Najnovije vesti iz auto industrije
GS Yuasa i Honda počinju proizvodnju litijum jonskih baterija
Objavljeno: 20.01.2009.
Korporacija GS Yuasa i Honda Motor Co., Ltd., saopštili su da su postigli osnovni dogovor o osnivanju zajedničke kompanije koja će se baviti proizvodnjom, prodajom, istraživanjem i razvojem litijum jonskih baterija visokih performansi za potrebe hibridnih vozila. Dve kompanije će otpočeti sa konsultacijama koje za cilj imaju uspostavljanje procesa rada nove kompanije, planiran za proleće 2009. godine...
GS Yuasa će uložiti 51% potrebnog kapitala, dok će Hondin deo iznositi 49%. Sedište nove firme će biti smešteno u mestu Minami-ku, Kjoto, dok će fabrika biti locirana na posedu kompanije GS Yuasa Osadano u mestu Fukučijama, Kjoto.
Polazna tačka u procesu smanjenja emisije ugljen dioksida je uvođenje tehnologija koje ne zagađuju prirodnu sredinu i to kroz fazu ulaska hibridnih vozila na masovno tržište. U poređenju sa nikl hidridnim baterijama, litijum jonske baterije su, kao izvor energije, znatno postojanije što se tiče snage i gustine. Pored toga, potražnja za litijum jonskim baterijama je iz dana u dan sve veća i sasvim su realna očekivanja da će se taj trend nastaviti i u budućnosti, te će pomenute baterije biti najbolji izbor za hibridna vozila. GS Yuasa i Honda su čvrsto uverene da je razvoj manjih i lakših litijum jonskih baterija poboljšanih performansi moguć, ukoliko se kombinuju tehnološka znanja i prednosti ove dve kompanije i to posebno u oblasti proizvodnje, prodaje, istraživanja i razvoja. Kroz sam proces razvoja ovakvih baterija, obe kompanije mogu da postignu snažan efekat u cilju intenzivnijeg proboja hibridnih vozila na svetsko tržište.
Nova kompanija će proizvoditi baterije zasnovane na litijum jonskoj bateriji EH6 koju je razvila kompanija GS Yuasa. Unapređivanjem određenih elemenata poput strukture i materijala koji se koriste za elektrode, biće kreirana najbolje baterija za narednu generaciju hibridnih vozila.
Delta Automoto PR
Restrukturalizacija kompanije Chrysler uzima svoje prve žrtve. Chrysler je proglasio bankrot, a sa ciljem da se poboljša finansijska situacija i što pre ostvari profitabilnost, biće ugašeni svi "neracionalni" projekti. Prvi među njima su Dodge Viper i Jeep Wrangler...
Čuveni reli poznatih i bogatih, Gumball 3000, pre dva dana je startovao u Los Angelesu. Kompanija Puma, koja je oficijalni sponzor takmičenja, proizvela je limitiranu ediciju patika za vozače, sa oznakom Puma Speed Cat 2.9 Mid Gumball...
Kompanija Verano Motors, generalni uvoznik i distributer Peugeot proizvoda za Srbiju, Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu, jedna je od sponzora a Peugeot je oficijelno vozilo prvog ATP turnira „Serbia Open” koji se održava od 2. do 10. maja 2009. godine na terenima kompleksa „Milan Gale Muškatirović” u Beogradu...
Posle predstavljanja na sajmu automobila u Šangaju, i pozitivnih reakcija javnosti, Bertone Mantide mogao bi biti proizveden u ograničenoj seriji od deset primeraka. Ovu informaciju potvrdilo je i vođstvo čuvene dizajnerske kompanije, najavivši cenu od 1,4 milion Eura...
Iz kompanije Audi "procureli" su tajni dokumenti o novoj generaciji modela Audi A3. Novi Audi A3 na tržištu će se pojaviti 2011. godine, a u ponudi će biti u tradicionalnim karoserijskim verzijama - tri i pet vrata, kabriolet, ali i kao novi sedan! Poslednja verzija treba da pomogne prodaju u Americi i azijskim tržištima...
Simpatični hatchback sa plavim ovalom na haubi još prošle godine stigao je na većinu evropskih tržišta, gde beleži rekordne prodajne rezultate. Kompanija Ford odlučila je da za ciljnu grupu vozača koji preferiraju dinamiku u vožnji i agresivan stil, ponudi Ford Fiestu sa sport paketom opreme...
Španci su konačno skinuli plašt sa svog prvog super-sportskog automobila. Ovo je prvi super-sportski automobil koji su Španci razvili sopstvenim snagama, ikada. Ne, ne pričamo o Seat Leonu FR TDI. Govorimo o GTA Spano...
Gerhard Plattner, bivši automobilski takmičar, u cilju postizanja rekorda ekonomične vožnje, vozio je model SEAT Ibiza Ecomotive. Trasu dužine 1562 kilometra, od katalonskog Martorella do Göttingena u Nemačkoj, prešao je sa samo jednim rezervoarom goriva, postigavši prosečnu potrošnju 2,9 L/ 100 km...
Evropski automobil za 2009. godinu je takođe prvi izbor Evropskih kupaca automobila: Zahvaljujući spektakularnom lansiranju Insignie na tržište, Opel sada vodi u D segmentu automobila u Evropi. U prvom kvartalu prodaje Insignie, Opel je iznenadio i nadmašio sve konkurente u Evropi u ovom segmentu...