BMW Group - analiza globalne prodaje
Grupacija "BMW Group" dostigla je međugodišnji rast prodaje, u periodu od početka godine do kraja septembra 2008. godine, na novou od 1,7 %. Globalna ukupna prodaja grupacije broji 1.113.972 automobila (prošle godine u istom periodu prodaja je iznosila 1.094.849 jedinica)...
Od ukupne brojke prodaja marke BMW iznosila je 928.230 vozila (u istom periodu prošle godine: 929.379, što predstavlja pad od 0,1 %). Automobili marke Mini pronašli su put do 184.915 vlasnika, što je u odnosu na isti period prošle godine, kada je prodato 164.891 vozilo, rast prodaje od 12,1 %. Od januara do septembra ove godine kompaniaja Rolls-Royce Motor Cars prodala je 827 automobila, što predstavlja međugodišnji rast od 42,8 % (u istom periodu prošle godine prodato je 579 automobila marke Rolls-Royce). U analizi prodaje pojedinačnih modela najveći rast prodaje u pomenutom periodu zabeležio je BMW serije 1 (+52 %), a posebno dobre prodajne rezultate postigla je kabrio verzija serije 1. Kupcima je do kraja septembra isporučeno 173.772 vozila BMW serije 1 (prošle godine prodato je 114.330 jedinica). Kabriolet verzija serije 3 zabeležio je veliki rast prodaje sa 46.471 prodatim primerkom (prethodne godine 38.912 primeraka), što predstavlja međugodišnji rast prodaje od 19,4 %. BMW serije 6 zabeležio je identičan rast sa prodajom od 6.949 primeraka. Sedan BMW serije 3 i serija 3 Touring (karavan) prodata je u 257.489 primeraka, što predstavlja međugodišnji rast pad od velikih 18 % (prošle godine u istom periodu prodato je 314.009 jedinica). Modeli BMW X5 i X6 prodati su u 107.297 primeraka. Zanimljivi su i rezultati prodaje u Sjedinjenim Američkim Državama, najvećem svetskom tržištu, kao i najvećem tržištu za grupaciju "BMW Group". Zbog ekonomske krize u USA i zapadnoj Evropi, samo u septembru BMW Group je zebeležio pad prodaje od 14,6 %, na 121.621 automobil (prošle godine u istom periodu prodato je 142.357 vozila). U SAD-u prodaja BMW Group-a u septembru zabeležila je pad od 25,8 %, na 18.506 automobila (prethodne godine: 24.933). Marka BMW zabeležila je pad prodaje od 29,5 %, na 14.744 vozila (prethodne godine: 20.901 vozilo). Recesija je uticala i na smanjenje prodaje BMW Group-a i na tržištu zapadne Evrope, gde je u septembru prodaja pala za 74.231 automobil (-16,9 %). Prodaja BMW Groupa od početka godine do kraja septembra dostigla je brojku od 637.018 prodatih vozila, što je za 2,1 % više nego u istom periodu prošle godine (624.080 vozila). BMW Group zabeležio je najveći rast prodaje u istočnoj Evropi, posebno u Rusiji, gde je zabeležen rast od 27,5 % (1.813 prema prošlogodišnjih 1.422 prodata automobila). U Južnoj Americi prodaja je porasla za 21,9 % (1.026 prema prošlogodišnjih 842 prodata primerka). U Kini je BMW Group, od početka godine do septembra, prodao 6.703 automobila, što predstavlja međugodišnji rast od 16,5 %. Marka MINI u prvih 9 meseci ove godine zabeležila je rast prodaje od 12,1 %, na 184.915 vozila (prethodne godine: 164.891). Za model MINI Clubman, koji je predstavljen ove godine, odlučilo se 36.129 kupaca, čime se prodaja vozila MINI povećala za 22 %. U septembru mesecu prodaja vozila marke MINI (22.618 prodatih primeraka) manja je za 5,5 % nego u istom periodu prošle godine, što ponovo povezujemo sa ekonomskom krizom. Goran Sarić - Automagazin