Opel Insignia – evropski automobil godine dostupan i kao karavan

Kada se kupci sjate kako bi kupili sasvim nov automobil u vreme ekonomske krize, tada se sigurno radi o posebnom vozilu. Do danas je u Evropi naručeno nekih 75.000 Insignia. Premijera trećeg noviteta iz Insignijine linije – Sports Tourera – daje javnosti još jedan razlog za kupovinu evropskog automobila 2009. godine.
Opel je još jednom revolucionirao segment karavana: nova Opel Insignia Sports Tourer pravi je primer uspeha dizajnera u prenošenju dinamičnih performansi novog Opelovog automobila srednje klase u segment karavana.Insignia Sports Tourer nudi vodeće tehnologije zapakovane u sportsku, visokokvalitetnu karoseriju, što se odražava i u njegovom imenu. Ovaj model krasi isti sportski, snažan i elegantan dizajn kao njegove limuzinske rođake. Mark Adams, potpredsednik GM-a Europe za dizajn, opisuje Insignijin dizajn kao „kombinaciju umetničke skulpturalnosti i nemačke preciznosti, koja spaja vrhunsko inženjerstvo i emocije u savršeno skladnu celinu“. Ali, on dodaje da „Insignia Sports Tourer ima svoju vlastitu posebnost te nije samo karavanska izvedba limuzine“.

Insignijini dizajneri dali su zadnjem delu Sports Tourera sofisticiran i istovremeno snažan izgled zahvaljujući povlačenju „obgrljujućeg“ zadnjeg dela duboko u bočne strane te njihovim dodatnim naglašavanjem velikim, prepoznatljivim i potpuno integrisanim zadnjim svetlima. Ovaj dinamičan izgled prenesen je i u unutrašnjost koja nudi puno prostora za petoro putnika i izuzetno prostran prtljažnik. Zadnji deo ima zapreminu od 1.530 litara. Sports Tourer zadržao je isti međuosovinski razmak od 2,74 metra kao i limuzinske izvedbe, dok je 8 cm duži, te je ukupno dug čak 4,91 metar. Sa vrednošću indeksa cD nešto ispod 0.30, Insignia Sports Tourer najaerodinamičniji je karavan u Opelovoj ponudi svih vremena. Kako bi se obeležio izlazak Sports Tourera na tržište, dva nova motora pridružiće se već postojećim (njih je sedam) za limuzinske modele. Prvi među njima je 1,6-litarski benzinski turbo motor sa 180 KS i 230 Nm obrtnog momenta koji će biti dostupan sa pogonom na prednje točkove, dok će 2.0 biturbo motor sa 190 KS i 400 Nm obrtnog momenta biti prvi dostupan sa pogonom na četiri točka Prilagodljivih 4X4, potvrđujući Insignijinu ambiciju da bude superiorna među automobilima srednje veličine. Ova će dva motora obogatiti dosadašnju ponudu motora za limuzinske izvedbe. Varijanta sa prednjim pogonom za 2.0 CDTI biturbo motor biće dodata kasnije.

Osim toga, u bliskoj će se budućnosti u ponudi naći i varijanta ecoFLEX s 2.0-litarskim CDTI dizel motorom koji će razvijati 118 kW/160 KS i 350 Nm obrtnog momenta. Uz izuzetno malu potrošnju goriva i sa emisijom ugljen-dioksida ispod 140 g/km kod limuzina, Insignija ecoFLEX nudi ekološku vožnju koja ne utiče negativno na vozne performanse. "U kombinaciji sa vodećim tehnologijama i visokim standardima sigurnosti, Opel Insignia Sports Tourer odražava Opelovu strategiju pravljenja inovacija i vrhunskog dizajna dostupnih svima“, rekao je Alain Visser, potpredsednik u GM-u Europe za Opel. Tourerova nova šasija, stvorena kako bi ponudio visoki nivo sigurnosti i udobnosti, može se dodatno poboljšati inovativnim mehatroničkim sastavom FlexRide koji povećava stabilnost i nudi električnu kontrolu trenja u stvarnom vremenu. FlexRide takođe omogućava vozaču da bira između tri načina vožnje. Osim standardnih postavki, vozač može odabrati način „Tour“ koji nudi udobnost vožnje.
Opel Insignia | |||||
Benzinski motori: | 1.6 ECOTEC | 1.8 ECOTEC | 1.6 TURBO ECOTEC | 2.0 TURBO ECOTEC | 2.8 V6 TURBO ECOTEC |
Emisiona kategorija: | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 |
Broj cilindara / ventila: | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 6 / 4 |
Zapremina (cm3): | 1598 | 1796 | 1598 | 1998 | 2792 |
Prečnik x hod klipa: | 79,0 x 81,5 | 80,5 x 88,2 | 79,0 x 81,5 | 86 x 86 | 89,0 x 74,8 |
Max snaga (KS): | 115 | 140 | 180 | 220 | 260 |
pri o/min: | 6000 | 6300 | 5500 | 5300 | 5500 |
Obrtni moment (Nm): | 155 | 175 | 230 | 350 | 350 (400) |
pri o/min: | 4000 | 3800 | 2200 - 5400 | 2000 - 4000 | 1900 - 4500 |
Stepen kompresije: | 10,8 : 1 | 10,5 : 1 | 8,8 : 1 | 9,3 : 1 | 9,5 : 1 |
Prenos: | |||||
6-stepeni ručni: | standardno | standardno | standardno | standardno | standardno |
6-stepeni automatski: | - | - | - | opcija | opcija |
Pogon: | |||||
Prednji: | standardno | standardno | standardno | standardno | |
Sva četiri točka: | - | - | - | opcija | standardno |
Način rada „Sport“ čini iskustvo vožnje Insignije Sports Tourer još aktivnijim jer menja postavke raznih međuzavisnih funkcija kao što su upravljanje, kontrola gasa, pa čak i ambijentalno osvetljenje instrument-table. Osim toga, kupci Insignije mogu izabrati novi sofisticirani sastav Prilagodljivih 4X4 s FlexRide sistemom kao i elektronički ograničenim diferencijalom koji proaktivno raspodeljuje obrtni moment kako bi se osigurala vrhunska stabilnost i istovremeno optimalno trenje, povećavajući performanse upravljanja pri svim uslovima vožnje.
Opel Insignia | ||||
Dizel motori: | 2.0 CDTI ECOTEC | 2.0 CDTI ECOTEC | 2.0 CDTI ECOTEC | 2.0 CDTI Bi Turbo ECOTEC |
Emisijska kategorija: | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 | Euro 5 |
Filter za čestice čađi: | standardno | standardno | standardno | standardno |
Broj cilndara / ventila: | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 | 4 / 4 |
Zapremina (cm3): | 1956 | 1956 | 1956 | 1956 |
Prečnik x hod klipa (mm): | 83,0 x 90,4 | 83,0 x 90,4 | 83,0 x 90,4 | 83,0 x 90,4 |
Max snaga (KS): | 110 | 130 | 160 | 190 |
pri o/min: | 4000 | 4000 | 4000 | 4000 |
Max obrtni moment (Nm): | 260 (320) | 300 (320) | 350 (380) | 400 |
pri o/min: | 1750 - 2500 | 1750 - 2500 | 1750 - 2500 | 1750 - 2500 |
Stepen kompresije: | 16,5 : 1 | 16,5 : 1 | 16,5 : 1 | 16,5 : 1 |
Prenos: | ||||
6-stepeni ručni: | standardno | standardno | standardno | standardno |
6 - stepeni automatski: | - | opcija | opcija | opcija |
Pogon: | ||||
Prednji: | standardno | standardno | standardno | Od modelske godine 2010 |
Sva četiri točka: | - | - | - | standardno |
Predstavljanje novog Opel Insignia Sports Tourera na evropskim tržištima ovog proleća takođe će biti obeleženo inovativnom kamerom Opel Eye koja prepoznaje određene saobraćajne znake i upozorava vozače kada nenamerno krivudaju ili napuste svoju voznu traku. Ostale inovativne osobenosti su nova generacija prednjih svetala AFL+ koja se sa preko devet različitih funkcija osvetljenja prilagođavaju uslovima na putu i cenovno vrlo povoljna ortopedski sertifikovana ergonomska sportska sedišta. Osim žarko obojenih tkanina korišćenih u unutrašnjosti, Sports Tourer takođe dolazi sa novim tipom presvlaka nazvanim TopTec koji je otporan na mrlje i nepropustljiv je za tečnost.
Opel Insignia - Dimenzije vozila u mm | 4 vrata | 5 vrata | Sports Tourer |
Dužina: | 4,830 | 4,830 | 4,908 |
Širina: | 1,856 | 1,856 | 1,856 |
Širina sa spoljnim retrovizorima: | 2,084 | 2,084 | 2,084 |
Visina automobila: | 1,498 | 1,498 | 1,520 |
Međuosovinski razmak: | 2,737 | 2,737 | 2,737 |
Trag prednjih točkova: | 1,585 | 1,585 | 1,585 |
Trag zadnjih točkova: | 1,587 | 1,587 | 1,587 |
Krug okreta u m: | |||
Od zida do zida: | 11,4 | 11,4 | 11,4 |
Od ruba do ruba: | 10.9 | 10.9 | 10.9 |
Dimenzije prtljažnika u mm (prema ECIE): | |||
Dužina poda do naslona prednjih sedišta: | 1,003 | 1,003 | 1,086 |
Dužina poda sa spuštenim naslonom zadnjih sedišta: | 1,895 | 1,895 | 1,908 |
Širina između blatobrana iznutra: | 1,027 | 1,027 | 1,030 |
Maksimalna širina otvora prtljažnika: | 1,017 | 950 | 1,064 |
Visina otvora: | 330 | 594 | 684 |
Kapacitet prtljažnika u litrima (prema ECIE): | |||
Kapacitet samog prtljažnika: | 500 | 520 | 540 |
Sa spuštenim naslonom zadnjeg sedišta do ispod krova: | - | 1,465 | 1,510 |
Opel PR