AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Euro NCAP: Nema 5 zvezdica bez ESP sistema!

Euro NCAP: Nema 5 zvezdica bez ESP sistema!

Organizacija Euro NCAP juče je objavila da od 2009. godine menja metodiku ocenjivanja bezbednosti automobila. S obzirom da aktuelna metodika NCAP-a ne može realno da izmeri uticaj sistema aktivne bezbednosti (ESP, ABS, BAS, adaptivna svetla...), odlučeno je da 5 zvezdica ne može osvojiti model u koji se ne ugrađuje sistem ESP...

Već davno samo Vas informisali da Euro NCAP metodika nije sposobna da ocenjuje neke izuzetno važne sisteme, koji povećavaju aktivnu bezbednost automobila. Pored "Pre Safe" sistema, koji Euro NCAP nije sposoban da analizira, to je i elektronski sistem stabilnosti (ESP - Electronic Stability Program). Iako i u buduće ESP sistem neće biti kompatibilan sa metodikom Euro NCAP-a, ova organizacija odlučila je da za dostizanje maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost automobil se mora prodavati sa ESP sistemom. Nova metodika Euro NCAP-a, umesto dosadašnjeg bodovanja bezbednosti putnika pri čeonom i bočnom sudaru (uvedeno 1997. godine), od 2009. godine će obuhvatati četiri oblasti. Radi se o oblastima zaštite putnika, zaštiti dece, bezbednost pešaka i nova oblast bezbednosnih i "asistent sistema" (Safety Assist). Poslednja uvedena oblast odnosi se na sisteme aktivne bezbednosti, oblast koja do sada nije bila obuhvaćena Euro NCAP testovima. Euro NCAP će od 2009. godine uvesti i test sedišta, sa gledišta rizika povrede kičme.

Euro NCAP: Nema 5 zvezdica bez ESP sistema!

Dobro je znati: ESP sistem prvi put se pojavio 1995. godine. Prva ga je razvila kompanija Bosch, i prema većini experta širom sveta, ovaj sistem je spasao smrti preko 4.000 Evropljana godišnje. Kampanja Evropske komisije i auto klubova želi da ukaže na potrebu da ESP bude deo standardne opreme svakog savremenog automobila. ESP sistem kod nekih automobila nosi oznaku ESC (Electronic Stability Control), a prvi put je instaliran na Mercedes S klase, 1995. godine. Trenutno ESP sistem proizvode sledeće firme: Bosch, TRW, Continental-Teves, FTE, Automotive GmbH, Delphi, Advics, Nissin Kogyo, Hitachi. Označavanje ESP sistema kod različitih marki: Acura: Vehicle Stability Assist (VSA) Alfa Romeo: Vehicle Dynamic Control (VDC) Audi: ESP - Electronic Stabilization Program Buick: StabiliTrak BMW: Dynamic Stability Control (DSC), including Dynamic Traction Control Cadillac: All-Speed Traction Control & StabiliTrak Chevrolet: StabiliTrak; Active Handling (Corvette only) Chrysler: Electronic Stability Program (ESP) Citroën: Electronic Stability Program (ESP) Dodge: Electronic Stability Program (ESP) DaimlerChrysler: Electronic Stability Program (ESP) Fiat: Electronic Stability Program (ESP) and Vehicle Dynamic Control (VDC) Ferrari: Controllo Stabilità (CST) Ford: AdvanceTrac and Interactive Vehicle Dynamics (IVD) and Electronic Stability Program (ESP); Dynamic Stability Control (DSC) (Australia samo) General Motors: StabiliTrak Hyundai: Vehicle Dynamic Control (VDC) Honda: Electronic Stability Control (ESC) i Vehicle Stability Assist (VSA) i Electronic Stability Program (ESP) Holden: Electronic Stability Program (ESP) Hyundai: Electronic Stability Program (ESP) Infiniti: Vehicle Dynamic Control (VDC) Jaguar: Dynamic Stability Control (DSC) Jeep: Electronic Stability Program (ESP) Kia: Electronic Stability Program (ESP) Land Rover: Dynamic Stability Control (DSC) Lexus: Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) sa Vehicle Stability Control (VSC) i Traction Control (TRAC) sistemima Lincoln: AdvanceTrak Maserati: Maserati Stability Program (MSP) Mazda: Dynamic Stability Control (DSC) Mercedes-Benz (inventors): Electronic Stability Program (ESP) Mercury: AdvanceTrak MINI: Dynamic Stability Control Mitsubishi: Active Skid and Traction Control MULTIMODE Nissan: Vehicle Dynamic Control (VDC) Oldsmobile: Precision Control System (PCS) Opel: Electronic Stability Program (ESP) Peugeot: Electronic Stability Program (ESP) Pontiac: StabiliTrak Porsche: Porsche Stability Management (PSM) TC u modelu 2007 GT3 Renault: Electronic Stability Program (ESP) Rover: Dynamic Stability Control (DSC) Saab: Electronic Stability Program Saturn: StabiliTrak SEAT: Electronic Stability Program (ESP) Škoda: Electronic Stability Program (ESP) Smart: Electronic Stability Program (ESP) Subaru: Vehicle Dynamics Control Systems (VDCS) Suzuki: Electronic Stability Program (ESP) Toyota: Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM) with Vehicle Stability Control (VSC) Vauxhall: Electronic Stability Program (ESP) Volvo: Dynamic Stability and Traction Control (DSTC) Volkswagen: Electronic Stability Program (ESP) Goran Sarić - Automagazin

Audi Q3 oficijalno potvrđen - stiže 2011. godine

Audi Q3 oficijalno potvrđen - stiže 2011. godine

Sledeći član u SUV porodici Audija zvaće se Audi Q3, koji nam dolazi za dve godine. Sve je počelo sa grandioznim modelom Audi Q7, zatim je usledio Audi Q5, a sledeći Audijev SUV biće model Q3, koji će "koplja ukrstiti" sa modelom BMW X1, koji će svetlost dana ugledati veoma brzo...
Lexus IS F Evolution: više snage, manje kilograma

Lexus IS F Evolution: više snage, manje kilograma

Lexus IS, sa oznakom F, u Japanu je počeo da se prodaje krajem 2007. godine, i od tada nije preživeo nikakva unapređenja. Prema najnovijim informacijama, to bi se uskoro moglo promeniti, dolaskom nove verzije, sa dodatkom Evolution u imenu...
Volkswagen - pad profita za 76%!

Volkswagen - pad profita za 76%!

Za prva tri meseca ove godine, operativni profit kompanije Volkswagen smanjen je zaviše od tri četvrtine, na ukupnih 312 miliona Eura. Najveći evropski proizvođač automobila očekuje isti rend i u predstojećem periodu...
Za Opel zainteresovana četiri investitora

Za Opel zainteresovana četiri investitora

Četiri finansijska investitora u pregovoriuma su sa kompanijom General Motors, koji prema navodima dobro obaveštenih izvora, žele udeo u nemačkoj kompaniji Opel. Agencija Reuters tvrdi da se radi o direktnoj investiciji od pola milijarde Eura...
Ford Fiesta najtraženiji automobil u Evropi !

Ford Fiesta najtraženiji automobil u Evropi !

Po statističkim podacim ugledne analitičke kuće JATO Dynamics, Ford Fiesta je u martu zauzela vodeću poziciju na listi 10 najprodavanijih modela na najznačajnijim tržištima u Evropi. Time je okončana višegodišnja apsolutna dominacija Volkswagenovog hit modela Golf...
Volkswagen beleži rast prodaje u Kini

Volkswagen beleži rast prodaje u Kini

Nemačka automobilska kompanija Volkswagen, u utorak je objavila informaciju da je u martu mesecu tekuće godine u Kini prodala 9 procenata više automobila nego u istom mesecu prethodne godine...
Škoda Octavia RS i Škoda Octavia Scout: facelift

Škoda Octavia RS i Škoda Octavia Scout: facelift

I najbrža Škoda Octavia, kao i njen terenski "brat", model Octavia Scout, dočekali su modernizaciju. Octavia RS je znatno "smršala", konkretno 20 kilograma bezinska i 15 kilograma dizel verzija. Pored toga, izmenjena je aerodinamika, poboljšane su vozne osobine, a potrošnja i emisija štetnih materija znatno su smanjeni. Škoda Octavia Scout dobila je izmenjen dizajne prednjeg dela i nove zadnje svetlosne grupe...
Nova Opel Insignia ecoFLEX: ekonomičnost bez kompromisa

Nova Opel Insignia ecoFLEX: ekonomičnost bez kompromisa

Nova Insignia ecoFLEX pruža istinski užitak u vožnji uz nisku emisiju izduvnih gasova po pristupačnoj ceni. Uz emisiju ugljen-dioksida od samo 136 grama i potrošnjom od 5.2 l/100 km u MVEG/NEDC ciklusu, obeležje Insignije ecoFLEX je snažan turbodizel motor zapremine 2 litre i snage 118 kW/160 KS i maksimum od 380 Nm obrtnog momenta uz „overboost“...
Hyundai i20 N Rally1 - Ott Tanak
Slika nedelje