AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Sajam automobila u Parizu: Opel Insignia ecoFLEX

Sajam automobila u Parizu: Opel Insignia ecoFLEX

Nova Insignia ecoFLEX, koja je prvi put predstavljena na Pariskom sajmu automobila, ponudiće vožnju prihvatljivu za okolinu bez ikakvih kompromisa. Za razliku od mnogih drugih konkurenata, ne radi se o modelu s dna ponude, već o vozilu koje dolazi sa snažnim pogonskim sistemom i pruža užitak u vožnji, uz maksimalnu efikasnost...

Sajam automobila u Parizu: Opel Insignia ecoFLEX

Opelov najnoviji model iz linije ecoFLEX ima snažan turbodizelski motor zapremine 2 litre te snage 118 kW/160 KS. Ekonomičnost bez kompromisa: Opel Insignia ecoFLEX • Proširena ponuda modela Opel ecoFLEX • Vozni kvaliteti bez kompromisa sa 160 KS i 380 Nm Obrtnog momenta • Vrhunska aerodinamičnost s koeficijentom vazdušnog otpora 0,26 • Čist: emisija ugljenikovog dioksida ispod 140 g/km "Od početka smo dizajnirali Insigniju da bude izuzetno efikasan automobil. Uz celi niz detaljnih poboljšanja na pogonskom sistemu i smanjenju otpora vazduha i trenja ovog modela ecoFLEX, naši su inženjeri na najveću moguću meru smanjili potrošnju, tako da to ne utiče na vozne performanse." - rekao je Hans Demant, izvršni direktor fabrike Adam Opel. "Iako još uvek radimo na razvoju nove Insignije ecoFLEX s motorom 2.0 CDTI ECOTEC, sigurni smo da će na kraju emisija ugljenikovog dioksida biti ispod 140 g/km." U poređenju sa konkurentskim automobilima slične potrošnje i emisije, jasno je zašto je moto Opelove Insignije ecoFLEX "ekonomičnost bez kompromisa": efikasna potrošnja dizela ne utiče na vozne performanse. Insignija ecoFLEX ubrzava od 0 do 100 km/h u 9,5 sekundi i dostiže maksimalnu brzinu od 218 km/h. Osiguravajući snažnu vuču čak i pri niskom broju obrtaja, maksimalni Obrtni moment od 350 Nm dostupan je od 1.750 obrtaja u minuti i može se privremeno povećati na 15 sekundi na 380 Nm preko funkcije "Overboost".Novi 2.0-litarski common-rail četverocilindrični motor koristi inovativni proces „cleantech“ kako bi se osigurala najmanja moguća emisija uz stalno precizno održavanje tokom čitavog životnog veka. Ovim se kontroliše sagorevanje preko elektroničkog sistema zatvorene petlje, a ubrizgavanje goriva prilagođuje se sagorevanju u stvarnom vremenu. Piezoelektrični senzori za vazduh u cilindrima smešteni su u glavi i služe za merenje pritiska do 180 bara u pojedinom cilindru čak milion puta u minuti, sa tačnošću od 98%. Ti se podaci zatim šalju u središnji kontrolni sistem motora, koji u skladu s tim prilagođava količinu i "tajming" ubrizgavanja goriva. Ovaj sistem zatvorene petlje osigurava da motor uvek radi optimalnom efikasnošću i uz minimalnu štetnu emisiju izduvnih gasova. Tokom čitavog životnog veka Insignije on kompenzuje, u slučajevima različitog opterećenja, kao što su male greške u merenju goriva, tolerancije za delove, različit kvalitet goriva i uslovi rada. Insignia ecoFLEX opremljena je visokoefikasnim Michelinovim gumama Primacy HP posebno napravljenim za ovaj automobil. Kao ostali modeli Insignije, nova varijanta ecoFLEX sertifikovana je prema standardu Euro 5 i biće dostupna kao trovratni i peterovratni model tokom 2009. godine.

