AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Fiat 500 Abarth Asseto Corse - Malen ali ubojit !

Fiat 500 Abarth Asseto Corse - Malen ali ubojit !

Fiatova sportka marka Abarth, na legendarnoj trci Mille Miglia, predstavila je model Fiat 500 Abarth Asseto Corse. Kultni "trkač" Abarth 500 Asseto Corse preuzeo je "štafetu" od svog prethodnika, verzije "595" koja je 1963. godine zabeležila mnoge uspehe na raznim takmičenjima i za koga su govorili da je "Malen ali ubojit!"...

Fiat 500 Abarth Asseto Corse - Malen ali ubojit !

Najnovije delo italijanskih inženjera trebalo bi da povrati interes za poznatu sportsku marku. S obzirom na ogromnu snagu i masu od samo 930 kg i performanse su sigurno fantastične. Automobil je dobio je znatno širi trag točkova, ultra lagane felne prečnika 17", dok je vešanje niže i tvrđe. Pod haubom diše snažni četvorocilindrični 16V agregat, koji uz pomoć turbo punjača razvija 200 konjskih snaga. Maksimalni Obrtni moment agregata iznosi 300 Nm pri 3.000 o/min. Od vizuelnih razlika treba istaći i karbonske usisnike za vazduh na haubi, sa logom Abartha, dok pozadi dominira veliki krovni spojler i dvostruki završetak izduvnog sistema.

Fiat 500 Abarth Asseto Corse - Malen ali ubojit !

Iako performanse nisu zvanično objavljene, s obzirom na snagu i činjenicu da je Abarth 500 Asseto Corse lakši od serijskog modela za 180 kilograma, karakteristike automobila su sigurno za respekt. U planu Fiata je da se pomenuta verzija na trkalištima pojavi tokom sledeće godine. Dobro je znati: Karlo Abarth rođen je u Beču, 15. novembra 1908. godine. Sa sedamnaest godina počinje da radi u gradiću Castagni, u proizvodnji ramova za motocikle i bicikle. Dve godine kasnije vraća se u Austriju, gde radi u fabrici motocikala u Thunu. U isto vreme, počinje ozbiljno da se bavi moto trkama. Prva pobeda dolazi već 1928. godine na motociklu British James. U svojim dvadesetim (između dva rata) Abarth postaje moto šampion, i petostruki moto prvak Evrope. 1934. godine sprijateljuje se sa porodicom Porsche, i to prijateljstvo trajalo je celog života. Pred II Svetski rat ponovo dolazi u Italiju, gde aktivno učestvuje u moto trkama i pripremama za takmičenja. Čak je i prilikom jedne trke u tadašnjoj Jugoslaviji, u opatijskoj Preluci, Abarth doživeo težak pad, posle kojeg je nekoliko meseci ostao u bolnici. Posle rata, industrijalac Piero Dusio pozvao je Abartha u svoju fabriku u Cisitalia, gde je postao tehnički i sportski direktor. U to vreme počinje Abarthovo prijateljstvo sa legendom italijanskih, ali i svetskih staza, Taziom Nuvolarijem. 1949. godine Cisitalia se ukida i Abarth preuzima tehnologiju, alat i delove i osniva fabriku Scuderia Abarth, koja ubrzo počinje da piše zlatne stranice sportskog i poslovnog uspeha. Prvih pet godina Abarth se bavio izradom alata za preradu motora, prototipovima i preradama modela Fiata, a 1956. godine, predstavljanjem Fiata 600 (Fiće) upravo i počinje najslavnija era Abartha. Goran Sarić - Automagazin

BMW X3 pobednik analize kvaliteta ADAC-a

BMW X3 pobednik analize kvaliteta ADAC-a

BMW X3, po drugi put, osvaja vodeću poziciju u analizi kvaliteta ADAC. Kao i godinu dana ranije, ovaj "Sports Activity Vehicle" osvojio je prestižnu ocenu "Žuti anđeo" 2009 u kategoriji kvaliteta...
Saab 9-4X - špijunske fotografije

Saab 9-4X - špijunske fotografije

Pre nekoliko meseci objavile su se špekulacije da je projekat Saab 9-4X prekinut. Poslednje špijunske fotografije pokazuju nam suprotno. Saab 9-4X trenutno je u fazi testiranja, a na tržište bi mogao stići još letos...
AC Schnitzer - blokada diferencijala uskoro u ponudi

AC Schnitzer - blokada diferencijala uskoro u ponudi

Tjunerska "kuća" AC Schnitzer uskoro će u svojim modelima ponuditi neočekivanu dopunu: samoblokirajući diferencijal. Poznati "šper" (potpuno mehanička blokada diferncijala), kojim se mogu pohvaliti takmičarski bolidi, bi će dostupni u modelima BMW serije 1 i serije 3, kao i u modelu MINI...
Sajam automobila u Tokiju pod znakom pitanja

Sajam automobila u Tokiju pod znakom pitanja

Japanska Asocijacija Automobilskih Proizvođača (JAMA) najavila je mogućnost da ovogodišnji sajam automobila u Tokiju ne bude održan. Razlog je jednostavan: organizator se boji da neće imati šta da izlaže, jer su neki veliki brendovi već otkazali svoje učešće...
Audi će obustaviti proizvodnju na pet dana

Audi će obustaviti proizvodnju na pet dana

Posle Volkswagena i Škode, kompanija Audi je sledeći proizvođač iz velikog koncerna, koji će zbog posledica svetske ekonomske krize uvesti ograničenja u proizvodnji. Obustava proizvodnje planira se u domaćem pogonu u Ingolstadtu...
Škoda Octavia RS Limited Edition

Škoda Octavia RS Limited Edition

Motivisana sjajnim prodajnim rezultatima na tržištu Velike Britanije, kompanija Škoda odlučila je da na tamošnje tržište plasira limitiranu ediciju modela Octavia RS. Model Škoda Octavia RS na tržištu Velike Britanije je veoma popularan...
Alfa Romeo MiTo GTA spremna za Ženevu

Alfa Romeo MiTo GTA spremna za Ženevu

Špekulacije su na kraju potvrđene. Alfa Romeo će svoj "nabrijani" model MiTo GTA javnosti prvi put predstaviti na sajmu automobila u Ženevi. Vrhunsku verziju modela MiTo pokretaće 1,75-litarski agregat snage 240 konjskih snaga, a snagu će prenositi preko blokirajućeg diferencijala Q2...
Renault Symbioz
Slika nedelje