AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

HydroGen4 testiranje u Berlinu

HydroGen4 testiranje u Berlinu

Za korak smo bliže postizanju održive mobilnosti sa nultom emisijom budući da je Opel najavio sprovođenje evropskog dela GM-ovog najvećeg test-programa za vozila sa gorivnim ćelijama tokom posete nemačkog saveznog Ministra transporta, gradnje i urbanističkih poslova, Wolfgang-a Tiefensee-a...

HydroGen4 testiranje u Berlinu

Devet kompanija će početi da koriste GM/Opel HydroGen4 vozila sa nultom emisijom na području Berlina pri obavljanju svojih svakodnevnih delatnosti: ADAC, Allianz, Coca Cola, Hilton, Linde, Schindler, Axel Springer, Total i Veolia. Ovaj drumski test će se sprovesti pod okriljem Partnerstva za čistu energiju (Clean Energy Partnership - CEP), projekta koji je finansiran od strane nemačkog Ministarstva transporta, gradnje i urbanističkog razvoja, a koji demonstrira pogodnosti svakodnevne upotrebe vodonika kao goriva za drumski prevoz. "Zahvalni smo nemačkom Ministarstvu transporta što je posvećeno promovisanju vodonika kao pogonske tehnologije i oduševljeni smo što nam se u uvođenju tehnologije gorivnih ćelija nulte emisije, kroz program HydroGen4, pridružuju ovako visoko profilisani poslovni partneri." - ističe Predsednik GM Europe Carl-Peter Forster.

HydroGen4 testiranje u Berlinu

Nemački savezni ministar transporta Wolfgang Tiefensee dodaje: "Naša budućnost je u električnim vozilima sa pogonom na akumulatore i gorivne ćelije. Ova tehnologija će nam dugoročno omogućiti smanjenje globalnih emisija pomažući, istovremeno, da smanjimo našu zavisnost od nafte. Zahvaljujući istraživanjima i inovacijama, sada se razvijaju proizvodi koji imaju prođu na tržištu. Srećan sam što učestvujem i lično podržavam ovu viziju. U Nemačkoj smo dostigli veoma visok nivo stručnosti u tehnologiji upotrebe vodonika iz gorivnih ćelija. To je prednost koju treba da učvrstimo. Moja administracija je potrošila 500 miliona evra za podršku Nacionalnom programu inovacija u tehnologiji upotrebe vodonika i gorivnih ćelija. Industrija ulaže iste napore. Ovaj program se pokazao kao veliki uspeh."

HydroGen4 testiranje u Berlinu

HydroGen4 na putu Kao sastavni deo GM-ove sveobuhvatne strategije upotrebe napredne tehnologije usmerene ka daljoj elektrifikaciji vozila, četvrta generacija vozila sa gorivnim ćelijama predstavlja vrhunac više od 10 godina rada na razvoju vodonične i tehnologije gorivnih ćelija. HydroGen4 se odlikuje poboljšanjima u svakodnevnoj upotrebi, kao što su bolje performanse i izdržljivost. Na globalnom nivou, GM koristi više od 100 vozila ove vrste u svom test-programu u SAD, Japanu, Koreji, Kini i Nemačkoj. U SAD se više od 100.000 ljudi, običnih vozača, prijavilo za tržišno testiranje. Do danas, 3.400 ljudi su koristili ovo vozilo, a 30 porodica ga je koristilo svakodnevno tokom 2-3 meseca. Vozila su ukupno prešla gotovo 700.000 km. Povratne informacije od ovih pokaznih aktivnosti ne samo da GM-ovim inžinjerima daju bitne podatke za procenu, već, istovremeno obezbeđuju i bitan uvid u iskustvo koje će budući budući korisnici vozila imati tokom vožnje. Vozila poseduju sistem bežičnog prenosa podataka koji će pomoći inženjerima pri prenosu podataka o performansama vozila na server kompanije. Održavanje vozila, koja se koriste u Berlinu, će se obavljati kod Opel-ovog zastupnika koji ima potrebno osoblje i alate za servisiranje Opel-ovih vozila sa gorivnim ćelijama.

