AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

U Torinu spremaju novu ljutu papričicu - Fiat 500 Abarth SS

U Torinu spremaju novu ljutu papričicu - Fiat 500 Abarth SS

Fiat nam je na sajmu automobila u Frankfurtu predstavio SS izvedbu modela Punto Abarth, opremljenu benzinskim motorom 1.4 Turbo snage 182 KS, koji sada putuje pod haubu modela Fiat 500 Abarth SS...

U Torinu spremaju novu ljutu papričicu - Fiat 500 Abarth SS

O Fiatu 500 Abarth smo već pisali. Opremljen je agregatim snage 135 KS, što je za 850 kilograma težak automobil svakako respektabilan rezultat. Ipak, za one kojima ni to neće biti dovoljno, u Torinu spremaju pravu malu "ljutu papričicu" sa oznakom Fiat 500 Abarth Super Sport, koja ne prednje točkove isporučuje čak 182 konjske snage. To znači da će Fiat 500 biti jedini automobil u svojoj kategoriji koji isporučuje preko 200 KS na 1 tonu mase, više čak i od modela Mini Cooper S. Od "normalnog" Abartha, model SS razlikovaće se po odbojnicima i većim usisnicima za vazduh, kao i "monstruoznim" izduvnim sistemom, sa atraktivnim završecima. Tržišna premijera Fiat 500 Abarth SS očekuje se početkom 2009. godine.

U Torinu spremaju novu ljutu papričicu - Fiat 500 Abarth SS

Dobro je znati: Karlo Abarth rođen je u Beču, 15. novembra 1908. godine. Sa sedamnaest godina počinje da radi u gradiću Castagni, u proizvodnji ramova za motocikle i bicikle. Dve godine kasnije vraća se u Austriju, gde radi u fabrici motocikala u Thunu. U isto vreme, počinje ozbiljno da se bavi moto trkama. Prva pobeda dolazi već 1928. godine na motociklu British James. U svojim dvadesetim (između dva rata) Abarth postaje moto šampion, i petostruki moto prvak Evrope. 1934. godine sprijateljuje se sa porodicom Porsche, i to prijateljstvo trajalo je celog života. Pred II Svetski rat ponovo dolazi u Italiju, gde aktivno učestvuje u moto trkama i pripremama za takmičenja. Čak je i prilikom jedne trke u tadašnjoj Jugoslaviji, u opatijskoj Preluci, Abarth doživeo težak pad, posle kojeg je nekoliko meseci ostao u bolnici. Posle rata, industrijalac Piero Dusio pozvao je Abartha u svoju fabriku u Cisitalia, gde je postao tehnički i sportski direktor. U to vreme počinje Abarthovo prijateljstvo sa legendom italijanskih, ali i svetskih staza, Taziom Nuvolarijem. 1949. godine Cisitalia se ukida i Abarth preuzima tehnologiju, alat i delove i osniva fabriku Scuderia Abarth, koja ubrzo počinje da piše zlatne stranice sportskog i poslovnog uspeha. Prvih pet godina Abarth se bavio izradom alata za preradu motora, prototipovima i preradama modela Fiata, a 1956. godine, predstavljanjem Fiata 600 (Fiće) upravo i počinje najslavnija era Abartha. Goran Sarić - Automagazin

Lexus IS F Evolution: više snage, manje kilograma

Lexus IS F Evolution: više snage, manje kilograma

Lexus IS, sa oznakom F, u Japanu je počeo da se prodaje krajem 2007. godine, i od tada nije preživeo nikakva unapređenja. Prema najnovijim informacijama, to bi se uskoro moglo promeniti, dolaskom nove verzije, sa dodatkom Evolution u imenu...
Volkswagen - pad profita za 76%!

Volkswagen - pad profita za 76%!

Za prva tri meseca ove godine, operativni profit kompanije Volkswagen smanjen je zaviše od tri četvrtine, na ukupnih 312 miliona Eura. Najveći evropski proizvođač automobila očekuje isti rend i u predstojećem periodu...
Za Opel zainteresovana četiri investitora

Za Opel zainteresovana četiri investitora

Četiri finansijska investitora u pregovoriuma su sa kompanijom General Motors, koji prema navodima dobro obaveštenih izvora, žele udeo u nemačkoj kompaniji Opel. Agencija Reuters tvrdi da se radi o direktnoj investiciji od pola milijarde Eura...
Ford Fiesta najtraženiji automobil u Evropi !

Ford Fiesta najtraženiji automobil u Evropi !

Po statističkim podacim ugledne analitičke kuće JATO Dynamics, Ford Fiesta je u martu zauzela vodeću poziciju na listi 10 najprodavanijih modela na najznačajnijim tržištima u Evropi. Time je okončana višegodišnja apsolutna dominacija Volkswagenovog hit modela Golf...
Volkswagen beleži rast prodaje u Kini

Volkswagen beleži rast prodaje u Kini

Nemačka automobilska kompanija Volkswagen, u utorak je objavila informaciju da je u martu mesecu tekuće godine u Kini prodala 9 procenata više automobila nego u istom mesecu prethodne godine...
Škoda Octavia RS i Škoda Octavia Scout: facelift

Škoda Octavia RS i Škoda Octavia Scout: facelift

I najbrža Škoda Octavia, kao i njen terenski "brat", model Octavia Scout, dočekali su modernizaciju. Octavia RS je znatno "smršala", konkretno 20 kilograma bezinska i 15 kilograma dizel verzija. Pored toga, izmenjena je aerodinamika, poboljšane su vozne osobine, a potrošnja i emisija štetnih materija znatno su smanjeni. Škoda Octavia Scout dobila je izmenjen dizajne prednjeg dela i nove zadnje svetlosne grupe...
Nova Opel Insignia ecoFLEX: ekonomičnost bez kompromisa

Nova Opel Insignia ecoFLEX: ekonomičnost bez kompromisa

Nova Insignia ecoFLEX pruža istinski užitak u vožnji uz nisku emisiju izduvnih gasova po pristupačnoj ceni. Uz emisiju ugljen-dioksida od samo 136 grama i potrošnjom od 5.2 l/100 km u MVEG/NEDC ciklusu, obeležje Insignije ecoFLEX je snažan turbodizel motor zapremine 2 litre i snage 118 kW/160 KS i maksimum od 380 Nm obrtnog momenta uz „overboost“...
Novitec TuLesto: dva kompresora za Ferrari F430

Novitec TuLesto: dva kompresora za Ferrari F430

Treba li modelu Ferrari F430 više snage? Tjunerska kompanija Novitec daje odgovor svojim tjuniranim primerkom modela Ferrari F430, kojim obeležava svoj 20. rođendan. Dizajn automobila razvijen je u saradnji sa centrom "Luca Serafini Stile", sa sedištem u Modeni...
Lancia Ypsilon Rally2 HF Integrale
Slika nedelje