelnog kontakta između vozača dva vozila, sistem uočava bilo kakvu potencijalnu opasnost od sudara unapred i upozorava oba vozača da bi bili spremni da intervenišu upotrebom kočnice, na primer. Radna vozila ili vozila koja se koriste u vanrednim situacijama takođe mogu da emituju signale vozačima i da ih obaveste ako je traka zatvorena ili put treba da se raščisti.

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Cilj: Široka dosptupnost za što veći broj vozila GM i Opel su namerno zasnovali ovu tehnologiju na pristupačnim, dokazanim delovima, otvarajući time mogućnost da ona postane standardna oprema u mnogim vozilima. Alternativa tome bi bio izuzetno skup sistem visoke tehnologije napravljen samo za nekolicinu vozila, ali kao što je Hans-Georg Frischkorn rekao: "GM i Opel su oduvek bili posvećeni inovacijama koje su vršile demokratizaciju. Naši C2C sistemi su pristupačni,a mogli bi da se koriste u svakoj klasi motornih vozila. Ovo je posebno značajno jer su ovakvi kooperativni sistemi efikasniji kada je povećan broj vozila koja ih koriste.“ GM Public Relations

Ford Fiesta: prvi tjuning

Ford Fiesta: prvi tjuning

Tjuner Mountune Performance svoju kreativnost dokazao je i na novoj generaciji modela Ford Fiesta. Uz novi aerodinamički paket, nova Ford Fiesta pod haubu je dobila i novu "porciju" konjskih snaga, koja će poboljšati performanse...
Samsung eMX - koncept sportskog sedana

Samsung eMX - koncept sportskog sedana

Samsung kod nas nije preterano poznata marka u oblasti automobilske industrije. Sa tehnikom Renaulta i Nissana, kompanija Samsung je veoma atraktivan automobilski proizvod na tržištima širom Azije...
Motopassion 2009 - foto galerija

Motopassion 2009 - foto galerija

Pored mnogobrojnih premijera motocikala, sajam Motopassion u Beogradu obeležile su i šarmantne lepotice. Najzanimljivije fotografije, snimljene na sajmu u Beogradu, možete pogledati u galeriji Automagazin portala ili jednostavnim klikom na LINK...
Audi smanjuje masu sportskih modela

Audi smanjuje masu sportskih modela

Kompanija Audi odlučila se na logičan korak, radikalno smanjenje mase svojih snažnih modela i smanjenje snage, a sve u cilju smanjenja portošnje i emisije štetnih materija. Prvi na redu je Audi S5...
Mercedes-Benz SLS AMG - Izgled pod maskom, tehnika poznata

Mercedes-Benz SLS AMG - Izgled pod maskom, tehnika poznata

Iako je naslednik supersportskog modela SLR McLaren još uvek pod velom tajne, i u fazi testiranja pod maskom, Mercedes-Benz je odlučio da otkrije njegovu tehniku. U Mercedesu tako nisu dali puno prostora špijunskim fotografima, jer su u u spostvenoj režiji predstavili oficijalne fotografije zamaskiranog automobila, što danas nije čest slučaj. Fotografije možete pogledati klikom na LINK..
Mini priprema dizelski John Cooper Works

Mini priprema dizelski John Cooper Works

Tradicionalna britanska kompanija Mini planira da proširi paletu motora u svom najsportskijem modelu John Cooper Works. Pod haubom modela Mini John Cooper Works disaće dizel agregat zapremine 1,6 litra...
BMW Efficient Dynamics 2. generacije.

BMW Efficient Dynamics 2. generacije.

Kompanija BMW odlučila se za saradnju sa organizacijom NASA. Da, sa agencijom za svemirska istraživanja. Šta može biti plod saradnje ove dve velike kompanije? Efficient Dynamics 2. generacije. Potrošnja goriva je na prvom mestu...
World Car of the Year -  Izbor sužen na tri modela

World Car of the Year - Izbor sužen na tri modela

Međunarodni žiri izbora "World Car Of The Year", organizovan od strane WCSC (World Car Steering Committee) suzio je izbor na tri automobila. Za titulu World Car of the Year boriće se Ford Fiesta, Toyota iQ i Volkswagen Golf VI...
Audi Q3 - mali SUV stiže 2011. godine

Audi Q3 - mali SUV stiže 2011. godine

Kompanija iz Ingolstadta potvrdila je dolazak svog najmanjeg SUV modela, sa oznakom Audi Q3, postavljenog na platformi modela Volkswagen Tiguan. Audi Q3, koji na tržište stiže 2011. godine, direktno će se suprostaviti modelu BMW X1...
Toyota GR Yaris Rally1 2025
Slika nedelje