AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Sajam automobila u Parizu: Opel Insignia ecoFLEX

Sajam automobila u Parizu: Opel Insignia ecoFLEX

Nova Insignia ecoFLEX, koja je prvi put predstavljena na Pariskom sajmu automobila, ponudiće vožnju prihvatljivu za okolinu bez ikakvih kompromisa. Za razliku od mnogih drugih konkurenata, ne radi se o modelu s dna ponude, već o vozilu koje dolazi sa snažnim pogonskim sistemom i pruža užitak u vožnji, uz maksimalnu efikasnost...

Sajam automobila u Parizu: Opel Insignia ecoFLEX

Opelov najnoviji model iz linije ecoFLEX ima snažan turbodizelski motor zapremine 2 litre te snage 118 kW/160 KS. Ekonomičnost bez kompromisa: Opel Insignia ecoFLEX • Proširena ponuda modela Opel ecoFLEX • Vozni kvaliteti bez kompromisa sa 160 KS i 380 Nm Obrtnog momenta • Vrhunska aerodinamičnost s koeficijentom vazdušnog otpora 0,26 • Čist: emisija ugljenikovog dioksida ispod 140 g/km "Od početka smo dizajnirali Insigniju da bude izuzetno efikasan automobil. Uz celi niz detaljnih poboljšanja na pogonskom sistemu i smanjenju otpora vazduha i trenja ovog modela ecoFLEX, naši su inženjeri na najveću moguću meru smanjili potrošnju, tako da to ne utiče na vozne performanse." - rekao je Hans Demant, izvršni direktor fabrike Adam Opel. "Iako još uvek radimo na razvoju nove Insignije ecoFLEX s motorom 2.0 CDTI ECOTEC, sigurni smo da će na kraju emisija ugljenikovog dioksida biti ispod 140 g/km." U poređenju sa konkurentskim automobilima slične potrošnje i emisije, jasno je zašto je moto Opelove Insignije ecoFLEX "ekonomičnost bez kompromisa": efikasna potrošnja dizela ne utiče na vozne performanse. Insignija ecoFLEX ubrzava od 0 do 100 km/h u 9,5 sekundi i dostiže maksimalnu brzinu od 218 km/h. Osiguravajući snažnu vuču čak i pri niskom broju obrtaja, maksimalni Obrtni moment od 350 Nm dostupan je od 1.750 obrtaja u minuti i može se privremeno povećati na 15 sekundi na 380 Nm preko funkcije "Overboost".Novi 2.0-litarski common-rail četverocilindrični motor koristi inovativni proces „cleantech“ kako bi se osigurala najmanja moguća emisija uz stalno precizno održavanje tokom čitavog životnog veka. Ovim se kontroliše sagorevanje preko elektroničkog sistema zatvorene petlje, a ubrizgavanje goriva prilagođuje se sagorevanju u stvarnom vremenu. Piezoelektrični senzori za vazduh u cilindrima smešteni su u glavi i služe za merenje pritiska do 180 bara u pojedinom cilindru čak milion puta u minuti, sa tačnošću od 98%. Ti se podaci zatim šalju u središnji kontrolni sistem motora, koji u skladu s tim prilagođava količinu i "tajming" ubrizgavanja goriva. Ovaj sistem zatvorene petlje osigurava da motor uvek radi optimalnom efikasnošću i uz minimalnu štetnu emisiju izduvnih gasova. Tokom čitavog životnog veka Insignije on kompenzuje, u slučajevima različitog opterećenja, kao što su male greške u merenju goriva, tolerancije za delove, različit kvalitet goriva i uslovi rada. Insignia ecoFLEX opremljena je visokoefikasnim Michelinovim gumama Primacy HP posebno napravljenim za ovaj automobil. Kao ostali modeli Insignije, nova varijanta ecoFLEX sertifikovana je prema standardu Euro 5 i biće dostupna kao trovratni i peterovratni model tokom 2009. godine.

Sajam automobila u Parizu: Opel Insignia ecoFLEX

Izuzetna optimizacija: dodatno poboljšana aerodinamičnost Zahvaljujući svom optimizovanom dizajnu, sportskoj liniji krova i fino rešenim detaljima, obične varijante Insignije imaju izuzetno nizak koeficijent otpora vazduha od 0,27. Insignija ecoFLEX, s druge strane, još je bolja od toga. Na putu do tog cilja Opel je iskoristio znanje o aerodinamici koje je skupljao decenijama. Još u osamdesetim godinama Kadett GSI imao je CD (koeficijent zračnog otpora) 0,30, što ga je učinilo najaerodinamičnijom limuzinom svog vremena. Niz godina kasnije, Opel Calibra postavila je rekord kao kupe, koji sada dostiže limuzina Insignija ecoFLEX. Njen koeficijent otpora od 0,26 čini je jednim od najaerodinamičnijih produkcijskih limuzina na svetu, a time i najboljom Opelovom limuzinom u tom pogledu ikada. Tako Insignija treba manje snage kako bi savladala otpor vazduha nego neki znatno manji automobil. Ovo je ključno, jer kada se brzina udvostručuje, snaga potrebna da se savlada otpor vazduha povećava se čak osam puta – ako je za savladavanje aerodinamičkog otpora pri 60 km/h potrebno 2 kW, pri brzini od 120 km/h potrebno je 16 kW. Opelovi stručnjaci za aerodinamiku optimizovani su Insigniju ecoFLEX u raznim područjima, koristeći tradicionalne metode kao što su dodatna ploča ispod rezervoara, a ispred zadnje osovine, čime se poboljšava koeficijent vazdušnog otpora i smanjuje sila koja nastoji podići vozilo. Osim toga, karoserija je spuštena 10 mm kako bi se smanjio prednji deo i delomično zatvorena prednja rešetka kako bi se više vazduha usmeravalo na bokove vozila čime se povećava aerodinamičnost. Spoljni retrovizor odličan je primer Insignijine aerodinamičke izuzetnosti: u poređenju s prethodnikom, Insignijini spoljni retrovizori u obliku krila stvaraju 45% manji otpor vazduha. Tokom brojnih računarskih simulacija i više od 650 sati u vazdušnom tunelu, mnogi su drugi detalji fino realizovani kako bi se postigle još bolje aerodinamičke performanse, uključujući dodavanje fleksibilnog prednjeg spojlera, zaobljavanje uglova prednjeg odbojnika, laganu promenu pozicije prednjih brisača, zaobljeniji A-stub, usmeravanje struje vazduha preko krova tako da klizne bez odvajanja, integrisanje zadnjeg spojlera, integrisanje odvojnog ruba u zadnja svetla, optimizovanje oblika donje kontrolne ručice u zadnjem vešanju i dodavanje spojlerskog ruba na krajeve pragova ispred prednjih točkova. U tom procesu mnoge od tih modifikacija pokazale su se korisnim i za Insignijina aeroakustička svojstva, što znači da je unutrašnjost kabine tiša nego kod bilo kojeg Opelovog automobila dosad. Inženjeri su pazili na smanjenje buke tokom prvih faza rada na novom modelu, koristeći neke nove metode rada: napravili su model od gline u razmeri 1:1 i koristili ga za merenje buke. Nova Insignija takođe ima bolje zaptivanje vrata u poređenju s prethodnim modelima. Debljina stakala na bočnim prozorima povećana je na 4,85 mm, što dodatno smanjuje buku u unutrašnjosti automobila.

Bogata ponuda modela ecoFLEX Modeli ecoFLEX iz linija Astri i Corsi najavljeni za ovu godinu takođe slede istu filozofiju kao Insignija ecoFLEX. S emisijom ugljen-dioksida od samo 109 (Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX) i 119 g/km (Astra 1.7 CDTI ecoFLEX), ovi automobili su prave zvezde ekonomične potrošnje goriva – troše samo 4,1 odnosno 4,5 litara dizela na 100 km. Opel je postigao izvrsne brojke koje se tiču emisije štetnih gasova i s ostalim modelima u porodici ecoFLEX. Naprimer, Zafira 1.6 CNG sa 138 g/km ima najbolju emisiju ugljen-dioksida u konkurenciji sedmoseda, a Combo CNG, kojeg može pogoniti i prirodni plin, sa 133 g/km krasi najmanja emisija ugljen-dioksida u segmentu jednovolumena. GM PR

BMW xDrive - najprodavaniji 4x4 pogon u 2008. godini

BMW xDrive - najprodavaniji 4x4 pogon u 2008. godini

U 2008. godini kompanija BMW potvrdila je poziciju najuspešnijeg prodavca automobila sa pogonom na sve točkove u premium segmentu. U celom svetu prošle godine ukupno je prodato 323 293 BMW automobila sa pogonom na sve točkove xDrive, najinteligentnijeg pogona na sve točkove na tržištu. Udeo automobila sa pogonom xDrive u ukupnoj prodaji vozila marke BMW u 2008. godini porastao je za 27 %...
Saab 9-3X - špijunske fotografije

Saab 9-3X - špijunske fotografije

Švedski Saab uvideo je da modeli kao što su Audi Allroad, Škoda Octavia Scout, Volvo XC70, Subaru Forester... imaju veliki uspeh na tržištu. Automobil sa povišenom karoserijom, boljim karakteristikama na terenu i boljom varijabilnošću, imaju sve veće poverenje kupaca, što je iniciralo razvoj modela Saab 9-3X...
Naslednik Hyundai Tucsona  - koncept već u Ženevi

Naslednik Hyundai Tucsona - koncept već u Ženevi

Hyundai će na predstojećem sajmu automobila u Ženevi predstaviti studiju novog SUV modela. Pod kodnim imenom HED-6 krije se naslednik modela Tucson, i ako produkcijska verzija bude pratila dizajn koncepta, možemo slobodno reći da konkurenti imaju puno razloga za brigu...
McLaren P11 - Sprema se odgovor Britanaca na Ferrari F430

McLaren P11 - Sprema se odgovor Britanaca na Ferrari F430

Špijunskim fotografima konačno je pošlo za rukom da snime prototip novog McLarena. Kao što možemo videti, test vozač je u vožnji McLarena P11 prilično uživao, a fotografi tvrde da dugo nisu videli nekog ko tako agresivno upravlja prototip modelom...
Pagani Zonda R: oficijalno predstavljena

Pagani Zonda R: oficijalno predstavljena

Pred nama je jedan od najekstremnijih automobila današnjice, koji se može registrovati. Italijanski proizvođač superautomobila oficijalno je predstavio najnovijeg predstavnika porodice ekskluzivnih primeraka...
SEAT Leon, Altea, Altea XL - novi motori i moderniji izgled

SEAT Leon, Altea, Altea XL - novi motori i moderniji izgled

Iako to na prvi pogled ne izgleda, na modelima Seat Altea i Seat Leon, izmenjeno je dosta toga. Dizajn prednjeg i zadnjeg dela prošao je "plastičnu operaciju", i rezultat je: druagačija svetla, manji logo Seata, izmenjeni branici, veće zadnje staklo i drugi detalji...
BMW Group - pad prodaje u januaru za 24,1 %

BMW Group - pad prodaje u januaru za 24,1 %

Grupacija BMW, u januaru mesecu 2009. godine, prodala je 70 405 vozila marke BMW, MINI i Rolls Royce, što je u poređenju sa istim mesecom u 2008. godini, kada je prodato 92 849 vozila, pad od 24,2 %...
Kia YN spremna za Ženevu

Kia YN spremna za Ženevu

Kompanija Kia otkrila je prvu fotografiju koncept modela, koji će debi imati na sajmu automobila u Ženevi, početkom marta meseca. Studija sa radnim nazivom YN najavljuje budući izgled kompaktnih porodičnih modela južnokorejske kompanije...
Renault Symbioz
Slika nedelje