AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Daimler i Kontinental dobitnici nagrade “Žuti anđeo”

Daimler i Kontinental dobitnici nagrade “Žuti anđeo”

Kompanija sa sedištem u Štutgartu je prvi svetski proizvođač koji je uspešno primenio litijum-jonsku tehnologiju (trenutno ima vodeću upotrebu u elektronici) i tako odgovorio velikim zahtevima tržišta proizvodnje automobila.

Daimler AD poseduje ukupno 25 patenata koji zajedno olakšavaju prodor u ovoj važnoj tehnologiji. Presudan element u uspehu kompanije je revolucionarna integracija litijum-jonske baterije u rashladni sistem vozila. Kao rezultat toga, baterija je u mogućnosti da uvek radi na optimalnim temperaturama sistema od 15-35°C čime postiže dugostrajnost u korišćenju automobila (10 kalendarskih godina; 600,000 ciklusa punjenja) i visoku efikasnost. Nagrada "Žuti anđeo" uručena je Dr. Tomasu Veberu (Thomas Weber), članu Upravnog odbora Daimler AG, koji je zadužen za istraživanje i razvoj Mercedes-Benz putničkih vozila, zajedno sa Hajnz Gerhart Venteom (Heinz-Gerhard Wente), članom Borda direktora Kontinentala (Continental AG) koji je zadužen za ljudske resurse i ContTech sektor. Daimlerova litijum-jonska tehnologija je izabrana za godišnju najbolju inovaciju među 51 prijavom od ukupno 42 kompanije, a od strane žirija sačinjenog od stručnjaka iz Nemačke automobilske asocijacije (ADAC), Nemačke asocijacije automobilske indistrije(VDA), Asocijacije uvoznika motornih vozila i Asocijacije prodaje i servisa (ZDK). Lista učesnika je do sada bila najveća od kada je nagrada "Žuti anđeo" ustanovljena. Vozilo sa najmanjom emisijom CO2 u svojo klasi Napredna baterija biće prvi put implementirana u novoj Mercedes-Benz S 400 BlueHYBRID u leto 2009. Kombinacija benzinskog motora V6 sa kompaktnim hibridnim modulom učiniće da S 400 BlueHYBRID bude najekonomičnija luksuzna limuzina sa benzinskim motorom. NEDC (kombinovana) potrosnja goriva iznosiće 7.9 lit na 100 kilometara, ostvarujući najbolju vrednost emisije CO2 za ovu kategoriju vozila od samo 186 grama po kilometru. U kombinaciji sa naprednim sistemom upravljanja energijom, novi model nudi značajne i zavidne karakteristike hibrida, uključujući stop/start funkciju za benzinski motor, boost efekat i regenerativno kočenje. Kompaktne dimenzije i mnogo veća efikasnost Prednost litium-ionskih baterija u odnosu na konvencionalne nikl-metal hybride baterije krije se u njihovim kompaktnim dimenzijama, kombinovanim sa mnogo većom efikasnošću. U poređenju sa Ni-MH tehnologijom, lithium-ion baterija ima za 50 % bolji odnos snaga-masa. Takođe, lithum-ion baterija ima daleko bolju efikasnos punjenja i dugovečnije su. Pored toga, ove baterije imaju najmanji uticaj na ekologiju od svih tehnologija baterija i garantuju ekonomski opravdanu sirovinu. Njihov visok bezbednosni nivo može se uporediti sa aktuelnim baterijama. Kao partner Mercedes-Benza, internacionalni automobilski dobavljač, Continental, zadužen je i za razvoj software tehnologija i sistemskih aplikacija. Kompleksan nadzor baterija omogućava da baterija uvek funkcioniše uz optimalno korišćenje energije. Elektronika, takođe, nadgleda osnovne funkcije kao što su temperatura i trenutna iskorišćenost baterije. Bezbednost struje obezbeđena je prevencijom protiv zagrevanja baterije i monitoringom nad individualnim ćelijama, što garantuje optimalno međusobno dejstvo. Goran Sarić - Automagazin

PSA: Sistem HYbrid4 potvrđen za Peugeot 3008 i Citroën DS5

PSA: Sistem HYbrid4 potvrđen za Peugeot 3008 i Citroën DS5

Već nekoliko meseci u saobraćaju francuskih gradova Mulhouse i Sochaux, realizuju se pilot projekti usmereni na razvoj hibridnog pogona HYbrid4. Pretpostavlja se da bi serijska proizvodnja modela Peugeot 3008 HYbrid4 i Citroen DS5 HYbrid4 mogla početi 2011. godine...
Tehnika - Električni kompresor je realnost

Tehnika - Električni kompresor je realnost

Britanska kompanija Controlled Power Technologies (CPT), još 2000. godine, kao prva u svetu, razvila je električno pogonjen kompresor za motore male zapremine. Od tog trenutka, neprestano radi na njegovom razvoju i približavanju serijskoj proizvodnji...
Mercedes-Benz E Coupé dobiće Stop-Start sistem

Mercedes-Benz E Coupé dobiće Stop-Start sistem

Umesto korišćenja skupocenih tehnologija sa alternativnim gorivima, kompanija Mercedes-Benz bira drugačiji put. Već sledeće godine, Mercedes-Benz E Coupe dobiće sistem "Stop-Start", a u roku od 5 godina Mercedes želi da počne prodaju automobila sa koeficijentom otopra vazduha manjim od 0,20...
Chrysler objavio bankrot! Novi detalji

Chrysler objavio bankrot! Novi detalji

Podsetimo, sinoć je se kompanija Chysler upisala u istoriju, kao prvi veliki američki proizvođač automobila koji je proglasio bankrot. Kako je potvrdio i Barack Obama, jedini ko može omogučiti dalje postojanje Chryslera je italijanski Fiat...
BMW X1 snimljen bez maske - prva fotografija

BMW X1 snimljen bez maske - prva fotografija

Zahvaljujući sposobnosti Martina Wunderlicha, iz forum-auto.com, danas možemo prvi put videti serijsku verziju najmanjeg minenskog SUV modela, sa oznakom BMW X1. Automobil je snimljen prilikom snimanja propagandnog materijala BMW-a...
OMV pokreće letnju nagradnu igru

OMV pokreće letnju nagradnu igru

Letnje izdanje nagradne igre „Igraj i osvoji! Velika letnja OMV nagradna igra“ počinje na svim OMV benzinskim stanicama od 1. maja. OMV, vodeća energetska grupacija u evropskom pojasu rasta, je odlučio da ponovi igru s obzirom na veliko interesovanje potrošača. Pravila igre ostaju ista, ali su nagrade drugačije...
Audi RS5 - špijunske fotografije

Audi RS5 - špijunske fotografije

Kompanija Audi trenutno radi na testiranju svog supersnažnog modela Audi RS5. Nove špijunske fotografije pokazuju nam da bi na zadnji deo automobila mogao biti instaliran aktivan aerodinamički spojler...
Volkswagen Eos 3.6 FSI (260 KS) - Nova najsnažnija verzija

Volkswagen Eos 3.6 FSI (260 KS) - Nova najsnažnija verzija

Volkswagenov kupe-kabriolet imena Eos, dobija novu vrhunsku verziju. Dosadašnji najveći šestocilindrični agregat 3.2 naslediće 0,4 litra veći motor, 3.6 FSI, sa istim brojem cilindara. Performane su postale bolje, a potrošnja je ostala na prihvatljivom nivou...
Porsche Cayenne Turbo Electric (2026)
Slika nedelje