HydroGen4 testiranje u Berlinu

Blok gorivnih ćelija HydroGen4 koristi 440 jediničnih ćelija u kojima se mešaju vodonik i kiseonik iz vazduha kako bi se proizvela električna struja, sa vodenom parom kao jedinim nus-proizvodom. To znači da nema sagorevanja niti emisije CO2. Skup gorivih ćelija obezbeđuje električnu energiju za sinhronizovani električni motor snage 73 kW, koji postiže ubrzanje od nule do 100 km/h za oko 12 sekundi i maksimalnu brzinu od 160 km/h. Osobine trenutnog obrtnog momenta električnog motora vozilu takođe daju izvanredno ubrzanje. HydroGen4 je opremljen akumulatorom 1.8 kWh koji skladišti energiju iz regenerativnog kočionog sistema vozila i pokriva najveća električna opterećenja. Tri kompozitna rezervoara sa grafitnim vlaknima sadrže 4,2 kg vodonika pod pritiskom od 700 bara, što je dovoljno za rastojanje od 320 km. HydroGen4 može da se upali i vozi na temperaturama ispod nule, što je znatna prednost u odnosu na tehnologiju prethodne generacije i značajna korist prilikom svakodne upotrebe. Vozilo je projektovano da bude bezbedno kao i konvencionalna vozila, a poseduje i jedinstvene sigurnosne osobine vodonika u svakom od njegovih glavnih sistema.

HydroGen4 testiranje u Berlinu

Izjave naših HydroGen4 partnera "ADAC je uvek otvoren za alternativne pogonske sisteme. Zbog toga smo žarko želeli da isprobamo HydroGen4 kao deo naše Drumske Patrole. Ovo su idealni uslovi za testiranje budući da se naša vozila koriste u specijalnim uslovima. General Motors definitivno može da profitira iz našeg iskustva i da to iskoristi u daljem razvoju ove tehnologije." rekao je Ulrich Klaus Becker, potpredsednik transporta u ADAC-u. "Alliance Insurance AG koristi priliku da isproba koncepcijski automobil u svakodnevnim uslovima, u partnerstvu i saradnji sa istraživačkim odsekom GM-a i Opela. Kao vodeća kompanija za osiguranje vozila, mi želimo i moramo da se upoznamo sa novim tehnologijama i njihovim posebnim karakteristikama. Štaviše, svi smo suočeni sa pitanjem kako da pouzdano osiguramo našu pokretnu imovinu." - kaže Dr. Christoph Lauterwasser, Generalni direktor Allianz Centra za Tehnologiju. "Mi smo ovek otvoreni za inovacije koje mogu da spasu našu planetu. Stoga podržavamo nove vrste automobilske opreme, kao što je HydroGen4, a ujedno smo nezavisni i kritični kod testiranja." - rekao je Ludger Seggewies, koordinator prodaje u BILD Division and Magazines, Axel Springer AG. "Zaštita okoline je jedan od glavnih izazova našeg vremena. Zbog toga moramo da idemo novim putevima i da razvijamo nove tehnologije. Coca-Cola je učinila mnogo što se tiče očuvanja energije i koristimo rashladne uređaje koji nisu opasni za okolinu. Drago nam je što možemo da podržimo General Motors u razvoju vozila sa nultom emisijom izduvnih gasova kao njegovi test partneri." - izjavio je Christian Cordes, Direktor sektora za korporativni identitet, odnose sa javnošću i komunikaciju u Coca-Cola Germany.

HydroGen4 testiranje u Berlinu

"Zaštita životne okoline je izuzetno važna za Hilton. Stoga nam je posebno drago što imamo priliku da učestvujemo u pilot-projektu HydroGen4. Godinama smo radili na projektima očuvanja životne sredine i uspeli smo da drastično smanjimo potrošnju energije u našim hotelima tokom tri godine trajanja našeg programa „Mi Brinemo“. Priključivanjem HydroGen4 automobila našoj floti u Hilton Berlin hotelu nastavljamo naše napore da učinimo svet čistijim mestom." rekao je Olivier Harnisch, potpredsednik međunarodnih operacija Hilton Hotela - Nemačka i Švajcarska. "Opel i Linde dele viziju - vodonik kao gorivo budućnosti. Linde je godinama bio prethodnik u neprestanom razvoju vodoničnih tehnologija koje nisu štetne za okolinu. HydroGen4 je dokaz da se vodonične tehnologije mogu upotrebljavati svaki dan. Sa zadovoljstvom podržavamo ovaj projekat." - izjavio je Dr. Andreas Opfermann, šef sektora za inovacioni menadžment u Linde AG. "Schindler, kao menadžer mobilnosti, je usredsređen na razvijanje nove „transportne“ tehnologije sa svojim poslovnim partnerima u skladu sa Schindlerovim osnovnim vrednostima vezanim za inovaciju i očuvanje prirode. Projekat HydroGen4 se u potpunosti slaže sa ovim vrednostima. Ovaj projekat će u vidu preporuke biti stavljen u naš izveštaj o Korporativnom državljanstvu kako bi pokazali Schindlerovu vodeću ulogu u našoj industriji po pitanju ’zelenih’ tehnologija budućnosti." "TOTAL-u je izuzetno važno da razvije nove energije, odnosno da može da ponudi svojim klijentima široku paletu proizvoda. Sa vodonikom, kao izvorom energije, mi možemo da napravimo korak napred ka energiji budućnosti." rekao je Patrick Schnell, šef sektora održivog razvoja i novih energija u TOTAL Deutschland GmbH. "Zaštita životne sredine i održiva trgovina su očigledni faktori što se tiče Veolia-e, vodeće svetske kompanije koja se bavi uslugama očuvanja životne sredine u sektorima vode, očuvanja životne sredine, energije i transporta. Sa radošću podržavamo dalji razvoj inovativnog goriva koje ne zagađuje okolinu od strane General Motorsa, jer sa njima možemo svakodnevno da doprinosimo zaštiti okoline naše prestonice." rekao je Christof Schifferings, Generalni direktor poslovnog razvoja u Veolia Wasser GmbH. General Motors PR

