AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Audi ima novi motor 3.0 TFSI: T kao kompresor

Automobilskim svetom nedavno je kao bomba odjeknula vest da novi V6 benzinski agregat iz grupacije Volkswagen neće biti pojačan turbopunjačem, već mehaničkim kompresorom. Prema prvim informacijama, novi 3.0 TFSI ( Turbo Fuel Stratified Injection) prvo će se pojaviti u modelu Audi A6...

Novi mehanički kompresor je izuzetno kompaktan i bez problema Audijevi inženjeri smestili su ga između dva reda cilindara u V rasporedu pod 90 stepeni. S obzirom da je pogonjen remenom (nalazi se u određenom prenosnom odnosu u odnosu na radilicu), mehanički kompresor već iz mesta ostvaruje veliki radni pritisak i vozač već pri kretanju ima ogroman Obrtni momenat. Već kada se radilica zavrti do 2.500 o/min, 3.0 TFSI isporučuje maksimalni Obrtni moment od velikih 420 Nm, što je fantastičan rezultat. Audijevi inženjeri ističu da je put vazduha iz kompresora do cilindara izuzetno kratak, i zato Obrtni moment pri davanju gasa raste extremno brzo, daleko brže nego kod atmosferskog motora iste zapremine. Motor 3.0 TFSI reaguje na gas agilno i dinamično. Agregat svoju maskimalnu snagu od 290 konjskih snaga razvija nešto ispod 5.000 o/min, a uskoro se očekuju i verzije istog motora, ali od 326 konjskih snaga. Roots kompresor sastavljen je od dva kontrarotirajuća rotora sastavljena od četiri lopatice, čija brzina okretanja dostiže 23.000 o/min. Kompresor je sposoban da isporuči 1.000 kilograma vazduha na sat, koji se šalje u komoru za sagorevanje pod pritiskom od 0,8 Bara. Pored kompresora integrisan je sistem od dva aluminijumska međuhladnjaka "voda-vazduh" i "vazduh voda", koji koriste spostveni sistem dovoda vode. U međuhladnjacima se sabijeni vazduh hladi, kako bi se povećala koncentracija kiseonika i poboljšalo sagorevanje u cilindrima. Agregati opremljeni kompresorom ovog tipa omogućavaju da pri vožnji pri malom gasu rotori kompresora okreću uz manje gubitke, što smanjuje energiju oduzetu od motora koja je potrebna da bi se preko radilice pokrenuo kompresor. Sam agregat 3.0 TFSI je član porodice modernih Audijevih agregata, a zahvaljujući izradi od aluminujuma teži samo 189 kilograma. Prečnik klipa iznosi 84,5 milimetara, a hod je 89,0 milimetara, dok zapremina agregata iznosi 2.995 cm3. Novi motor 3.0 TFSI, prema navodima fabrike prosečno troši 10 litara goriva na 100 pređenih kilometara i zadovoljava Euro 5 ekološku normu. Sistem ubrizgavanja benzina, takođe je novorazvijen. Sistem Common-Rail raspolaže sa brizgaljkama sa šest otvora, koje ubrizgavaju gorivo u cilindar pod pritiskom od 150 Bara. Brizgaljke rade izuzetno visokom brzinom i samo u jednom taktu sposobne su realizovati tri ubrizgavanja, u zavisnosti od toga koliko elektronika proceni da je potrebno. 3.0 TFSI sposoban je da za pogon koristi benzin od 95 i 98 Oktana. Novi motor počeće da se ugrađuje u Audijeve modele već u tekućoj godini. Novi agregat najpre će se pojaviti pod haubom modela Audi A6 i po svojim dinamičkim sposobnostima približiće se motoru 4.2 V8, uz ubrzanje 0-100 km/h od 6,4 sekunde, dok eje maksimalna brzina ograničena na 250 km/h. Novi motor mogao bi svoje mesto naći i u modelima S4 i S5, ali na to ćemo još sačekati.

Pogonski agregat 3.0 TFSI - osnovni tehnički podaci o motoru
Motor:3.0 TFSI
Broj cilindara / ventila:6 / 4
Ugao između cilidara:V pod uglom od 90
Zapremina motora (cm3):2.995
Ubrizgavanje goriva:FSI direktno
Predsabijanje vazduha:mehanički kompresor
Međuhladnjak:2
Razvod:2 x DOHC
Kompresioni odnos:10,5:1
Prečnik x hod klipa:84,5 x 89
Maksimalna snaga (kW / o/min):213 / 4.850
Maksimalni Obrtni moment (Nm / o/min):420 / 2.500 - 4.850

Goran Sarić - Automagazin

Nagrade za novu Ford Fiestu

Nagrade za novu Ford Fiestu

Vodeći britanski magazin za savete o novim automobilima What Car? (Koji, kakav automobil), imenovao je novu Ford Fiestu 1.25i Zetec Automobilom godine 2009, čime je proširena lista nagrada za novi mali automobil koji Ford uvodi na tržišta širom sveta. Urednici What Car? magazina su pohvalili Fiestu za njen elegantan dizajn, performanse i ekonomičnost u potrošnji goriva.
Kraj za Chrysler PT Cruiser! Zbogom, retro dizajnu

Kraj za Chrysler PT Cruiser! Zbogom, retro dizajnu

Od raspada koncerna Daimler-Chrysler, model PT Cruiser je sedmi model čija proizvodnja će biti stopirana. Već je okončana produkcija modela PT Cruiser Convertible, neuspešnog modela Chrysler Crossfire, Dodge Magnuma, Dodge Duranga, Chrysler Aspena i crossovera Chrysler Pacifica...
Izvlačenje nagrada trećeg kola OMV nagradne igre 5. februara

Izvlačenje nagrada trećeg kola OMV nagradne igre 5. februara

Posle tri meseca od starta, OMV nagradna igra se približila kraju i traje svega još nekoliko dana. Ostalo je još da se 5. februara izvuku mesečne nagrade trećeg kola i naravno ono što sa nestrpljenjem očekuju svi učesnici ove nagradne igre – izvlačenje glavne nagrade Škode Superb...
BMW X5 M - špijunske fotografije

BMW X5 M - špijunske fotografije

Marketing kompanije BMW zaključilo je da portfolio proširi sa "nabildovanim" SUV modelom, kojeg pogoni snažni osmocilindrični monstrum agregat. Pored modela X6 M, BMW će uskoro predstaviti i M verziju praktičnijeg modela X5...
Honda S2000 - Kraj proizvodnje se bliži

Honda S2000 - Kraj proizvodnje se bliži

Kompanija Honda i zvanično je potvrdila da je modelska godina 2009, za sportski model S2000, poslednja. Jedina Honda sa otvorenim krovom, posle deset godina, završava svoj tržišni život u junu tekuće godine...
Prvi Bentley na biogorivo

Prvi Bentley na biogorivo

Britanski Bentley na prošlogodišnjem sajmu automobila u Ženevi objavio je saopštenje, prema kojem će ova britanska kompanija, 2012. godine na tržište plasirati automobil koji za pogon koristi biogorivo...
Rally - Kimi Raikkonen 13. na svom prvom reliju u karijeri

Rally - Kimi Raikkonen 13. na svom prvom reliju u karijeri

Kimi Raikkonen proteklog vikenda učestvovao je na svom prvom profesionalnom reli takmičenju u karijeri. Finac je u bolidu Fiat Grande Punto S2000, na Arctic Rallyju, uspeo da osvoji 13. mesto, zaostavši preko šest minuta za pobednikom, Juhom Salom u Mitsubishi Lanceru EVO IX...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje