AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Sajam automobila u Parizu: Opel Insignia ecoFLEX

Sajam automobila u Parizu: Opel Insignia ecoFLEX

Nova Insignia ecoFLEX, koja je prvi put predstavljena na Pariskom sajmu automobila, ponudiće vožnju prihvatljivu za okolinu bez ikakvih kompromisa. Za razliku od mnogih drugih konkurenata, ne radi se o modelu s dna ponude, već o vozilu koje dolazi sa snažnim pogonskim sistemom i pruža užitak u vožnji, uz maksimalnu efikasnost...

Sajam automobila u Parizu: Opel Insignia ecoFLEX

Opelov najnoviji model iz linije ecoFLEX ima snažan turbodizelski motor zapremine 2 litre te snage 118 kW/160 KS. Ekonomičnost bez kompromisa: Opel Insignia ecoFLEX • Proširena ponuda modela Opel ecoFLEX • Vozni kvaliteti bez kompromisa sa 160 KS i 380 Nm Obrtnog momenta • Vrhunska aerodinamičnost s koeficijentom vazdušnog otpora 0,26 • Čist: emisija ugljenikovog dioksida ispod 140 g/km "Od početka smo dizajnirali Insigniju da bude izuzetno efikasan automobil. Uz celi niz detaljnih poboljšanja na pogonskom sistemu i smanjenju otpora vazduha i trenja ovog modela ecoFLEX, naši su inženjeri na najveću moguću meru smanjili potrošnju, tako da to ne utiče na vozne performanse." - rekao je Hans Demant, izvršni direktor fabrike Adam Opel. "Iako još uvek radimo na razvoju nove Insignije ecoFLEX s motorom 2.0 CDTI ECOTEC, sigurni smo da će na kraju emisija ugljenikovog dioksida biti ispod 140 g/km." U poređenju sa konkurentskim automobilima slične potrošnje i emisije, jasno je zašto je moto Opelove Insignije ecoFLEX "ekonomičnost bez kompromisa": efikasna potrošnja dizela ne utiče na vozne performanse. Insignija ecoFLEX ubrzava od 0 do 100 km/h u 9,5 sekundi i dostiže maksimalnu brzinu od 218 km/h. Osiguravajući snažnu vuču čak i pri niskom broju obrtaja, maksimalni Obrtni moment od 350 Nm dostupan je od 1.750 obrtaja u minuti i može se privremeno povećati na 15 sekundi na 380 Nm preko funkcije "Overboost".Novi 2.0-litarski common-rail četverocilindrični motor koristi inovativni proces „cleantech“ kako bi se osigurala najmanja moguća emisija uz stalno precizno održavanje tokom čitavog životnog veka. Ovim se kontroliše sagorevanje preko elektroničkog sistema zatvorene petlje, a ubrizgavanje goriva prilagođuje se sagorevanju u stvarnom vremenu. Piezoelektrični senzori za vazduh u cilindrima smešteni su u glavi i služe za merenje pritiska do 180 bara u pojedinom cilindru čak milion puta u minuti, sa tačnošću od 98%. Ti se podaci zatim šalju u središnji kontrolni sistem motora, koji u skladu s tim prilagođava količinu i "tajming" ubrizgavanja goriva. Ovaj sistem zatvorene petlje osigurava da motor uvek radi optimalnom efikasnošću i uz minimalnu štetnu emisiju izduvnih gasova. Tokom čitavog životnog veka Insignije on kompenzuje, u slučajevima različitog opterećenja, kao što su male greške u merenju goriva, tolerancije za delove, različit kvalitet goriva i uslovi rada. Insignia ecoFLEX opremljena je visokoefikasnim Michelinovim gumama Primacy HP posebno napravljenim za ovaj automobil. Kao ostali modeli Insignije, nova varijanta ecoFLEX sertifikovana je prema standardu Euro 5 i biće dostupna kao trovratni i peterovratni model tokom 2009. godine.

Sajam automobila u Parizu: Opel Insignia ecoFLEX

Izuzetna optimizacija: dodatno poboljšana aerodinamičnost Zahvaljujući svom optimizovanom dizajnu, sportskoj liniji krova i fino rešenim detaljima, obične varijante Insignije imaju izuzetno nizak koeficijent otpora vazduha od 0,27. Insignija ecoFLEX, s druge strane, još je bolja od toga. Na putu do tog cilja Opel je iskoristio znanje o aerodinamici koje je skupljao decenijama. Još u osamdesetim godinama Kadett GSI imao je CD (koeficijent zračnog otpora) 0,30, što ga je učinilo najaerodinamičnijom limuzinom svog vremena. Niz godina kasnije, Opel Calibra postavila je rekord kao kupe, koji sada dostiže limuzina Insignija ecoFLEX. Njen koeficijent otpora od 0,26 čini je jednim od najaerodinamičnijih produkcijskih limuzina na svetu, a time i najboljom Opelovom limuzinom u tom pogledu ikada. Tako Insignija treba manje snage kako bi savladala otpor vazduha nego neki znatno manji automobil. Ovo je ključno, jer kada se brzina udvostručuje, snaga potrebna da se savlada otpor vazduha povećava se čak osam puta – ako je za savladavanje aerodinamičkog otpora pri 60 km/h potrebno 2 kW, pri brzini od 120 km/h potrebno je 16 kW. Opelovi stručnjaci za aerodinamiku optimizovani su Insigniju ecoFLEX u raznim područjima, koristeći tradicionalne metode kao što su dodatna ploča ispod rezervoara, a ispred zadnje osovine, čime se poboljšava koeficijent vazdušnog otpora i smanjuje sila koja nastoji podići vozilo. Osim toga, karoserija je spuštena 10 mm kako bi se smanjio prednji deo i delomično zatvorena prednja rešetka kako bi se više vazduha usmeravalo na bokove vozila čime se povećava aerodinamičnost. Spoljni retrovizor odličan je primer Insignijine aerodinamičke izuzetnosti: u poređenju s prethodnikom, Insignijini spoljni retrovizori u obliku krila stvaraju 45% manji otpor vazduha. Tokom brojnih računarskih simulacija i više od 650 sati u vazdušnom tunelu, mnogi su drugi detalji fino realizovani kako bi se postigle još bolje aerodinamičke performanse, uključujući dodavanje fleksibilnog prednjeg spojlera, zaobljavanje uglova prednjeg odbojnika, laganu promenu pozicije prednjih brisača, zaobljeniji A-stub, usmeravanje struje vazduha preko krova tako da klizne bez odvajanja, integrisanje zadnjeg spojlera, integrisanje odvojnog ruba u zadnja svetla, optimizovanje oblika donje kontrolne ručice u zadnjem vešanju i dodavanje spojlerskog ruba na krajeve pragova ispred prednjih točkova. U tom procesu mnoge od tih modifikacija pokazale su se korisnim i za Insignijina aeroakustička svojstva, što znači da je unutrašnjost kabine tiša nego kod bilo kojeg Opelovog automobila dosad. Inženjeri su pazili na smanjenje buke tokom prvih faza rada na novom modelu, koristeći neke nove metode rada: napravili su model od gline u razmeri 1:1 i koristili ga za merenje buke. Nova Insignija takođe ima bolje zaptivanje vrata u poređenju s prethodnim modelima. Debljina stakala na bočnim prozorima povećana je na 4,85 mm, što dodatno smanjuje buku u unutrašnjosti automobila.

Bogata ponuda modela ecoFLEX Modeli ecoFLEX iz linija Astri i Corsi najavljeni za ovu godinu takođe slede istu filozofiju kao Insignija ecoFLEX. S emisijom ugljen-dioksida od samo 109 (Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX) i 119 g/km (Astra 1.7 CDTI ecoFLEX), ovi automobili su prave zvezde ekonomične potrošnje goriva – troše samo 4,1 odnosno 4,5 litara dizela na 100 km. Opel je postigao izvrsne brojke koje se tiču emisije štetnih gasova i s ostalim modelima u porodici ecoFLEX. Naprimer, Zafira 1.6 CNG sa 138 g/km ima najbolju emisiju ugljen-dioksida u konkurenciji sedmoseda, a Combo CNG, kojeg može pogoniti i prirodni plin, sa 133 g/km krasi najmanja emisija ugljen-dioksida u segmentu jednovolumena. GM PR

BMW serije 5 Gran Turismo - PAS se bliži

BMW serije 5 Gran Turismo - PAS se bliži

BMW serije 5 Gran Turismo zove se najavna studija novog modela čije stvaranje pod oznakom "Progressive Activity Sedan" pratimo već duže vreme. Manifestacija predstavljanja održana je na posebnoj svečanosti u Minhenu. Wallpaper možete pogledati klikom na LINK..
Ford of Europe u januaru zabeležio prodajne uspehe

Ford of Europe u januaru zabeležio prodajne uspehe

U januaru tekuće godine, kompanija Ford of Europe dostigla je najveći tržišni udeo od 2004. godine. U odnosu na januar 2008. godine, Ford Europe je povećao svoj udeo na tržištu na 9,3 % (+0,5 %). Zanimljiv podatak je da je model Fiesta u januaru bila najprodavaniji automobil marke na 19 glavnih evropskih tržišta...
Škoda Yeti spremna za Ženevu

Škoda Yeti spremna za Ženevu

Kompanija Škoda će na sajmu automobila u Ženevi predstaviti svoj prvi SUV u istoriji. Iako nigde nismo videli špijunske fotografije, a o automobilu se malo govorilo, Škoda Yeti javnosti će biti predstavljena za manje od mesec dana...
Zbogom Renault Laguna, Vel Satis i Espace

Zbogom Renault Laguna, Vel Satis i Espace

Kompanija Renault prestaće da proizvodi velike automobile. Laguna, Vel Satis i Espace neće dočekati svoje naslednike. Aktuelna generacija Renault Lagune prestaće da se proizvodi jop 2010. godine, a godinu dana kasnije fabrilka u Sandouville biće preorjentisana na proizvodnju lakih dostavnih automobila...
Grand Motors - Nova Ford Fiesta stigla u Srbiju!

Grand Motors - Nova Ford Fiesta stigla u Srbiju!

Novi Ford Fiesta, savremeni automobil kompakt klase, atraktivnog izgleda i naprednih tehničkih karakteristika, predstavljen je sinoć u beogradskom salonu kompanije Grand Motors. Nova Fiesta je kreirana u skladu sa Fordovom već slavnom filozofijom „kinetičkog dizajna“ i proizvedena u „Fabrici ljubavi“ pored Kelna (Nemačka). Najzanimljivije fotografije snimljene na prezentaciji možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili klikom na LINK...
Mercedes-Benz GL 2010 - špijunske fotografije

Mercedes-Benz GL 2010 - špijunske fotografije

Elixir mladosti dobiće i veliki off-road iz Mercedes-Benza. Mercedes-Benz GL je na tržištu od 2006. godine, a kako bi bio ravnopravan u bitci sa konkurentima, stručnjaci u Mercedesa odlučili su se na "zatezanje bora"...
Internet Automobil 2009. godine je Toyota Avensis

Internet Automobil 2009. godine je Toyota Avensis

Preduzeće za tržišne komunikacije Metro Market ove godine, sedmi put za redom organizovalo je izbor za Internet automobil godine. Posetioci automobilskog web portala www.netauto.co.rs, prema sopstvenim kriterijumima glasali su za automobile koji su se pojavili u ovoj godini. Fotografije snimljene na manifetaciji proglašenja možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili klikom na LINK...
Seat Exeo - tehnički detalji + FOTO

Seat Exeo - tehnički detalji + FOTO

Kompanija Seat na prošlogodišnjem sajmu automobila u Parizu predstavila je svoj novi sedan, smešten na donjoj granici srednje klase. Seat Exeo koristi platformu prethodne generacije Audija A4, a vidljivi su i dizajnerski uticaji proizvođača iz Ingolstadta. Pred nama su nove informacije i fotografije, koje možete pogledati klikom na LINK...
Chevrolet Volt osvojio nagradu “Grand Prix de l’Environnement 2009”

Chevrolet Volt osvojio nagradu “Grand Prix de l’Environnement 2009”

Chevrolet Volt je primio Veliku nagradu za ekološka dostignuća na 24-tom Međunarodnom automobilskom festivalu (Festival Automobile International) u Parizu za svoju inovativnu tehnologiju. Tokom 24 godine postojanja, Međunarodni automobilski festival prepoznaje inovacije u svetu automobila koje bude emocije i strasti...
Rally Italia Sardegna 2024 - Tanak
Slika nedelje