Sajam automobila u Parizu: Opel Insignia ecoFLEX

Izuzetna optimizacija: dodatno poboljšana aerodinamičnost Zahvaljujući svom optimizovanom dizajnu, sportskoj liniji krova i fino rešenim detaljima, obične varijante Insignije imaju izuzetno nizak koeficijent otpora vazduha od 0,27. Insignija ecoFLEX, s druge strane, još je bolja od toga. Na putu do tog cilja Opel je iskoristio znanje o aerodinamici koje je skupljao decenijama. Još u osamdesetim godinama Kadett GSI imao je CD (koeficijent zračnog otpora) 0,30, što ga je učinilo najaerodinamičnijom limuzinom svog vremena. Niz godina kasnije, Opel Calibra postavila je rekord kao kupe, koji sada dostiže limuzina Insignija ecoFLEX. Njen koeficijent otpora od 0,26 čini je jednim od najaerodinamičnijih produkcijskih limuzina na svetu, a time i najboljom Opelovom limuzinom u tom pogledu ikada. Tako Insignija treba manje snage kako bi savladala otpor vazduha nego neki znatno manji automobil. Ovo je ključno, jer kada se brzina udvostručuje, snaga potrebna da se savlada otpor vazduha povećava se čak osam puta – ako je za savladavanje aerodinamičkog otpora pri 60 km/h potrebno 2 kW, pri brzini od 120 km/h potrebno je 16 kW. Opelovi stručnjaci za aerodinamiku optimizovani su Insigniju ecoFLEX u raznim područjima, koristeći tradicionalne metode kao što su dodatna ploča ispod rezervoara, a ispred zadnje osovine, čime se poboljšava koeficijent vazdušnog otpora i smanjuje sila koja nastoji podići vozilo. Osim toga, karoserija je spuštena 10 mm kako bi se smanjio prednji deo i delomično zatvorena prednja rešetka kako bi se više vazduha usmeravalo na bokove vozila čime se povećava aerodinamičnost. Spoljni retrovizor odličan je primer Insignijine aerodinamičke izuzetnosti: u poređenju s prethodnikom, Insignijini spoljni retrovizori u obliku krila stvaraju 45% manji otpor vazduha. Tokom brojnih računarskih simulacija i više od 650 sati u vazdušnom tunelu, mnogi su drugi detalji fino realizovani kako bi se postigle još bolje aerodinamičke performanse, uključujući dodavanje fleksibilnog prednjeg spojlera, zaobljavanje uglova prednjeg odbojnika, laganu promenu pozicije prednjih brisača, zaobljeniji A-stub, usmeravanje struje vazduha preko krova tako da klizne bez odvajanja, integrisanje zadnjeg spojlera, integrisanje odvojnog ruba u zadnja svetla, optimizovanje oblika donje kontrolne ručice u zadnjem vešanju i dodavanje spojlerskog ruba na krajeve pragova ispred prednjih točkova. U tom procesu mnoge od tih modifikacija pokazale su se korisnim i za Insignijina aeroakustička svojstva, što znači da je unutrašnjost kabine tiša nego kod bilo kojeg Opelovog automobila dosad. Inženjeri su pazili na smanjenje buke tokom prvih faza rada na novom modelu, koristeći neke nove metode rada: napravili su model od gline u razmeri 1:1 i koristili ga za merenje buke. Nova Insignija takođe ima bolje zaptivanje vrata u poređenju s prethodnim modelima. Debljina stakala na bočnim prozorima povećana je na 4,85 mm, što dodatno smanjuje buku u unutrašnjosti automobila.

Bogata ponuda modela ecoFLEX Modeli ecoFLEX iz linija Astri i Corsi najavljeni za ovu godinu takođe slede istu filozofiju kao Insignija ecoFLEX. S emisijom ugljen-dioksida od samo 109 (Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX) i 119 g/km (Astra 1.7 CDTI ecoFLEX), ovi automobili su prave zvezde ekonomične potrošnje goriva – troše samo 4,1 odnosno 4,5 litara dizela na 100 km. Opel je postigao izvrsne brojke koje se tiču emisije štetnih gasova i s ostalim modelima u porodici ecoFLEX. Naprimer, Zafira 1.6 CNG sa 138 g/km ima najbolju emisiju ugljen-dioksida u konkurenciji sedmoseda, a Combo CNG, kojeg može pogoniti i prirodni plin, sa 133 g/km krasi najmanja emisija ugljen-dioksida u segmentu jednovolumena. GM PR

Rekordna prodaja Mazde u regionu centralne i jugoistočne Evrope

Rekordna prodaja Mazde u regionu centralne i jugoistočne Evrope

U 2008. godini Mazda CSEE (centralna i jugoistočna Evropa) sa sedištem u Austriji prodala je 31.247 vozila, odnosno 5.416 vozila ili 21 odsto više u poređenju sa 2007. godinom. Ovo je rekord za Mazdu u ovoj regiji, koja broji 14 tržišta – od Češke na severu do Bugarske na jugu...
Shelby GT500 na bazi Ford Mustanga

Shelby GT500 na bazi Ford Mustanga

Kriza za legende ne važi. Shelby je poradio na novom Mustangu i rezultat nije mogao biti ništa manje nego novi GT500, čija prodaja startuje već u prvom mesecu tekuće godine. Ime Carolla Shelbya ne treba posebno predstavljati...
Ssangyong juče obustavio proizvodnju

Ssangyong juče obustavio proizvodnju

Kompanija Ssangyong Motor obustavila je proizvodnju u svojim fabrikama. Kompanija je istakla da je proizvodnja prekinuta zbog neisplaćenih računa dobavljačima i njihovog prekida isporuke komponenti...
Škoda Auto - Prodajni rezultati

Škoda Auto - Prodajni rezultati

Za rekordne prodajne rezultate kompanije Škoda Auto najviše je zaslužna odlična prodaja u Istočnoj Evropi i Kini. Škoda Auto prošle godine prodala je 674 530 automobila, što je u odnosu na 2007. godinu rast od 7,1 % i novi rekord češke kompanije...
Otkriven Jaguar XF-R

Otkriven Jaguar XF-R

Jaguar je obelodanio prve informacije o svom "nabildovanom" sedanu, koji će na tržištu konkurisati modelima kao što su BMW M5 i Mercedes-Benz E 63 AMG. O Jaguaru XF-R priča se već dugo, ali niko do sada nije potvrdio informacije o pogonu...
10 najprodavanijih automobila u SAD u 2008. godini

10 najprodavanijih automobila u SAD u 2008. godini

Iako su Sjedinjene Američke Države veći deo prošle godine bile u finansijskoj krizi, među deset najprodavanijih modela automobila nalaze se čak tri velika rastrošna američka pick-upa. Zanimljivo je da se u prvoj desetorci najprodavanijih modela nalazi čak 6 japanskih modela...
Hennessey HPE700 - Corvette ZR-1u odelu Camara

Hennessey HPE700 - Corvette ZR-1u odelu Camara

Već puno puta se pokazalo da "genetski inženjering" ne daje sjajne rezultate u auto indusrtiji. Ali, kada spojite ono najbolje iz Corvette ZR-1 sa "ljutim" dizajnom Chevrolet Camara, rezultat ne može biti nikako loš. Kompanija Hennessey Performance Engineering odlučila se na jedinstven "genetski" mix, čiji proizvod upravo gledamo...
Grand Motors - Fordov sajt u novom ruhu

Grand Motors - Fordov sajt u novom ruhu

Od 12. januara Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih vozila, ima nove, sadržajno potpunije, a grafički modernije stranice na Internetu. Promenjen je i domen – sada se sve informacije o Fordu u Srbiji mogu pročitati na „adresi“ www.ford.rs.
Nova Mercedes-Benz E-Klasa - Bezbedna, udobna, efikasna

Nova Mercedes-Benz E-Klasa - Bezbedna, udobna, efikasna

Bezbedna, udobna, efikasna - Nova Mercedes-Benz E-Klasa šalje pozitivne signale za automobilsku 2009 godinu na NAIAS, Salonu Automobila u Detroitu. Nova zvezda luksuznog segmetna vozila prikazana je veče pred otvaranje NAIAS 2009 - kao deo Novogodišnjeg prijema Mercedes-Benz u Detroitu,gde je Dr. Dieter Zetsche, CEO Daimlera, pred više od 650 novinara iz celog sveta, predstavio poslednju verziju uspešne, luksuzne limuzine...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje