Najnovije vesti iz auto industrije
Volvo DRIVe stiže u Pariz
Objavljeno: 11.09.2008.
Kompanija Volvo će na sajmu automobila u Parizu predstaviti modele C30, S40 i V50 u verziji DRIVe, opremljene motorom 1.6D koji beleži kombinovanu potrošnju goriva od 4,4 do 4,5 L/100 km i emisiju CO2 ispod 120 grama po pređenom kilometru...
Tri modela razvijena su na bazi koncepta C30 Efficiency, koji je predstavljen prošle godine na sajmu automobila u Frankfurtu. Serijske verzije modela sa oznakom Volvo DRIVe imaće premijeru na predstojećem sajmu automobila u Parizu, a u serijsku proizvodnju startuju krajem godine. Sva tri modela imaju zatvorenu masku hladnjaka, deflektore pred prednjim točkovima i visinu smanjenu za 10 mm. Na Volvo C30 DRIVe instaliran je i atraktivni spojler i poseban zadnji branik. Modeli S40 DRIVe i V50 DRIVe imaju prednji spojler od verzije T5, a model S40 DRIVe ima i zadnji spojler "pozajmljen" od modela T5.

DRIVe verzije opremljene su pneumaticima Michelin sa smanjenim otporom kotrljanja, obuvene u specijalne 15-inčne i 16-inčne felne izrađene od lakih materijala. Menjač ima produžen treći, čevtrti i peti stepen prenosa, a hladnjaci i servo pojačivač izmenjeni su kako bi koristili što manje energije. Rezultat je kombinovana potrošnja goriva od 4,5 L/100 km kod modela S40 i V50, dok je C30 sposoban prosečno da troši 4,4 L/100 km. Volvo tvrdi da je model C30 DRIVe ostvario minimalnu potrošnju od 3,7 L/100 km, što je za 0,5 litra manja potrošnja od standardne verzije opremljene 1,6D motorom.
Plan je da već sledeće godine Volvo proda 20.000 primeraka modela sa oznakom DRIVe. Najveća tržišta za ove modele biće Francuska, Španija i Švedska. Prodaja modela sa oznakom DRIVe počinje krajem godine, a doplata za DRIVe modele iznosiće od 150 do 450 Eura.
Goran Sarić - Automagazin
Nova Insignia ecoFLEX, koja je prvi put predstavljena na Pariskom sajmu automobila, ponudiće vožnju prihvatljivu za okolinu bez ikakvih kompromisa. Za razliku od mnogih drugih konkurenata, ne radi se o modelu s dna ponude, već o vozilu koje dolazi sa snažnim pogonskim sistemom i pruža užitak u vožnji, uz maksimalnu efikasnost...
Novi Opel Insignia Sports Tourer ilustruje dinamičan izgled Opelove ponude u klasi srednje velikih vozila, tačnije segmentu karavana, što se odražava i u njegovom imenu. Dva nova motora za čitavu liniju Insignija takođe imaju svoju svetsku premijeru na Pariskom sajmu automobila...
Najnovija generacija Renault Meganea, u odnosu na svog prethodnika, izgleda mnogo konzervativnije i daleko prijatnije za širu ciljnu grupu kupaca. Zadnji deo automobila više nije zasečen pod pravim uglom, ali dinamičnost dizajna automobila ostala je na visokom nivou...
Sigurno najveća zvezda sajma automobila u Parizu jeste studija super sportskog sedana imena Lamborghini Estoque. 5,15 metara dugačak, 1,99 metar širok i 1,35 m visok sedan sa četvoro vrata u serijsku proizvodnju kreće za najmanje četiri godine...
Honda je prikazala unapređenu verziju svog modela sa trenutno najmanjom emisijom CO2, Civic Hybrid, na pariskom salonu automobila. Iako prodaja još uvek nadmašuje sve planove širom Evrope, Civic Hybrid, čije je težište na niskoj potrošnji i emisiji štetnih gasova, je restilizovan.
Pod sloganom „Verovatno najbolje vozilo na planeti?“, Grand Motors, ovlašćeni uvoznik Land Rovera, kupcima u Srbiji nudi ograničenu količinu vrhunskog modela Discovery 3 iz modelske 2009. godine sa specijalnom cenom, počevši od 47.900 evra sa PDV-om, u dinarskoj protivvrednosti.
Sajam automobila u Parizu jeste mesto gde je Lexus prvi put javnosti predstavio elegantni i luksuzni kabriolet sa oznakom IS 250C. Kabriolet prestižnog proizvođača nudi vetar u kosi, uz zadržavanje komfora i luksuza standardne verzije modela IS...
Žiri ankete evropski Auto godine 2009 izabrao je sedam finalista. U prvom krugu bili su nominovani automobili koji se u Evropi prodaju, ili će se početi prodavati 12 meseci pre objavljivanja rezultata...
Toyota Motor Corporation (TMC) objavila je da je, kao prva u svetu, razvila vazdušni jastuk za glavu putnika instaliran u naslone za glavu u zadnjim sedištima. Od sada, putnici u Toyotinim automobilima koji se voze pozadi, biće daleko bezbedniji...