Najnovije vesti iz auto industrije
Sajam u Detroitu - Mitsubishi Lancer Ralliart
Objavljeno: 17.01.2008.
Kompanija Mitsubishi na sajmu automobila u Detroitu predstavila je model Lancer Ralliart, kojim proširuje liniju verzija Lancer. Model Lancer Ralliart svojom cenom i snagom smešta se između standardne izvedbe Lancera sa pogonom na prednje točkove i nabrušene najsnažnije verzije, sa oznakom EVO X. U čemu je razlika?
Neutrenirano oko posmatrača jako teško će uočiti razliku između modela Mitsubishi Lancer EVO X i modela Lancer Ralliart, što i jeste bio cilj proizvođača. Ipak, za razliku od supersnažne verzije EVO X, modela Ralliart pokreće turbo benzinski 4B11 MIVEC agregat zapremine 2 litra, ali snage 240 konjskih snaga i Obrtnog momenta od 343 Nm. Snaga motora prenosi se na sva četiri točka, preko menjača sa dve lamele, SST (Sport Shift Transmission) i vozač može birati između klasične ručice menjača ili komandi na volanu. Model Lancer Ralliart opremljen je i ACD (Active Center Differential) sistemom, koji raspoređuje Obrtni moment između prednje i zadnje osovine.

U odnosu na standardne Lancere, Ralliart varijanta se odlikuje i agresivnije stilizovanim prednjim branikom, modifikivanim zadnjim branikom, sa dva završetka izduvnog sistema, aluminijumskim točkovima od 18 inča (gume su dimenzija 215/45 R18) i laganom, aluminijumskom haubom motora sa otvorima za vazduh. Oprema novog Lancera Ralliart može da obuhvata i Recaro sedišta, Rockford Fosgate audio sistem od 650 vati i sa 9 zvučnika, Sirius satelitski radio, električni sunčani krov i navigacioni sistem sa 30 GB memorijom. Lancer Ralliart dugačak je 4570 mm, širok 1760 mm, visok 1490 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2635 mm.
Dakle, u osnovi, Lancer Ralliart je je nešto ublažena verzija nedavno predstavljenog novog Lancera EVO X, i ako bismo morali da tražimo pravog konkurenta ovom automobilu, onda bi to, po nekim elementima sigurno bila Subaru Impreza WRX.
Goran Sarić - Automagazin
Propagiranje novih modela pomoću raznih online simulacija i igrica danas je realnost. Volkswagen ovu metodu koristi veoma često, a ovoga puta u centar pažnje stavio je svoj model kojim se s pravom ponosi, Volkswagen Golf VI GTI...
Samo pola godine posle predstavljanja treće generacije modela Renault Megane, francuska kompanija odlučila se da proširi ponudu motora, sa dva nova motora: turbobenzinski 1.4 TCe, u koji Renault polaže velike nade, i turbodizel 2.0 dCi u verziji od 118 kW sa manuelnim i 110 kW sa automatskim menjačem...
Kako prenose mnogobrojni inostrani mediji, kompanije Fiat i Chrysler potpisale su sporazum o partnerstvu. Ovu informaciju objavila je i agencija Reuters, što je potvrdila i internet stranica italijanskog dnevnika, Corriere della Sera,
www.corriere.it...
U četvrtak je održana press konferencija u organizaciji Mass Racing Team-a i kompanije Euro Sumar-Suzuki. Na konferenciji se govorilo o početku sezone i učešća na prvoj trci IDM šampionata, a održana je i svečana predaja motocikla Suzuki K9, koji predstavlja sponzorstvo Milošu Milovanoviću od strane kompanije Euro Summar - Suzuki...
Španska kompanija Seat ovih dana ima puno razloga za slavlje. Model Seat Ibiza slavi svoj dvadesetpeti rođendan, što je bio dovoljan povod za predstavljanje specijalne edicije, pod nazivom „25th anniversary“...
Mercedes-Benz svoj hibridni automobil visoke klase, Mercedes-Benz S400 BlueHYBRID, već polako uvodi na tržište, dok BMW sa uvođenjem serijskog 750Hi još uvek čeka. Zvanično predstavljanje serijske verzije moglo bi se dogoditi na sajmu automobila u Frankfurtu...
Već nekoliko meseci u saobraćaju francuskih gradova Mulhouse i Sochaux, realizuju se pilot projekti usmereni na razvoj hibridnog pogona HYbrid4. Pretpostavlja se da bi serijska proizvodnja modela Peugeot 3008 HYbrid4 i Citroen DS5 HYbrid4 mogla početi 2011. godine...
Britanska kompanija Controlled Power Technologies (CPT), još 2000. godine, kao prva u svetu, razvila je električno pogonjen kompresor za motore male zapremine. Od tog trenutka, neprestano radi na njegovom razvoju i približavanju serijskoj proizvodnji...
Umesto korišćenja skupocenih tehnologija sa alternativnim gorivima, kompanija Mercedes-Benz bira drugačiji put. Već sledeće godine, Mercedes-Benz E Coupe dobiće sistem "Stop-Start", a u roku od 5 godina Mercedes želi da počne prodaju automobila sa koeficijentom otopra vazduha manjim od 0,20...