Najnovije vesti iz auto industrije
Tesla Roadster uskoro stiže u Evropu
Objavljeno: 31.07.2008.
Tesla Roadster, sportista na baterije, jeste prvi serijski automobil u toj kategoriji koji za pogon koristi električnu energiju. Čelnici kompanije Tesla istakli su da ovaj atraktivni automobil na evropsko tržište stiže sledeće godine, a najavljena cena je 120.000 Eura...
Amerikanci su po ko zna koji put privilegovani, i kada je automobilska industrija u pitanju. Cena modela Tesla Roadster u SAD-u izosi oko 100.000 Dolara, što je polovina cifre koju će za Teslu morati da izdvoje Evropljani. Vođstvo Tesle visoku najavljenu cenu automobila opravdavaju zahtevima distributera, koji će biti partnerske kompanije i zastupnici u Evropi, ali i ograničenim kapacitetima proizvodnje. Kao još jedan faktor koji je uticao na visoku prodajnu cenu u Evropi, Tesla navodi poboljšanja na automobilu. Evropska verzija Tesle Roadster biće opremljena snažnijim elektromotorom od američke verzije. Umesto 185 kW, snaga verzije za "Stari kontinent" biće povećana na 221 kW. Sprint iz mesta do 100 km/h Tesla Roadster realizuje za samo 3,9 sekunde, a maksimalna brzina iznosi preko 200 km/h.
Proizvodnja Tesle Roadster je počela sredinom marta ove godine, a plan je da u početku fabriku napusti do pet automobila nedeljno, dok će početkom naredne godine proizvodnja porasti na više od 150 primeraka mesečno. Treba reći da je celokupna ovogodišnja proizvodnja već prodata (radi se seriji od 600 komada), ali svi zainteresovani kupci već sada mogu izvršiti rezervaciju za automobile, koji će biti proizvedeni 2009. godine. U ovoj kompaniji se nadaju da će 2010. godine dopuniti svoju paletu i drugim automobilom na elektro pogon, tačnije sportskom limuzinom za pet putnika koja će nositi oznaku White Star, a cena bi se mogla kretati na nivou od 50.000 Eura.
Podsetimo, za razliku od konkurencije koja ne može s jednim punjenjem preći više od 100 km, Tesla Roadster vozi bez stajanja i preko 400 kilometara. Umesto teških olovnih i Ni-Cd akumulatorskih baterija za skladištenje energije izabrane su lithium-ionske, tačnije, 6.831 ćelija. Punjenje baterija moguće je priključenjem na gradsku mrežu i traje samo 3,5 sati.
Goran Sarić - Automagazin
Tjunerska kuća Hamann poradila je na modelu BMW X6 i svet je ugledao Hamann X6 Tycoon. Pored izmena dizajna, koji je blizalk savršenstvu, Hamann je posebnu pažnju posvetio tuningu pogonskih agregata...
Na ovogodišnjem sajmu automobila u Detroitu, kompanija Lamborghini predstavila je nove mogućnosti svog individualizacionog programa Ad Personam. U okviru programa Ad Personam, Lamborghini je u Detroitu predstavio modele Gallardo LP 560-4 i Murcielago LP 640...
Korejska kompanija Hyundai zabeležila je istorijski uspeh. Pre nekoliko dana u Detoritu, porota od 50 američkih automobilskih novinara izabrala je model Genesis za "Severnoamerički automobil godine 2009"...
U Katalononiji je predstavljen prototip elektromobila SEAT, na bazi modela Leon. Španska kompanija ovim se pridružuje kompanijama, koje sve više ulažu u razvoj i serijsku proizvodnju takvog automobila. Prvi serijski SEAT elektromobil na tržište stiže već 2014. godine...
Naslednik Alfe 147, model Alfa Romeo 149, zvanično će biti predstavljen na martovskom sajmu automobila u Ženevi, a na tržištu će se pojaviti tokom leta. Očekuje se da će starosna struktura novih vlasnika Alfa Romea 149 biti između 27 i 40 godina...
Krajem prošle nedelje kompanija Honda objavila je da planira obustavljanje proizvodnje u britankom proizvodnom pogonu. Honda je potvrdila da, umesto do kraja marta, proizvodnja u britanskom proizvodnom pogonu neće funkcionisati do kraja maja 2009. godine...
Dodge Circuit EV je prototip koji u sebi kombinuje sportski automobil i čist električni pogon. Ubrzanje automobila može se uporediti sa najkvalitetnijim sportskim automobilima današnjice, a sa jednim punjenjem baterije može preći i do 300 kilometara...
Ovih dana na italijanskom tržištu startuje prodaja modela Alfa Romeo MiTo sa novim pogonskim agregatima. Slabija verzija motora 1.4 T-JET i manji turbodizel agregat proširiće ponudu dostupnih verzija...
Kompanija sa sedištem u Štutgartu je prvi svetski proizvođač koji je uspešno primenio litijum-jonsku tehnologiju (trenutno ima vodeću upotrebu u elektronici) i tako odgovorio velikim zahtevima tržišta proizvodnje automobila.