Najnovije vesti iz auto industrije
Euro NCAP: pet zvezdica za Volkswagen Golf VI
Objavljeno: 30.11.2008.
Novi Volkswagen Golf VI 1.4 Trendline uspešno je prošao seriju testiranja agencije Euro NCAP (European New Car Assessment Programme). Nova generacija Golfa osvojila je 36 bodova, što je i više nego dovoljno za maksimalnih 5 NCAP zvezdica. Rezultati testova bezbednosti putnika u novom Golfu su na očekivano visokom nivou, ali stručnjaci iz Volfsburga dokazali su da i kod zaštite pešaka može puno toga da se uradi...
Čeoni sudar
Posle čeonog sudara prostor za posadu ostao je stabilan. Čeoni "koš" pomerio je se manje od 10 milimetara unazad. Zaštita svih delova tela vozača i suvozača označena je kao odlična, a za zaštitu kolena vozača i za zaštitu nožnih kosti brine se airbag za kolena.
Bočni sudar
Volkswagen Golf osvojio je maksimalan broj zvezdica u testu bočnog udarca u stub. U testu bočnog sudara određeni poeni izgubljeni su u zaštiti grudnog koša, ali Volkswagen će pomenuti problem rešiti "upgrade-om" bočnih vazdušnih jastuka. Ukupno, Volkswagen Golf VI osvojio je 36 bodova za zaštitu putnika: 16 za čeoni sudar, 16 bodova za bočni sudar, 2 boda za udarac u stub i 2 boda za podsetnik bezbednosnih pojaseva.
Zaštita dece
Kod zaštite dece (od tri godine i od 18 meseci) Golf je osvojio makimalan broj poena. Ipak, bodovi su izgubljeni kod piktograma za upozorenje smeštaja deteta sa licem okrenutim u kontra smeru od instrument table. Airbag suvozača lako se deaktivira i sedište za dete lako se i bezbedno instalira. Ipak, vozač nema dovoljno jasnu informaciju o statusu Airbag-a: aktiviran/deaktiviran. Na drugu stranu, sve pohvale zaslužuje jasno označen ISOFIX sistem za instalaciju dečijeg sedišta pozadi. Ukupan skor za zaštitu dece iznosi 41 bod i 4 zvezdice.
Zaštita pešaka
Prednji branik osvojio je maksimalnu ocenu za zaštitu nogu pešaka. Ocena prednjeg dela haube je u nekim oblastima dobra, isto kao i zaštita prilikom kontakta sa glavom deteta. Zaštita glave pešaka pri kontaktu sa gornjim delom haube mogla bi biti i bolja, ali konačan rezultat zaštite pešaka od 22 boda i 3 zvezdice predstavlja korak napred.
Goran Sarić - Automagazin
U Minhenu su se, očigledno, odlučili da sve svoje dolazeće modele predstave na videu. Testovi BMW-a X1 su u punom jeku, a ozbiljnim maskiranjem njegovog izgleda omogućava kompaniji da poveća interesovnje za novog člana porodice X...
Nemačka kompanija Volkswagen objavila je da razvija hibridnu verziju modela Touareg, koja će se sledeće godine u ponudi pojaviti pod imenom BlueMotion Hybrid. Nedavno predstavljena predprodukcijska verzija ispod lima skriva kompresorski 3-litarski šestocilindrični V6 TSI motor snage 333 KS, koji je ukombinovan sa elektromotorom snage 38 kW...
Najuspešniji aktuelni model ćeškog proizvođača, Škoda Octavia, ove godine obeležava svoj pedeseti rođendan. Prvi automobil sa tim nazivom sa proizvodnih traka spušten je januaru 1959. godine. Bio je to naslednik modela Škoda 400, zvana Spartak...
Britanski avanturista, Giles Cardozo, odlučio se na odvažan potez: putovanje od Londona do afričkog Timbuktua (država Mali) svojim sopstveno konstruisanim automobilom sposobnim i da leti, imena Parajet Skycar...
Predstavnici južnokorejske kompanije Hyundai, na nedavno održanoj konferenciji za medije, predstavili su plan o proizvodnji kompaktnog gradskog automobila koji će konkurisati modelu Toyota iQ. Prodaja Hyundaijevog modela startovaće sledeće godine...
Aktuelna moda gradaskih crossover automobila galopirajuči se širi i među azijskim automobilskim markama. Nissan, koji je rodonačelnik ove kategorije, priprema novi koncept, čija će premijera biti održana na sajmu automobila u Ženevi...
Zimski testovi prototipa prvog MINI SUV modela su u punom jeku. Pogon na sve točkove, originalan dizajn sa konceptom uobičajenog rasporeda vrata, i harizma koju sa sobom nosi, već unapred garantuju uspeh prvom MINI terncu...
O konceptu Volkswagen Golfa šeste generacije, u najjačem , GTI, izdanju, pisali smo prošle godine, a sada su pred nama prve zvanične fotografije ovog atraktivnog modela. Već na prvi pogled zaključujemo da se serijski model ne razlikuje od koncepta...
Početkom ove godine, kompanija Porsche povećala je svoj vlasnički udeo u koncernu Volkswagen na 50,75 %. Ali, Porsche se ne zadovoljava ni time, pa uskoro očekujemo nove atake na vlasničku strukturu Volkswagena...