AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Daimler i Kontinental dobitnici nagrade “Žuti anđeo”

Daimler i Kontinental dobitnici nagrade “Žuti anđeo”

Kompanija sa sedištem u Štutgartu je prvi svetski proizvođač koji je uspešno primenio litijum-jonsku tehnologiju (trenutno ima vodeću upotrebu u elektronici) i tako odgovorio velikim zahtevima tržišta proizvodnje automobila.

Daimler AD poseduje ukupno 25 patenata koji zajedno olakšavaju prodor u ovoj važnoj tehnologiji. Presudan element u uspehu kompanije je revolucionarna integracija litijum-jonske baterije u rashladni sistem vozila. Kao rezultat toga, baterija je u mogućnosti da uvek radi na optimalnim temperaturama sistema od 15-35°C čime postiže dugostrajnost u korišćenju automobila (10 kalendarskih godina; 600,000 ciklusa punjenja) i visoku efikasnost. Nagrada "Žuti anđeo" uručena je Dr. Tomasu Veberu (Thomas Weber), članu Upravnog odbora Daimler AG, koji je zadužen za istraživanje i razvoj Mercedes-Benz putničkih vozila, zajedno sa Hajnz Gerhart Venteom (Heinz-Gerhard Wente), članom Borda direktora Kontinentala (Continental AG) koji je zadužen za ljudske resurse i ContTech sektor. Daimlerova litijum-jonska tehnologija je izabrana za godišnju najbolju inovaciju među 51 prijavom od ukupno 42 kompanije, a od strane žirija sačinjenog od stručnjaka iz Nemačke automobilske asocijacije (ADAC), Nemačke asocijacije automobilske indistrije(VDA), Asocijacije uvoznika motornih vozila i Asocijacije prodaje i servisa (ZDK). Lista učesnika je do sada bila najveća od kada je nagrada "Žuti anđeo" ustanovljena. Vozilo sa najmanjom emisijom CO2 u svojo klasi Napredna baterija biće prvi put implementirana u novoj Mercedes-Benz S 400 BlueHYBRID u leto 2009. Kombinacija benzinskog motora V6 sa kompaktnim hibridnim modulom učiniće da S 400 BlueHYBRID bude najekonomičnija luksuzna limuzina sa benzinskim motorom. NEDC (kombinovana) potrosnja goriva iznosiće 7.9 lit na 100 kilometara, ostvarujući najbolju vrednost emisije CO2 za ovu kategoriju vozila od samo 186 grama po kilometru. U kombinaciji sa naprednim sistemom upravljanja energijom, novi model nudi značajne i zavidne karakteristike hibrida, uključujući stop/start funkciju za benzinski motor, boost efekat i regenerativno kočenje. Kompaktne dimenzije i mnogo veća efikasnost Prednost litium-ionskih baterija u odnosu na konvencionalne nikl-metal hybride baterije krije se u njihovim kompaktnim dimenzijama, kombinovanim sa mnogo većom efikasnošću. U poređenju sa Ni-MH tehnologijom, lithium-ion baterija ima za 50 % bolji odnos snaga-masa. Takođe, lithum-ion baterija ima daleko bolju efikasnos punjenja i dugovečnije su. Pored toga, ove baterije imaju najmanji uticaj na ekologiju od svih tehnologija baterija i garantuju ekonomski opravdanu sirovinu. Njihov visok bezbednosni nivo može se uporediti sa aktuelnim baterijama. Kao partner Mercedes-Benza, internacionalni automobilski dobavljač, Continental, zadužen je i za razvoj software tehnologija i sistemskih aplikacija. Kompleksan nadzor baterija omogućava da baterija uvek funkcioniše uz optimalno korišćenje energije. Elektronika, takođe, nadgleda osnovne funkcije kao što su temperatura i trenutna iskorišćenost baterije. Bezbednost struje obezbeđena je prevencijom protiv zagrevanja baterije i monitoringom nad individualnim ćelijama, što garantuje optimalno međusobno dejstvo. Goran Sarić - Automagazin

