Subaru Impreza WRX STi - Evropska premijera u Bolonji
Subaru Impreza treće generacije u WRX STI verziji premijerno će biti predstavljena na salonu automobila u Bolonji. Subaru Europa, sedište kompanije Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI) za Evropu, najavilo je evropsku premijeru njihovog potpuno novog modela Subaru Impreza WRX STI na salonu automobila u Bolonji, koji se održava od 05. do 16. decembra...
Konferencija za novinare zakazana je za 05. decembar na štandu Subaru-a. Sa medijima će na konferenciji razgovarati Masatsugu Nagato, direktor kompanije FHI i potpredsednik kompanije zadužen za evropska tržišta, kao i Petter Solberg, vozač Subaru svetskog reli tima (SWRT). Zasnovan na jedinstvenom konceptu „japanskog“ sportskog automobila – kombinovanjem osobina funkcionalnog putničkog vozila sa karakteristikama veličanstvenih trkačkih mašina – Impreza WRX STI je kreirala novu kategoriju na svetskom tržištu vrhunskih sportskih automobila. Impreza WRX STI je prvi put predstavljena na tržištu 1994. godine kao “STI verzija“ Impreza-e. Bila je to pojačana trkačka verzija razvijena u Subaru Tecnica International (STI), zavisnoj kompaniji FHI specijalizovanoj za aktivnosti u vezi sa automoto sportom. Nakon toga, sa intenziviranjem učešća FHI u razvoju WRX STI koncepta, performanse ovog automobila su stalno unapređivane i na taj način je ovaj model postao daleko pristupačniji. Konačno, 2001. godine, ovaj model je kao potpuno razvijena sportska verzija druge generacije Impreze lansiran na evropskom tržištu kao “Impreza WRX STI”. Treća generacije Impreza WRX STI razvijena je potpuno u skladu sa prethodne dve verzije, postižući potpunu kontrolu vožnje i nudeći najbolje preformanse sve većem broju veoma zahtevnih vozača. Polazeći od filozofije FHI da „vrhunske performanse u stvari znače sigurnost vožnje“, ovaj model je pretrpeo kompletnu rekonstrukciju dizajna, motora i opreme. Koristeći prednosti Subaru simetričnog pogona na sva četiri točka (Symmetrical AWD system) i horizontalno postavljenog motora sa turbo punjačem, novi model WRX STI predstavlja inovativni AWD sportski model usavršenih performansi koji pruža zadovoljstvo vožnje i predstavlja ponos svakog vlasnika. Upotrebljena je karoserija tipa hečbek sa petoro vrata zbog boljeg držanja pravca i veće inercione sile. Povećani su i snaga i obrtni moment kako bi pružili življe performanse. Karakteristike šasije su takođe znatno unapređene primenom Subaru koncepta za kontrolu dinamike šasije (Subaru Dynamic Chassis Control Concept (Subaru DC 3)) a na taj način postignuta je veća sigurnost vožnje. Kod zadnjeg vešanja primenjen je nov sistem dvostrukih trouglastih ramena, čime je postignuta bolja stabilnost i udobnost putnika u vožnji. Osnovna Subaru tehnologija pogonskog sklopa, tzv. Simetrični AWD sistem (Symmetrical AWD) je takođe usavršen višerežimskim programabilnim sistemom centralnog diferencijala (Driver’s Control Centre Differential (DCCD)). Iako napredni AWD pogonski sklop već obezbeđuje progresivnu kontrolu ponašanja vozila, ovaj sistem je sada standardno opremljen i višerežimskim sistemom za kontrolu dinamike vozila, čime je osigurana još veća stabilnost.
Unutrašnjost vozila kao i spoljašnji dizajn odišu prefinjenošću i funkcionalnošću. Šire linije karoserije savršeno su se uklopile sa eksluzivnim panelima karoserije i doprinose njegovoj neodoljivoj pojavi. Dizajn unutrašnjosti vozila karakteriše kvalitet i sportska atmosfera postignuta kombinovanjem mat crne boje sa prijatnim osvetljenjem. Da bi učinili ovaj model pristupačnijim za širi krug korisnika unapređene su i tzv. racionalne karakteristike, odnosno, usavršeni su prednji i bočni SRS vazdušni jastuci i zavese (bezbednost), smanjena potrošnja goriva (ekologija), smanjena buka u kabini i poboljšane „vozne“ sposobnosti (kvalitet). Nova Impreza WRX STI će potvrditi reputaciju sportskog modela vrhunskih performansi. Za uspešan razvoj modela Impreza WRX STI treba zahvaliti i iskustvu koje je stečeno učešćem na trkama FIA svetskog reli šampionata (WRC), gde je ovaj model osvojio tri uzastupne titule u kategoriji konstruktora od 1995. do 1997. godine. U tom kontekstu, FHI planira da FIA federaciji podnese zahtev za homologizaciju za grupu N od 1. januara 2008. godine, i to za novi 2.0-litarski model Japanese spec Impreza WRX STI. Planirano je da se sa prodajom modela European spec Impreza WRX STI 2.5 na evropskom tržištu počne u prvom kvartalu 2008.godine. Goran Sarić - Automagazin