Audi R8 V10 - Najbrži R8 sa motorom iz Lamborghinija
Samo nekoliko nedelja pred sajam automobil u Detroitu, kompanija Audi otkriva nove informacije i fotografije svog najbržeg serijskog modela ikada. Audi R8 5.2 FSI V10 ispod haube krije sportsko srce "pozajmljeno" iz modela Lamborghini Gallardo LP560-4...
Agregat meri zapreminu 5204 cm3 i razvija snagu od 525 konjskih snaga pri 8.000 o/min, umesto 560 KS, koliko isti agregat razvija u Lamborghiniju. Obrtni moment motora iznosi medveđih 530 Nm pri 6.500 o/min. Agregat je opremljen direktnim ubrizgavanjem benzina u cilindar (FSI), koji gorivo u komoru za sagorevanje šalje pod pritiskom od 120 Bara. Kompresioni odnos motora iznosi 12,5:1, što obezbeđuje veliku snagu i relativno malu potrošnju goriva (prosečna potrošnja iznosi 13,7 litara na 100 pređenih kilometara).
U ponudi je šestostepeni manuelni menjač ili sekvencijalni R-Tronic, koji promenu stepena prenosa realizuje za samo 0,1 sekundu. Za prenos snage na podlogu brine se sofisticirani Quattro pogon na sve točkove . Za optimalno ubrzanje modela R8 brine se Launch Control sistem, koji elektronski reguliše proklizavanje točkova. Maksimalna brzina modela R8 V10 iznosi 316 km/h, a za ubrzanje iz mesta do "stotke" potrebno mu je 3,5 sekunde, dok 200 km/h postiže za samo 8,1 sekundu.
Novi agregat u modelu R8 meri 258 kilograma, što je samo 31 kilogram više od motora u R8 4.2 V8. Verzija R8 5.2 V10 opremljena manuelnim menjačem meri masu od 1620 kilograma, a odnos masa napred / pozadi iznosi 44:56%. U ponudi neće nedostajati ni adaptivna amortizacija imena "Audi Magnetic Ride", sledlosne diode u svetlosnim grupama, a uz doplatu će moći da se dobiju i keramičke kočnice, čiji "životni vek" iznosi 300.000 kilometara. Svetska premijera Audi R8 V10 modela zakazana je za januarski sajam automobila u Detroitu. Prodaja u Nemačkoj startuje u drugom kvartalu sledeće godine, a osnovna cena iznosi 142.000 Eura. Goran Sarić - Automagazin