AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Na svom Drugom međunarodnom skupu, organizacija CAR 2 CAR Communication Consortium (C2C-CC) će po prvi put svetskoj javnosti demonstrirati komunikaciju vozila, nezavisno od proizvođača ili vrste vozila. Opel je domaćin ove manifestacije koja se održava u Dudenhofen Test Centru General Motorsa u Nemačkoj...

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Sprečavanje nesreća upozoravanjem vozača na potencijale opasnosti od strane drugih vozila je bio glavni cilj tokom razvoja novog C2C (car-to-car ili vozilo-sa-vozilom) komunikacionog sistema koji su zajedno razvili General Motors i Opel. Vozila opremljena ovom tehnologijom mogu međusobno komunicirati i razmenjivati informacije o lokaciji i brzini. Vozači se na osnovu toga upozoravaju ako se neko drugo vozilo nalazi na mestu koje je slabo ili ni malo vidljivo, ili ako ta vozila prilaze istoj raskrsnici. "Vožnja je veoma kompleksna radnja. Saznanje o tome gde se nalazi ili kuda je krenula ta druga osoba može biti od istog značaja kao i održavanje kontrole nad sopstvenim vozilom." - rekao je Hans-Georg Frischkorn, izvršni direktor u odeljenju globalnih električnih sistema, kontrole i softvera. "Sa C2C tehnologijom, pojačavamo zapažanje okoline kod vozača, da bi poboljšali sigurnost na putevima, bez ometanja samog vozača, i naravno ne umanjujući njegov nivo kontrole. Ovo šesto čulo obaveštava vozača o tome šta se dešava oko njega, da bi se izbegle nesreće i da bi se poboljšao tok saobraćaja."

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

GM i Opel za ove sisteme koriste isprobane, pouzdane delove koji su deo svakodnevice. Hardver se sastoji iz mikroprocesora, GPS prijemnika (GPS = sistem globalnog pozicioniranja) i bežičnih LAN modula. Vozila uspostavljaju komunikaciju na međusobnoj udaljenosti od nekoliko stotina metara i razmenjuju informacije o lokaciji, brzini, ubrzanju i pravcu kretanja. Danas vozila mogu biti opremljena višestrukim sigurnosnim senzorima, uključujući i senzore na bazi radara, koji su povezani sa uređajem za kontrolu brzine, pomoćnim sistemima za promenu trake ili senzorima koji detektuju objekte koji se nalaze na slepim tačkama. GM i Opel mogu da povećaju domet i pokrivenost koje pružaju individualni senzori ovom sveobuhvatnom tehnologijom- što predstavlja efektniji i pristupačniji način da se obezbedi detaljno osmatranje i procena okolnih uslova saobraćaja. Demonstracija u tipičnim situacijama u vožnji Inženjeri GM-a i Opel-a demonstrirali su prednosti nove tehnologije kroz niz praktičnih vežbi. Nekoliko funkcija pomaže da se spreči udarac u zadnji deo kola, što se svakodnevno dešava usled slabe vidljivosti, krivudavih puteva ili kratkog popuštanja koncentracije vozača. Na primer, sistem upozorava na karavan na putu čak i pre nego što ga vozač može videti, na primer iza ugla. U zavisnosti od situacije, sistem ova upozorenja daje vizuelno, zvučno ili putem vibracija vozačevog sedišta. U drugom scenariju, sistem za upozoravanje na opasnost od sudara poboljšava sigurnost prilikom približavanja ukrštanju puteva. Čak i ako nema vizuelnog kontakta između vozača dva vozila, sistem uočava bilo kakvu potencijalnu opasnost od sudara unapred i upozorava oba vozača da bi bili spremni da intervenišu upotrebom kočnice, na primer. Radna vozila ili vozila koja se koriste u vanrednim situacijama takođe mogu da emituju signale vozačima i da ih obaveste ako je traka zatvorena ili put treba da se raščisti.

