Porsche Cayenne S Hybrid stiže 2010. godine
Zeleni Porsche Cayenne neće biti Diesel 3.0 TDI niti bilo šta slično. Porsche je potvrdio da 2010. godine na tržište stiže Porsche Cayenne S Hybrid. Kompresorom pojačan šestocilindrični agregat od Audija, potpomognut elektromotorom, beležiće potrošnju 4-cilindričnog motora, a snagu 8-cilindričnog...
Između benzinskog 3.0 V6 motora i osmostepenog menjača, nalazi se elektromotor, koji će biti sposoban da automobil pokreće i samostalno, i to do brzine od 137 km/h. Koncept pararelnog Full-hybrid sistema biće instaliran i u modelu Panamera, kao i u modelima Volkswagena. Šestocilindrični 3.0 TFSI agregat sa direktnim ubrizgavanjem goriva, vodi poreklo od Audija. Trofazni sinhroni elektromotor energiju će crpeti iz NiMH baterija. Energija iz baterija sposbna je da samostalno pogoni Cayenne u dužini od približno 2 kilometra.
Slovo S u nazivu modela Cayenne S Hybrid govori nam da će performanse modela odgovarati osmocilindričnom modelu Cayenne S. Ubrzanje hibrida iz mesta do 100 km/h iznosi 6,8 sekundi. Pogosnki sklop je sposoban da automobil pogoni samo elektromotorom, samo benzinskim motorom ili kombinacijom ova da pogona. Osmostepeni automatski menjač opremljen je sopstvenom, elektirčno pogonjenom pumpom za ulje, kako bi se promena stepeni prenosa bila što mekša i prijatnija. Prenosni odnosi rešeni su tako da se maksimalna brzina postiže u šestom stepenu prenosa, dok se u sedmom i osmom stepenu prenosa postiže smanjenje potrošnje. Porsche očekuje smanjenj epotrošnje goriva, u evropskom voznom ciklusu, ispod 9 litara na 100 pređenih kilometara.
Goran Sarić - Automagazin