Najnovije vesti iz auto industrije
Shelby GT500 na bazi Ford Mustanga
Objavljeno: 14.01.2009.
Kriza za legende ne važi. Shelby je poradio na novom Mustangu i rezultat nije mogao biti ništa manje nego novi GT500, čija prodaja startuje već u prvom mesecu tekuće godine. Ime Carolla Shelbya ne treba posebno predstavljati...
Osnivač kompanije Shelby Automobiles bio je šezdesetih godina uspešan takmičar, a kasnije je njegovo ime počelo da se pojavljuje na haubi njegovih prepravljenih automobila. Novi Mustang 2010 je ugledao svetlost dana. Ali, kakav bi to bio Mustang bez visokosnažne verzije, koja je prošla kroz "ruke" ovog maga? Novi Mustang, o kome smo dosta govorili, tako zvanično dobija svoju oficijalnu prestižnu varijantu.
Novi Ford Mustang GT500 rezultat je zejedničkog rada Shelby Automobiles i sportskog odeljenja Ford SVT. Za Shelby ne, ali za SVT ovo je nasjnažniji Mustang u istoriji. I, prema rečima Corolla, Mustang GT500 svojim karakterom podseća na nekadašnjeg supersportistu GT500KR, čiji sufiks "King of the Road" (KR) dovoljno govori o ovom automobilu. I novi Mustang predstavlja kombinaciju sile, sjajnih voznih osobina i brutalnih kočnica.
Za pogon se stara turbo osmocilindrični agregat zapremine 5,4 litra i DOHC razvodom, koji razvija snagu od 540 konjskih snaga. Snaga se na zadnje točkove prenosi preko šestostepenog menjača sa lamelom sa dva diska. Glavni disk, u poređenju sa prethodnom generacijom Mustanga GT500, ima prečnik od 250 mm, za 35 mm više i izrađen je od posebnih materijala. Peti i šesti stepen prenosa su produženi, što obezbeđuje smanjenje potrošnje pri visokim brzinama.

Najveće optičke izmene vidljive su na prednjem i zadnjem braniku, koji sada obezbeđuju daleko više protoka vazduha za hlađenje kočnica, ali i smanjuju aerodinamički otpor. Na vešanju je najviše doprineo Fordov SVT, koji je modifikovao amortizere i opruge, a za obezbeđivanje boljih voznih osobina brinu se i Goodyear F1 Supercar pneumatici montirani na kovane felne prečnika 19 inča. Prodaja Ford Mustanga GT500 startuje ovog meseca, a prvi proizvedeni primerak modela GT500, zajedno sa Ford Mustangom 2010 i Chevrolet Camarom 2010, već je u vlasništvu kompanije Barrett-Jackson.
Goran Sarić - Automagazin
Sledeći član u SUV porodici Audija zvaće se Audi Q3, koji nam dolazi za dve godine. Sve je počelo sa grandioznim modelom Audi Q7, zatim je usledio Audi Q5, a sledeći Audijev SUV biće model Q3, koji će "koplja ukrstiti" sa modelom BMW X1, koji će svetlost dana ugledati veoma brzo...
Lexus IS, sa oznakom F, u Japanu je počeo da se prodaje krajem 2007. godine, i od tada nije preživeo nikakva unapređenja. Prema najnovijim informacijama, to bi se uskoro moglo promeniti, dolaskom nove verzije, sa dodatkom Evolution u imenu...
Za prva tri meseca ove godine, operativni profit kompanije Volkswagen smanjen je zaviše od tri četvrtine, na ukupnih 312 miliona Eura. Najveći evropski proizvođač automobila očekuje isti rend i u predstojećem periodu...
Četiri finansijska investitora u pregovoriuma su sa kompanijom General Motors, koji prema navodima dobro obaveštenih izvora, žele udeo u nemačkoj kompaniji Opel. Agencija Reuters tvrdi da se radi o direktnoj investiciji od pola milijarde Eura...
Po statističkim podacim ugledne analitičke kuće JATO Dynamics, Ford Fiesta je u martu zauzela vodeću poziciju na listi 10 najprodavanijih modela na najznačajnijim tržištima u Evropi. Time je okončana višegodišnja apsolutna dominacija Volkswagenovog hit modela Golf...
Nemačka automobilska kompanija Volkswagen, u utorak je objavila informaciju da je u martu mesecu tekuće godine u Kini prodala 9 procenata više automobila nego u istom mesecu prethodne godine...
U okviru servisne akcije Hyundai Auto Beograda ’’Sa originalnim delovima do besplatnog servisa’’ izvučeni su prvi dobitnici nagrada za najstarije i najmlađe vozilo čiji vlasnici koriste servisne usluge Hyundaja ili kupuju originalne rezervne delove...
I najbrža Škoda Octavia, kao i njen terenski "brat", model Octavia Scout, dočekali su modernizaciju. Octavia RS je znatno "smršala", konkretno 20 kilograma bezinska i 15 kilograma dizel verzija. Pored toga, izmenjena je aerodinamika, poboljšane su vozne osobine, a potrošnja i emisija štetnih materija znatno su smanjeni. Škoda Octavia Scout dobila je izmenjen dizajne prednjeg dela i nove zadnje svetlosne grupe...
Nova Insignia ecoFLEX pruža istinski užitak u vožnji uz nisku emisiju izduvnih gasova po pristupačnoj ceni. Uz emisiju ugljen-dioksida od samo 136 grama i potrošnjom od 5.2 l/100 km u MVEG/NEDC ciklusu, obeležje Insignije ecoFLEX je snažan turbodizel motor zapremine 2 litre i snage 118 kW/160 KS i maksimum od 380 Nm obrtnog momenta uz „overboost“...