New Holland NH2 - Traktor na gorivne ćelije

New Holland NH2 - Traktor na gorivne ćelije

Na izložbi SIMA 2009 u Parizu, koja predstavlja najveći pregled tehnike iz agro-biznisa u Francusoj, biće predstavljen zanimljiv traktor. Na štandu kompanije New Holland biće predstavljen traktor NH2, koji energiju za pogon koristi iz gorivnih ćelija...
OMV se povlači sa italijanskog tržišta

OMV se povlači sa italijanskog tržišta

OMV, vodeća energetska grupacija u evropskom pojasu rasta, se povlači sa italijanskog tržišta. Njegova podružnica OMV Italia S.r.L sa mrežom od 96 benzinskih stanica u severno-italijanskom regionu Triveneto (Trentino, Južni Tirol, Fiuli-Venecija Đulija, Veneto) će se prodati do kraja 2009. godine...
Porsche Cayenne S Hybrid  stiže 2010. godine

Porsche Cayenne S Hybrid stiže 2010. godine

Zeleni Porsche Cayenne neće biti Diesel 3.0 TDI niti bilo šta slično. Porsche je potvrdio da 2010. godine na tržište stiže Porsche Cayenne S Hybrid. Kompresorom pojačan šestocilindrični agregat od Audija, potpomognut elektromotorom, beležiće potrošnju 4-cilindričnog motora, a snagu 8-cilindričnog...
Audi TT RS - prve oficijalne fotografije

Audi TT RS - prve oficijalne fotografije

Pred sajam automobila u Ženevi, internetom su prostrujale prve oficijalne fotografije modela Audi TT RS, u karoserijskim verzijama kupe i kabriolet. Audi TT RS je najbrži TT model svih vremena, koji postavlja nove standarde u svojoj kategoriji...
Alfa Romeo MiTo GTA - prve zvanične fotografije

Alfa Romeo MiTo GTA - prve zvanične fotografije

Na sajmu automobila u Ženevi biće predstavljen model Lafa Romeo MiTo GTA. Ekskluzivna mini-Alfa ispod haube skriva turbo motor zapremine 1,8 litra, koji razvija respektabilih 230 konjskih snaga, što ga čini najsnažnijim automobilom u svom segmentu...
Opel Ampera - prve zvanične skice

Opel Ampera - prve zvanične skice

Kompanija Opel već je najavila dolazak novog Hybrida imena Ampera. Posle prve zvanične fotografije (možete pogledati klikom na LINK), koja nam nije otkrila puno toga, predstavljamo Vam zvanične skice, koje dolaze iz evropskog ureda za registraciju proizvoda...
Tecon Sistem - Šabac dobija tunel za pranje vozila

Tecon Sistem - Šabac dobija tunel za pranje vozila

Prvi tunel za pranje vozila, jedinstveni objekat na Balkanu, montiran je prošle godine u Beogradu, a ovih dana počinje postavljanje još jednog - u Merkator centru u Šapcu. Najzaslužniji za to što se Srbija može pohvaliti da je i po ovome jedinstvena u ovom delu Evrope je beogradski Tecon Sistem...
Brabus G V12 S Biturbo: 700 konja za G-Wagen

Brabus G V12 S Biturbo: 700 konja za G-Wagen

Mercedes-Benz G ove godine slavi 30 godina od početka proizvodnje. Kompanija Brabus, koja važi za specijalistu tjuninga modela sa trokrakom zvezdom na masci, u Ženevi će predstaviti svoj rođendanski poklon...
Fiat 500 Abarth - Cena poznata, prodaja počela

Fiat 500 Abarth - Cena poznata, prodaja počela

Fiat ovih dana na tržištima Zapadne Evrope počinje prodaju "nabildovane" verzije modela Abarth 500 i Abarth 500 Essesse. Osnovna cena modela Abarth 500, koji poseduje veoma izdašnu osnovnu opremu, u Nemačkoj iznosi 18.100 Eura...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje