Najnovije vesti iz auto industrije
Opel Zafira 1,6 CNG Turbo - Prvi Turbo CNG Van
Objavljeno: 16.11.2008.
Na manifestaciji Bologna motor show (od 5. do 14. decembra) kompanija Opel predstaviće jedan od najsnažnijih modela koji za pogon koriste zemni gas, CNG (Compressed Natural Gas). Opel Zafira 1.6 CNG Turbo beleži potrošnju id 5,3 kg zemnog gasa na 100 pređenih kilometara i emisiju 144 g CO2 na 1 km...
Podsetimo, aktuelna generacija modela Opel Zafira pogonjena na prirodni zemni plin pod haubom krije četvorocilindrični 1.6 CNG agregat snage 92 KS. Novi impuls za kupovinu ovog automobil biće novi agregat iste zapremine, ali opremljen turbo punjačem. Motor 1.6 Turbo CNG razvija maksimalnu snagu od 150 konjskih snaga i maksimalni Obrtni moment od 210 Nm već pri 2.300 o/min.
Motor koji za pogon koristi zemni gas (CNG) ispušta u atmosferu i do 80 % manje štetnih oksida nego motori pogonjeni dizel gorivom, i 20 % manju emisiju CO2 od dizel motora. Opel Zafira 1.6 CNG Turbo troši 5,3 kilograma zemnog gasa na 100 kilometara, što rezultira emisijom CO2 od 144 g/100 km, što je samo 6 grama više nego atmosferski motor 1.6 CNG! Cena kilograma CNG u Nemačkoj je 1 Euro. Opel navodi da će vlasnici Zafire 1.6 CNG Turbo uštedeti na gorivu, u poređenju sa slično snažnim benzinskim motorom, i do 50 %.

Sa jednim punjenjem rezervoara Zafira 1.6 CNG Turbo može preći 370 kilometara, a benzinski rezervoar od 14 litara omogućava dodatnih 150 kilometara. Novi motor biće predsatvljen na manifestaciji Bologna motor show, koji počinje 5 . decembra, a prodaja počinje u januaru sledeće godine. Glavna tržišta za Opel Zafiru 1.6 CNG Turbo biće Nemačka, Italija, Švedska, Austrija i Švajcarska, u kojima je zabeležen najveći broj automobila na prirodni gas (CNG). Podsetimo, Opel je proiyveo preko 58.000 automobila na prirodni gas, što ga čini drugim najvećim proizvođačem automobila na CNG u Evropi.
Goran Sarić - Automagazin
Kompanija Audi na predstojećem sajmu automobila u Detroitu predstaviće predprodukcijsku verziju luksuznog modela A7, koji će direktno atakovati na tržišni segment luksuznih kupea, u kome sebično vladaju Mercedes CLS ili Passat CC...
Novi Volkswagen Golf šeste generacije dobija pogon na sve točkove uz agregat 2.0 TDI. Sistem 4Motion koristi proverenu Haldex spojnicu, preuzetu od prethodnih generacija Golfa, koja je predstavljena pre deset godina. Nova generacija 4Motion sistema može se pohvaliti nižom potrošnjom, bržom reakcijom na promene uslova trakcije i produženim servisnim intervalom, koji je povećan sa 30 000 na 60 000 pređenih kilometara...
Deda Mraz je ove godine odlučio da svoje irvase zameni Opel Zafirom, kako bi što brže stigao do one dece koja su ove godine bila najbolja i tako zaslužila da prva dobiju poklone...
Subaru je jedini automobilski proizvođač na svetu sa širokom proizvodnom paletom koji je na američkom tržištu uspeo da za prvih 11 meseci prodaje tokom 2008 godine ostvari pozitivan prodajni rezultat u odnosu na prethodnu godinu...
Kompanija z Suzuki Motor Corporation danas je potvrdila da, zbog svetske ekonomske krize, prekida svoje aktivnosti u svetskom reli šampionatu. Japanska ekipa u reli šampionat sveta ušla je 2002. godine, kada je sa modelom Ignis S1600 startovala u kategoriju JWRC...
Aktuelna generacija modela Audi A8 na tržištu se nalazi od 2003. godine, i preživela je samo jedan facelift, koji mu pomaže da se u tržišnoj borbi održi na nivou Mercedesa S klase i BMW-a serije 7. 2010. godine na tržište stiže nova generacija, a pred nama su prve špijunske fotografije...
Ekskluzivno za Automagazin portal,Hondu Accord 2.4 i-VTEC testirao je aktuelni reli šampion Srbije, Vladan Petrović. Izdvojili smo za Vas najznačajnije utiske šestostrukog državnog reli šampiona...
Pred nama su prve zvanične fotografije serijskog modela Aston Martin Rapide, koji se priključuj društvu četvorovratnih luksuznih sportskih kupe modela. Aston Martin planira proizvodnju od najmanje 2000 primeraka Rapida godišnje i to po ceni od 150.000 do 190.000 evra, a prodaja počinje 2010. godine...
Sergio Marchione, prvi čovek koncerna Fiat Group, tvrdi da će aktuelnu veliku ekonomsku krizu preživeti samo šest proizvođača automobila. Takođe, Marchione tvrdi da će u sledećoj deceniji samo jedan koncern biti sposoban da proda više od 5,5 miliona automobila godišnje...