Sajam automobila u Ženevi - Toyota Verso
Na štandu kompanije Toyota, na sajmu automobila u Ženevi prvi put javnosti je predstavljena Toyota Verso, koja će na tržištu zameniti model Toyota Corolla Verso. Dizajn spoljašnjosti realizovan je po uzoru na novu generaciju modela Avensis,...
Međutim, velike promene realizovane su u unutrašnjosti. Dok su modeli Auris i novi Avensis ostali verni klasičnoj instrument tabli i izgledu kokpita, novi MPV Toyote sa oznakom Verso dobila je potouno novu, sofisticiranu instrument tablu, smeštenu u centralom delu kokpita i zakrenutu ka vozaču. Iako će model Verso imati tri reda sedišta, zadnji red sedišta "rezervisan" je samo za decu, dok je drugi red sposoban da udobno primi tri odrasla putnika. O varijabilnosti ovog modela dovoljno govori činjenica da je automobil opremljen Toyota Easy Flat-7 sistemom, koji omogućava 32 različite kombinacije uređenja prostora u enterijeru.
Toyota Easy Flat-7 u novom modelu potpouno je izmenjen, kako bi bio kompatibilan sa produženim međuosovinskim rastojanjem za 30 mm. Prtljažni prostor, u konfiguraciji sa sedam sedišta, ima minimalnu zapreminu od 155 litara, ali u normalnoj konfiguraciji, sa spuštenim trećim redom sedišta nudi velikih 699 litara. - Kao što možemo videti u tabeli, novi Verso u odnosu na model Corolla Verso, porastao je u svim smerovim, osim visine, koja je ostala ista.
Dimenzije | Toyota Verso | Toyota Corolla Verso | Razlika |
Dužina (mm): | 4440 | 4370 | 70 |
Širina (mm): | 1790 | 1770 | 20 |
Visina (mm): | 1620 | 1620 | 0 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2780 | 2750 | 30 |
Trag točkova napred (mm): | 1535 | 1512 | 23 |
Trag točkova pozadi (mm): | 1545 | 1497 | 48 |
Kompanija Toyota u sve motorizacije novog modela Verso, instalirala je tehnologiju Toyota Optimal Drive, koja je zaslužna za povećanje snage za 20 %, i smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2 od velikih 12 %. U ponudi noviog modela Verso nalazi se pet motora: tri turbodizela i dva benzinska. Osnovni dizel motor je 2.0 D-4D, koji razvija 126 KS, sledi ga 2.2 D-4D od 150 KS, a vrh ponude predstavlja 2.0 D-CAT agregat koji razvija respektabilnih 177 KS. Benzince zastupaju Valvematic agregati 1.6 i 1.8 litra zapremine, koji razvijaju 132, odnosno 147 KS.
Vešanje Toyote Verso napred čini savremeni MacPherson sistem, koji ima izmenjen dvostruki sistem pričvršćivanja u gornjem delu. Za amortizaciju se brinu relativno tvrđe opruge i mekši amortizeri. Pozadi je ostala polukruta osovina sa torzionim rešenjem i stabilizatorom. Za ovo rešenje u Toyoti su se odlučili zbog kompaktnih dimenzija, veće krutosti i niže mase. Iako nije najsavremenije, toriono rešenje omogučilo je veću zapreminu prtljažnog prostora od nezavisnog tipa vešanja. Na viši vozni komfor uticaće i mali koeficijent otpora vazduha od Cx=0,295. Takođe, Toyota očekuje i maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost na predstojećim Euro NCAP testovima. Goran Sarić - Automagazin