Porsche Panamera - tehnički detalji i cene u Nemačkoj
Porsche tvrdi da će model Panamera postati lider u segmentu u oblasti voznih osobina, ali i potrošnje goriva. Prvi Porsche kupe automobil sa pet vrata, biće predstavljen na sajmu automobila u Šangaju, jer je Kina za ovaj model i celu marku tržište sa visoko rastućim potencijalom. Pre premijere, Porsche nas je "počastio" sa nekoliko svetskih premijera u oblasti tehnike...
Pravi dragulja pod haubom Panamere biće osmocilindrični velikozapreminski agregat sa direktnim ubrizgavanjem goriva. Porsche navodi da je unutrašnje trenje agregata svedeno na minimalnu meru, a kao posebnost ističe i poseban menadžment sistema za hlađenje i drugih pomoćnih komponenti. Velika novina među sportskim limuzinama sa četiri mesta, jeste PDK menjač sa duplim kvačilom, koji obezbeđuje očekivanu brzinu šaltanja, komfor i male gubitke. Najviši stepen prenosa je veoma dug, što obezbeđuje relativno nisku potrošnju goriva, kako u evropskom ciklusu, tako i u realnom saobraćaju. Revolucija u ovoj kategoriji je i kombinacija automatizovanog PDK menjača i sistema automatskog gašenja i pokretanja motora. Zahvaljujući pomenutim sistemima i pneumaticima sa niskim otporom kotrljanja, Panamera S u kombinovanom evropskom ciklusu beleži prosečnu potrošnju od samo 10,8 L/ 100 km.
Porsche u Panameri nudi fantastičan izbor između komfora i sportskog upravljanja i ponašanja na putu, ali i kombinaciju ovih karakteristika. U osnovnom režimu, Panamera će biti udoban putnički automobil, a samo jednim pritiskom na dugme sistema adaptivne amortizacije, PASM, komforni karakter automobila menja se u sportski. Varijabilnu karakteristiku mogu imati elementi vazdušnog ogibljenja (standard za model Panamera Turbo, u ostalim modelima uz doplatu). Sistem elektronske kontrole stabilnosti interiše i funkciju zadnjeg varijabilnog diferencijala.
Porsche je posebnu pažnju posvetio i na konstrukciju relativno velike karoserije. Korišćeni su visokootporni čelični delovi, kombinovani sa aliminujumskim površinama karoserije. Ram vrata izrađen je od aluminijuma, dok su okviri prozora izvedeni od magnezijuma. Ukupna masa modela Porsche Panamera iznosi 1770 kilograma. Putnici koji sede na zadnjim sedištima Panamere uživaće u neobično visokim standardima za ovu kategoriju automobila. Samostalna sedišta i raspoloživi prostor mogu se uporediti sa prednjim sedištima. Sva sedišta su opremljena sistemom grejanja, električnog pomeranja i ventilacije. Po obaranju naslona zadnjih sedišta, u Panameri se dobija ravna površina i zapremina prtljažnog prostora od zavidnih 1263 litra. Porsche Panamera je jedini automobil u kategoriji, koji ima potpuno zatvorenu podlogu tunela za kardan, komponenti vešanja i izduvnog sistema. To poboljšva aerodinamičke karakteristike i doprinosi i smanjenju potrošnje goriva i emisije CO2.
U početku će Porsche Panamera biti dostupna sa osmcilindričnim motorom, i to u četiri konfiguracije. Osnovna motorizacija biće Panamera S, sa atmosferskim 4.8 V8 motorom, koji razvija 400 konjskih snaga. Ubrzanje iz mesta do 100 km/h realizuje za samo 5,6 sekundi, a kombinovana potrošnja goriva iznosi 12,5 L/100 km, odnosno 10,8 L/100 km u kombinaciji sa PDK menjačem. Panamera 4S ima PDK menjač kao standard. Ubrzanje iz mesta do 100 km/h iznosi 5 sekundi, a zahvaljujući 4x4 pogonu, potrošnja je povećana za 0,3 L. Panamera Turbo imaće standardan PDK menjač i pogon na sve točkove, a dva turbo punjača snagu povećavaju na 500 konjskih snaga. Performanse su na nivou supersportkog automobila: 0-100 km/h za samo 4,2 sekunde i maksimalna brzina od 303 km/h. Kombinovana potrošnja goriva iznosi 12,2 L/100 km.
Porsche Panamera | ||||
Model: | Panamera S | Panamera S | Panamera 4S | Panamera Turbo |
Menjač: | manuelni | PDK | PDK | PDK |
Zapremina motora (cm3): | 4806 | 4806 | 4806 | 4806 |
Broj cilindara / ventila: | 8 / 4 | 8 / 4 | 8 / 4 | 8 / 4 |
Max. Snaga (KS): | 400 | 400 | 400 | 500 |
Max. Obrtni moment (Nm): | 500 | 500 | 500 | 700 |
Max. Brzina (km/h): | 285 | 283 | 282 | 303 |
Ubrzanje 0-100 km/h (s): | 5,6 | 5,4 | 5,0 | 4,2 |
Prosečna potrošnja (l/100km): | 12,5 | 10,8 | 11,1 | 12,2 |
Emisija CO2 (g/km): | 293 | 253 | 260 | 286 |
Cena u Nemačkoj (Euro): | 94.575 | 94.575 | 102.251 | 135.154 |
Što se enterijera tiče, dizajniran je da zadovolji ukuse najrazmaženije aristokratije. Po dužini enterija smeštena je velika središnja konzola, koja odvaja mesta četiri putnika i čini ih potpuno samostalnim. Sportski volan sa znakom Porsche, kao i klasično centralno smešten obrtomer, nisu iznenađenje. Središnji tunel je u delu između vozača i suvozača, povišen, pa se neke komande, uključujući i palicu menjača, nalaze relativno visoko, što bliže ruci vozača.
Porsche Panamera I konkurencija | |||
Marka: | Porsche | Bentley | Maserati |
Model: | Panamera | Continental Flying Spur | Quattroporte |
Dužina (mm): | 4970 | 5290 | 5097 |
Širina (mm): | 1931 | 1976 | 1895 |
Visina (mm): | 1418 | 1475 | 1438 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2920 | 3065 | 3064 |
Goran Sarić - Automagazin