Najnovije vesti iz auto industrije
Hyundai i30 - prvi Hyundai sa 5 Euro NCAP zvezdica!
Objavljeno: 30.08.2008.
Hyundai i30 postao je prvi model korejske kompanije, koji je na testovima Euro NCAP osvojio maksimalnih pet zvezdica za bezbednost. Na novom "shakedown-u" u Euro NCAP laboratoriji i30 je osvojio 34 boda za zaštitu putnika, 38 bodova za zaštitu dece i 14 bodova za zaštitu pešaka...
Podsetimo, prvo testiranje bezbednosti Hyundai i30 prošao je prošle godine, kada je osvojio četiri NCAP zvezdice i zabeležio zaostatak za sestrinskim modelom Kia Cee'd, koja je osvojila 5 zvezdica. Najveći problem kod i30 bila je konstrukcija instrumentalne table, koja je povredila kolena vozača. Ali, nedavno je realizovan drugi test bezbednosti, gde je i30 zabeležio maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost.
Prilikom čeonog udara konstrukcija prostora za putnike ostala je stabilna i i30 osvaja 13 od mogućih 16 bodova. Bodovi su izgubljeni kod povreda nogu vozača i rešenja kod konstrukcije letve violana i sistema za podešavanje volana, ali to je promenljivo kod različitih pozicija sedenja. i30 je osvojio i maksimalan broj bodova kod bočnog sudara plus 2 boda za bočni udarac u stub. Ukupno 13 bodova za čeoni udarac plus 16 bodova za bočni udar, 2 boda za bočni udarac u stub i 3 boda za opominjač za neaktivirane sigurnosne pojaseve daje rezultat od 34 boda, što je dovoljno za maksimalnih 5 zvezdica.
Kod zaštite dece važno je istaći da Airbag suvozača može biti deaktiviran, kako bi na prednje sedište suvozača moglo biti instalirano sedište za decu okrenuto u kontra smeru od smera kretanja automobila. Informacije o aktuelnom statusu vazdušnog jastuka za suvozača (uključeno / isključeno), prema Euro NCAP-u, nisu dovoljno jasno istaknuti, što važi i za oznake ISOFIX na zadnjim sedištima. Kod zaštite deteta pešaka, i30 je dobio visoke ocene Euro NCAPA-a, ali nešto lošiji rezultat zabeležen je prilikom udara u odraslog pešaka. Rezultat je 14 bodova od mogućih 36, što je učinak od 40% i znak da proizvođači moraju još puno da urade na polju sigurnosti pešaka.
Goran Sarić - Automgazin
U Minhenu su se, očigledno, odlučili da sve svoje dolazeće modele predstave na videu. Testovi BMW-a X1 su u punom jeku, a ozbiljnim maskiranjem njegovog izgleda omogućava kompaniji da poveća interesovnje za novog člana porodice X...
Nemačka kompanija Volkswagen objavila je da razvija hibridnu verziju modela Touareg, koja će se sledeće godine u ponudi pojaviti pod imenom BlueMotion Hybrid. Nedavno predstavljena predprodukcijska verzija ispod lima skriva kompresorski 3-litarski šestocilindrični V6 TSI motor snage 333 KS, koji je ukombinovan sa elektromotorom snage 38 kW...
Najuspešniji aktuelni model ćeškog proizvođača, Škoda Octavia, ove godine obeležava svoj pedeseti rođendan. Prvi automobil sa tim nazivom sa proizvodnih traka spušten je januaru 1959. godine. Bio je to naslednik modela Škoda 400, zvana Spartak...
Britanski avanturista, Giles Cardozo, odlučio se na odvažan potez: putovanje od Londona do afričkog Timbuktua (država Mali) svojim sopstveno konstruisanim automobilom sposobnim i da leti, imena Parajet Skycar...
Predstavnici južnokorejske kompanije Hyundai, na nedavno održanoj konferenciji za medije, predstavili su plan o proizvodnji kompaktnog gradskog automobila koji će konkurisati modelu Toyota iQ. Prodaja Hyundaijevog modela startovaće sledeće godine...
Aktuelna moda gradaskih crossover automobila galopirajuči se širi i među azijskim automobilskim markama. Nissan, koji je rodonačelnik ove kategorije, priprema novi koncept, čija će premijera biti održana na sajmu automobila u Ženevi...
Zimski testovi prototipa prvog MINI SUV modela su u punom jeku. Pogon na sve točkove, originalan dizajn sa konceptom uobičajenog rasporeda vrata, i harizma koju sa sobom nosi, već unapred garantuju uspeh prvom MINI terncu...
O konceptu Volkswagen Golfa šeste generacije, u najjačem , GTI, izdanju, pisali smo prošle godine, a sada su pred nama prve zvanične fotografije ovog atraktivnog modela. Već na prvi pogled zaključujemo da se serijski model ne razlikuje od koncepta...
Početkom ove godine, kompanija Porsche povećala je svoj vlasnički udeo u koncernu Volkswagen na 50,75 %. Ali, Porsche se ne zadovoljava ni time, pa uskoro očekujemo nove atake na vlasničku strukturu Volkswagena...