Renault Megane R26.R - sportski automobil godine časopisa EVO

Renault Megane R26.R predstavljen je 22. jula tekuće godine, na međunarodnom sajmu automobila u Londonu. Veoma brzo privukao je pažnju javnosti postizanjem rekorda u svojoj kategoriji, na stazi Nürburgring - Nordschleife, sa vremenom 8:17...

Britanski časopis EVO proglasio je ovaj automobil za Sportski auto godine 2008. Renault Megane R26.R titulu je osvojio u dva kola. Pobednik prvog kola „The Real World“ pristupio je do fiunalnog skupnog testa superautomobila. Megane R26.R ubrzo je porazio 10 superautomobila ove godine (BMW M3, Caterham R500 Superlight i Mini John Cooper Works), a zatim je učestvovao u izboru među 6 ekskluzivnih super-sportskih automobila (Lamborgini Gallardo LP560-4, Porsche 911 GT2, Aston Martin Vantage 4,7, Maserati GranTurismo S, Nissan GT-R i Alfa Romeo 8C Competizione).

U konačnom izboru, u generalnom plasmanu, R26.R završio je na četvrtom mestu, iza Alfa Romea, Maseratija i Aston Martina. Sabiranjem rezultata i utisaka, redakcija je odlučila da pomenutom modelu dodeli titulu "Najbolji Sportski Auto 2008". Podsetimo, Renault Megane R26.R je model limitirane edicije, a proizveden je u fabrici Alpine Renault, u francuskom Diepeu. Većina od 450 proizvedenih primeraka otputovala je na britansko tržište, a prodaja je počela u oktobru. Divizija Renault Sport Technologies predstavila je ovaj model u znak proslave na odlazeći model. Od početka svoje "ere", Megane RS (2004. godine) pronašao je put do preko 20.000 vlasnika u više od 30 zemalja sveta.

Renault Mégane R26.R koristi isti motor, menjač i diferencijal kao i Megane F1 Team R26, ali je lakši za velikih 123 kilograma. Od "običnog" Megane Sport razvikuje se po karbonskoj unutrašnjosti (instaliran roll-bar), nepostojanju zadnjih sedišta i sitnim detaljima. Za pogon je zadužen poznati 2.0 Turbo motor, koji razvija 230 KS. Sprint iz mesta do stotke razvija za samo 6 sekundi, a kilometar iz stanja mirovanja sposoban je da pređe za samo 25,9 sekundi. Maksimalna brzina iznosi 237 km/h. Goran Sarić - Automagazin