Najnovije vesti iz auto industrije
U Torinu spremaju novu ljutu papričicu - Fiat 500 Abarth SS
Objavljeno: 05.11.2007.
Fiat nam je na sajmu automobila u Frankfurtu predstavio SS izvedbu modela Punto Abarth, opremljenu benzinskim motorom 1.4 Turbo snage 182 KS, koji sada putuje pod haubu modela Fiat 500 Abarth SS...
O Fiatu 500 Abarth smo već pisali. Opremljen je agregatim snage 135 KS, što je za 850 kilograma težak automobil svakako respektabilan rezultat. Ipak, za one kojima ni to neće biti dovoljno, u Torinu spremaju pravu malu "ljutu papričicu" sa oznakom Fiat 500 Abarth Super Sport, koja ne prednje točkove isporučuje čak 182 konjske snage. To znači da će Fiat 500 biti jedini automobil u svojoj kategoriji koji isporučuje preko 200 KS na 1 tonu mase, više čak i od modela Mini Cooper S. Od "normalnog" Abartha, model SS razlikovaće se po odbojnicima i većim usisnicima za vazduh, kao i "monstruoznim" izduvnim sistemom, sa atraktivnim završecima. Tržišna premijera Fiat 500 Abarth SS očekuje se početkom 2009. godine.

Dobro je znati: Karlo Abarth rođen je u Beču, 15. novembra 1908. godine. Sa sedamnaest godina počinje da radi u gradiću Castagni, u proizvodnji ramova za motocikle i bicikle. Dve godine kasnije vraća se u Austriju, gde radi u fabrici motocikala u Thunu. U isto vreme, počinje ozbiljno da se bavi moto trkama. Prva pobeda dolazi već 1928. godine na motociklu British James. U svojim dvadesetim (između dva rata) Abarth postaje moto šampion, i petostruki moto prvak Evrope. 1934. godine sprijateljuje se sa porodicom Porsche, i to prijateljstvo trajalo je celog života. Pred II Svetski rat ponovo dolazi u Italiju, gde aktivno učestvuje u moto trkama i pripremama za takmičenja. Čak je i prilikom jedne trke u tadašnjoj Jugoslaviji, u opatijskoj Preluci, Abarth doživeo težak pad, posle kojeg je nekoliko meseci ostao u bolnici. Posle rata, industrijalac Piero Dusio pozvao je Abartha u svoju fabriku u Cisitalia, gde je postao tehnički i sportski direktor. U to vreme počinje Abarthovo prijateljstvo sa legendom italijanskih, ali i svetskih staza, Taziom Nuvolarijem. 1949. godine Cisitalia se ukida i Abarth preuzima tehnologiju, alat i delove i osniva fabriku Scuderia Abarth, koja ubrzo počinje da piše zlatne stranice sportskog i poslovnog uspeha. Prvih pet godina Abarth se bavio izradom alata za preradu motora, prototipovima i preradama modela Fiata, a 1956. godine, predstavljanjem Fiata 600 (Fiće) upravo i počinje najslavnija era Abartha.
Goran Sarić - Automagazin
Restrukturalizacija kompanije Chrysler uzima svoje prve žrtve. Chrysler je proglasio bankrot, a sa ciljem da se poboljša finansijska situacija i što pre ostvari profitabilnost, biće ugašeni svi "neracionalni" projekti. Prvi među njima su Dodge Viper i Jeep Wrangler...
Čuveni reli poznatih i bogatih, Gumball 3000, pre dva dana je startovao u Los Angelesu. Kompanija Puma, koja je oficijalni sponzor takmičenja, proizvela je limitiranu ediciju patika za vozače, sa oznakom Puma Speed Cat 2.9 Mid Gumball...
Kompanija Verano Motors, generalni uvoznik i distributer Peugeot proizvoda za Srbiju, Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu, jedna je od sponzora a Peugeot je oficijelno vozilo prvog ATP turnira „Serbia Open” koji se održava od 2. do 10. maja 2009. godine na terenima kompleksa „Milan Gale Muškatirović” u Beogradu...
Posle predstavljanja na sajmu automobila u Šangaju, i pozitivnih reakcija javnosti, Bertone Mantide mogao bi biti proizveden u ograničenoj seriji od deset primeraka. Ovu informaciju potvrdilo je i vođstvo čuvene dizajnerske kompanije, najavivši cenu od 1,4 milion Eura...
Iz kompanije Audi "procureli" su tajni dokumenti o novoj generaciji modela Audi A3. Novi Audi A3 na tržištu će se pojaviti 2011. godine, a u ponudi će biti u tradicionalnim karoserijskim verzijama - tri i pet vrata, kabriolet, ali i kao novi sedan! Poslednja verzija treba da pomogne prodaju u Americi i azijskim tržištima...
Simpatični hatchback sa plavim ovalom na haubi još prošle godine stigao je na većinu evropskih tržišta, gde beleži rekordne prodajne rezultate. Kompanija Ford odlučila je da za ciljnu grupu vozača koji preferiraju dinamiku u vožnji i agresivan stil, ponudi Ford Fiestu sa sport paketom opreme...
Španci su konačno skinuli plašt sa svog prvog super-sportskog automobila. Ovo je prvi super-sportski automobil koji su Španci razvili sopstvenim snagama, ikada. Ne, ne pričamo o Seat Leonu FR TDI. Govorimo o GTA Spano...
Gerhard Plattner, bivši automobilski takmičar, u cilju postizanja rekorda ekonomične vožnje, vozio je model SEAT Ibiza Ecomotive. Trasu dužine 1562 kilometra, od katalonskog Martorella do Göttingena u Nemačkoj, prešao je sa samo jednim rezervoarom goriva, postigavši prosečnu potrošnju 2,9 L/ 100 km...
Evropski automobil za 2009. godinu je takođe prvi izbor Evropskih kupaca automobila: Zahvaljujući spektakularnom lansiranju Insignie na tržište, Opel sada vodi u D segmentu automobila u Evropi. U prvom kvartalu prodaje Insignie, Opel je iznenadio i nadmašio sve konkurente u Evropi u ovom segmentu...