Najnovije vesti iz auto industrije
Subaru spreman za Ženevu!
Objavljeno: 11.02.2008.
Kompanija Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), proizvođač automobila marke Subaru, juče je objavila svoje novine koje će biti predstavljene na 78. Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi. Subaru u Ženevu stiže sa dve ključne novine: trećom generaciom modela Forester i prvim turbodizel agregatom koji će debitovati u modelima Legacy i Outback...
Krenimo od dvolitarskog boxer turbodizel agregata, o kojem smo Vas informisali na našim stranicama (pročitati OVDE). Agregat raspolaže zapreminom od
1998 cm3, iz koje izvlači 150 konjskih snaga pri 3 600 o/min i Obrtni moment od 350 Nm pri 1 800 o/min. Prosečna potrošnja goriva modela Legacy, opremljenog pomenutim Common-rail agregatom iznosi 5,6 litara "crnog zlata" na 100 pređenih kilometara. Sa novim motorom dolazi i novi menjač. Subaru je, posebno za pomenuti turbodizel, razvio petostepenu naprednu transmisiju, koja će snagu preko sofisticiranog Subaru Symmetrical AWD sistema prenositi na sve točkove. Motor emituje 148g/km CO2 (Legacy Sedan), što možemo označiti kao veliki uspeh Subarua u očuvanju životne okoline.
Drugi, možda i najzanimljiviji novitet na štandu Subarua biće nova generacija SUV-a Forester, koja će u Ženevi imati i svoju evropsku premijeru (automobil je prvi put predstavljen na North American International Automobile Show (NAIAS) u Detroitu). Automagazin portal donosi Vam i prve fotografije nove generacije Forestera u specifikaciji za evropsko tržište. Treća generacija modela Forester biće opremljena sa motorima zapremine 2 litra, a kasnije će u ponudi biti i modeli opremljeni turbo agregatom zapremine 2,5 litra.
Podsetimo, prvi dizel agregatim Subarua svoj debi imaće u modelima Legacy 2.0D i Outback 2.0D. Vizuelno, oba modela će izgledati identično benzinskim verzijama, osim pločice "Boxer Diesel" koja će biti smeštena na zadnjem delu automobila i koja će otkrivati pravi karakter ovih automobila.
Goran Sarić - Automagazin
Posle Volkswagena i Škode, kompanija Audi je sledeći proizvođač iz velikog koncerna, koji će zbog posledica svetske ekonomske krize uvesti ograničenja u proizvodnji. Obustava proizvodnje planira se u domaćem pogonu u Ingolstadtu...
Karoserijska varijanta sedan već je ugledala svetlost dana, ali na karavanskoj izvedbi još uvek se radi. U toku su finalna testiranja, koja su usmerena na podešavanje ogibljenja bolida i proveru elektronskih sistema...
Motivisana sjajnim prodajnim rezultatima na tržištu Velike Britanije, kompanija Škoda odlučila je da na tamošnje tržište plasira limitiranu ediciju modela Octavia RS. Model Škoda Octavia RS na tržištu Velike Britanije je veoma popularan...
Špekulacije su na kraju potvrđene. Alfa Romeo će svoj "nabrijani" model MiTo GTA javnosti prvi put predstaviti na sajmu automobila u Ženevi. Vrhunsku verziju modela MiTo pokretaće 1,75-litarski agregat snage 240 konjskih snaga, a snagu će prenositi preko blokirajućeg diferencijala Q2...
Korejska kompanija Kia objavila je detalje o osmom uzastopnom sponzorstvu grand slam turnira Australian Open 2009. Kia se obavezala o sponzorstvu ovog turnira do 2013. godine, a produžen je i ugovor sa trenutno najboljim igračem na svetu, Rafael Nadalom...
Poslednji dan testiranja u portugalskom Algarveu obeležilo je loše vreme. Timovi Toro Rosso, Toyota i Williams rano jutros izašli su na stazu, ali posle 30 minuta, bili su prinuđeni da prekinu testiranje...
Fiat S.p.A., Chrysler LLC (Chrysler) i Cerberus Capital Management L.P., većinski vlasnik privatnog kapitala kompanije Chrysler LLC, objavili su danas potpisivanje rešenja o sporazumu o osnivanju globalnog strateškog saveza...
Iako je kompanija Toyota u kalendarskoj 2008. godini zabeležila pad prodaje automobila od 4%, japanski proizvođač je najveći proizvođač autombila na planeti. Sa prodatih 8,972 miliona automobila, prostom računicom dobijamo podatak da je Toyota prošle godine prodavala prosečno 24.580 automobila DNEVNO!!!
Pred nama su prve špijunske fotografije modela Fiat 500 Cabrio, koje potvrđuju ono o čemu smo ranije pisali. Fiat 500 Cabrio neće biti klasični kabriolet. Bočni profil i C stub ostaće isti kao i kod standardne verzije, a može se otvoriti samo središnji deo krova...