Ženeva 2009 - Toyota najbolja u očuvanju životne sredine

Ženeva 2009 - Toyota najbolja u očuvanju životne sredine

Stalnim usavršavanjem efikasnosti svojih vozila, Toyota se posvećeno bavi pitanjima globalne zaštite životne sredine i to širokim spektrom aktivnosti istraživanja i razvoja. Priznajući važnost raznolikosti izvora energije, Toyota je za cilj postavila ultimativni automobil Eco Car koji će vožnju dovesti na nivo održivog kretanja...
Rast prodaje automobila u Nemačkoj

Rast prodaje automobila u Nemačkoj

Prodaja novih automobila u Nemačkoj, u februaru mesecu, povećana je za 21 % u odnosu na isti period prošle godine, na 277 800 automobila. Ovo je prvi rast prodaje automobila u Nemačkoj u poslednjih šest meseci...
Sajam automobila u Ženevi - Tata Nano Europa

Sajam automobila u Ženevi - Tata Nano Europa

Indijski magnat Tata u Ženevi je predstavio super-jeftini automobil Nano Europa, koji je, kao što sam naziv govori, namenjen evropskom tržištu. Tata Nano Europe na evropsko tržište dolazi 2011. godine, a najavljena cena kreće se oko 5 000 Eura...
Sajam u Ženevi - Renault Megane RS + FOTO

Sajam u Ženevi - Renault Megane RS + FOTO

Poslednji u liniji Renault Sport modela, Renault Megane RS punim sjajem zablistao je na štandu sajma automobila u Ženevi. Posle modela Megane F1 Team R26 i Megane R26.R, Renault Megane RS "na tacni" je dobio svo stečeno iskustvo u čuvenom Renault Sport Technologies centru. Wallpaper možete preuzeti klikom na LINK..
Sajam u Ženevi - Opel Ampera će debitovati 2011. godine

Sajam u Ženevi - Opel Ampera će debitovati 2011. godine

Revolucionarna Opel Ampera danas je premijerno prikazana na 79. Sajmu Automobila u Ženevi. Carl-Peter Forster, predsednik kompanije General Motors Europe, otkrio je električno vozilo sa produženim dometom i najavio planove da se krene sa proizvodnjom ovog modela krajem 2011. godine...
Aston Martin One-77 - čekanje se isplatilo

Aston Martin One-77 - čekanje se isplatilo

Konačno... Iako smo dugo čekali, Aston Martin je predstavljanjem prvih fotografija svog prestižnog modela One 77 opravdao svaki trenutak. Pred nama su prve fotografije ekskluzivnog modela, najbržeg i najsnažnijeg automobila u istoriji Aston Martina...
Ford Iosis MAX: novi „kinetički“ koncept

Ford Iosis MAX: novi „kinetički“ koncept

Ovako bi mogao izgledati novi Ford C-Max. Novi Ford C-MAX prvi put videćemo 2011. godine, i zato je vrlo verovatno da je ovo najavna studia nove generacije modela C-MAX. Ford Iosis Max je koncept, ali iako ne treba očekivati da svi detalji budu uključeni u serijsku proizvodnju, iskreno se nadamo da će dizajn enterijera i eksterijera "preživeti" do serijske faze...
Škoda Yeti i zvanično otkrivena !

Škoda Yeti i zvanično otkrivena !

Četiri godine posle premijere studie Yeti, kompanija Škoda na sajmu automobila u Ženevi predstavlja nam svoj prvi SUV model ikada. Razlika? Serijski proizvod od koncept modela razlikuje se po izduždnoj liniji, pogonu na prednje ili sve točkove, po turbo benzinskim motorima sa direktnim ubrizgaavanjem goriva...
Toyota GR Yaris Rally1 - Ogier, Rallye Monte Carlo 2025
Slika nedelje