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Cilj: Široka dosptupnost za što veći broj vozila GM i Opel su namerno zasnovali ovu tehnologiju na pristupačnim, dokazanim delovima, otvarajući time mogućnost da ona postane standardna oprema u mnogim vozilima. Alternativa tome bi bio izuzetno skup sistem visoke tehnologije napravljen samo za nekolicinu vozila, ali kao što je Hans-Georg Frischkorn rekao: "GM i Opel su oduvek bili posvećeni inovacijama koje su vršile demokratizaciju. Naši C2C sistemi su pristupačni,a mogli bi da se koriste u svakoj klasi motornih vozila. Ovo je posebno značajno jer su ovakvi kooperativni sistemi efikasniji kada je povećan broj vozila koja ih koriste.“ GM Public Relations

Izvlačenje nagrada trećeg kola OMV nagradne igre 5. februara

Izvlačenje nagrada trećeg kola OMV nagradne igre 5. februara

Posle tri meseca od starta, OMV nagradna igra se približila kraju i traje svega još nekoliko dana. Ostalo je još da se 5. februara izvuku mesečne nagrade trećeg kola i naravno ono što sa nestrpljenjem očekuju svi učesnici ove nagradne igre – izvlačenje glavne nagrade Škode Superb...
BMW X5 M - špijunske fotografije

BMW X5 M - špijunske fotografije

Marketing kompanije BMW zaključilo je da portfolio proširi sa "nabildovanim" SUV modelom, kojeg pogoni snažni osmocilindrični monstrum agregat. Pored modela X6 M, BMW će uskoro predstaviti i M verziju praktičnijeg modela X5...
Honda S2000 - Kraj proizvodnje se bliži

Honda S2000 - Kraj proizvodnje se bliži

Kompanija Honda i zvanično je potvrdila da je modelska godina 2009, za sportski model S2000, poslednja. Jedina Honda sa otvorenim krovom, posle deset godina, završava svoj tržišni život u junu tekuće godine...
Prvi Bentley na biogorivo

Prvi Bentley na biogorivo

Britanski Bentley na prošlogodišnjem sajmu automobila u Ženevi objavio je saopštenje, prema kojem će ova britanska kompanija, 2012. godine na tržište plasirati automobil koji za pogon koristi biogorivo...
Rally - Kimi Raikkonen 13. na svom prvom reliju u karijeri

Rally - Kimi Raikkonen 13. na svom prvom reliju u karijeri

Kimi Raikkonen proteklog vikenda učestvovao je na svom prvom profesionalnom reli takmičenju u karijeri. Finac je u bolidu Fiat Grande Punto S2000, na Arctic Rallyju, uspeo da osvoji 13. mesto, zaostavši preko šest minuta za pobednikom, Juhom Salom u Mitsubishi Lanceru EVO IX...
World Car of the Year 2009 - poznato 11 finalista

World Car of the Year 2009 - poznato 11 finalista

Pedeset novinara iz raznih delova sveta izabralo je 11 automobila, od kojih će biti izabran najbolji. Izbor "World Car of the Year", koji je globlna alternativa evropskom, japanskom ili američkom izboru za automobil godine, ove godine biće veoma zanimljiv...
Porsche 911 - novi sportski auspuh

Porsche 911 - novi sportski auspuh

Kompanija Porsche predstavila je novi izduvni sistem za celu porodicu 911, koji će podsetiti na zvuk motora iz doba kada je ova Sttutgartska kompanija svoje modele opremala snažnim, vazduhom hlađenim motorima...
Mercedes-Benz E kabrio - špijunske fotografije

Mercedes-Benz E kabrio - špijunske fotografije

Mercdes-Benz, očigledno ne želi po svaku cenu da prati savremene trendova ugradnje tvrdih sklopivih krovova. Naslednik kabriolet verzije modela CLK na tržištu će se pojaviti sa platnenim sklopivim krovom. Time će se povećatiu komfor i prostor u prtljažniku...
BMW M5 (2025)
Slika nedelje