AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Na svom Drugom međunarodnom skupu, organizacija CAR 2 CAR Communication Consortium (C2C-CC) će po prvi put svetskoj javnosti demonstrirati komunikaciju vozila, nezavisno od proizvođača ili vrste vozila. Opel je domaćin ove manifestacije koja se održava u Dudenhofen Test Centru General Motorsa u Nemačkoj...

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Sprečavanje nesreća upozoravanjem vozača na potencijale opasnosti od strane drugih vozila je bio glavni cilj tokom razvoja novog C2C (car-to-car ili vozilo-sa-vozilom) komunikacionog sistema koji su zajedno razvili General Motors i Opel. Vozila opremljena ovom tehnologijom mogu međusobno komunicirati i razmenjivati informacije o lokaciji i brzini. Vozači se na osnovu toga upozoravaju ako se neko drugo vozilo nalazi na mestu koje je slabo ili ni malo vidljivo, ili ako ta vozila prilaze istoj raskrsnici. "Vožnja je veoma kompleksna radnja. Saznanje o tome gde se nalazi ili kuda je krenula ta druga osoba može biti od istog značaja kao i održavanje kontrole nad sopstvenim vozilom." - rekao je Hans-Georg Frischkorn, izvršni direktor u odeljenju globalnih električnih sistema, kontrole i softvera. "Sa C2C tehnologijom, pojačavamo zapažanje okoline kod vozača, da bi poboljšali sigurnost na putevima, bez ometanja samog vozača, i naravno ne umanjujući njegov nivo kontrole. Ovo šesto čulo obaveštava vozača o tome šta se dešava oko njega, da bi se izbegle nesreće i da bi se poboljšao tok saobraćaja."

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

GM i Opel za ove sisteme koriste isprobane, pouzdane delove koji su deo svakodnevice. Hardver se sastoji iz mikroprocesora, GPS prijemnika (GPS = sistem globalnog pozicioniranja) i bežičnih LAN modula. Vozila uspostavljaju komunikaciju na međusobnoj udaljenosti od nekoliko stotina metara i razmenjuju informacije o lokaciji, brzini, ubrzanju i pravcu kretanja. Danas vozila mogu biti opremljena višestrukim sigurnosnim senzorima, uključujući i senzore na bazi radara, koji su povezani sa uređajem za kontrolu brzine, pomoćnim sistemima za promenu trake ili senzorima koji detektuju objekte koji se nalaze na slepim tačkama. GM i Opel mogu da povećaju domet i pokrivenost koje pružaju individualni senzori ovom sveobuhvatnom tehnologijom- što predstavlja efektniji i pristupačniji način da se obezbedi detaljno osmatranje i procena okolnih uslova saobraćaja. Demonstracija u tipičnim situacijama u vožnji Inženjeri GM-a i Opel-a demonstrirali su prednosti nove tehnologije kroz niz praktičnih vežbi. Nekoliko funkcija pomaže da se spreči udarac u zadnji deo kola, što se svakodnevno dešava usled slabe vidljivosti, krivudavih puteva ili kratkog popuštanja koncentracije vozača. Na primer, sistem upozorava na karavan na putu čak i pre nego što ga vozač može videti, na primer iza ugla. U zavisnosti od situacije, sistem ova upozorenja daje vizuelno, zvučno ili putem vibracija vozačevog sedišta. U drugom scenariju, sistem za upozoravanje na opasnost od sudara poboljšava sigurnost prilikom približavanja ukrštanju puteva. Čak i ako nema vizuelnog kontakta između vozača dva vozila, sistem uočava bilo kakvu potencijalnu opasnost od sudara unapred i upozorava oba vozača da bi bili spremni da intervenišu upotrebom kočnice, na primer. Radna vozila ili vozila koja se koriste u vanrednim situacijama takođe mogu da emituju signale vozačima i da ih obaveste ako je traka zatvorena ili put treba da se raščisti.

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Cilj: Široka dosptupnost za što veći broj vozila GM i Opel su namerno zasnovali ovu tehnologiju na pristupačnim, dokazanim delovima, otvarajući time mogućnost da ona postane standardna oprema u mnogim vozilima. Alternativa tome bi bio izuzetno skup sistem visoke tehnologije napravljen samo za nekolicinu vozila, ali kao što je Hans-Georg Frischkorn rekao: "GM i Opel su oduvek bili posvećeni inovacijama koje su vršile demokratizaciju. Naši C2C sistemi su pristupačni,a mogli bi da se koriste u svakoj klasi motornih vozila. Ovo je posebno značajno jer su ovakvi kooperativni sistemi efikasniji kada je povećan broj vozila koja ih koriste.“ GM Public Relations

Renault Megane Grandtour - nove informacije i fotografije

Renault Megane Grandtour - nove informacije i fotografije

Renault Megane Grandtour već smo Vam prikazali, a sada su dostupne i podrobnije zvanične informacije i fotografije. Novi Grandtour opet nam dolazi sa produženim međuosovinskim rastojanjem i povećanim prtljažnikom. Motori, ogibljenje i drugi detalji platforme ostali su isti kao kod modela Megane, a novina će biti i menjač sa duplim kvačilom...
Auto Pak - Krovne kutije-prtljažnici po izuzetnoj ceni

Auto Pak - Krovne kutije-prtljažnici po izuzetnoj ceni

Beogradska kompanija Auto Pak od nedavno u ponudi ima nekoliko tipova krovnih „boksova“ – zatvorenih dodatnih prtljažnika italijanskog proizvođača G3, po vrlo povoljnim cenama, od 15.700 do 28.400 dinara, odnosno za 60 do 120 odsto niže od sličnih proizvoda drugih marki koji se trenutno mogu pronaći na našem tržištu...
BMW X1 - bez maske

BMW X1 - bez maske

Kompanija BMW, kod modela X1 odlučila se na već proverenu taktiku. Najpre je na sajmu automobila u Parizu predstavljen koncept, koji je praktično identičan sa serijskim automobilom, a sada je na red došlo i postepeno otkrivanje...
Prodajni rezultati Mazde u maju 2009. u Srbiji i Crnoj Gori

Prodajni rezultati Mazde u maju 2009. u Srbiji i Crnoj Gori

Majski rezultati kompaniju Mazda Srbija i Crna Gora i dalje drže u zoni profitabilnosti: od početka godine, u Srbiji i Crnoj Gori prodato je ukupno 383 vozila, što je rast od 23% u odnosu na isti period prošle godine. Modeli Mazda5 i Mazda6, segmenti koji donose zaradu, u odnosu na prošlu godinu beleže veliki plus – prodaja Mazde5 porasla je u odnosu na isti period prošle godine za čak 108%, a Mazde6 za 83%...
Grand Motors - Uz dodatan popust i specijalni pokloni

Grand Motors - Uz dodatan popust i specijalni pokloni

Grand Motors, generalni uvoznik Fordovih vozila, u svom centru na Novom Beogradu i dilerskoj mreži u Subotici, Novom Sadu, Čačku i Nišu 6. i 10. juna, u danima kada se odigravaju kvalifikacione utakmice za odlazak na Svetsko prvenstvo u fudbalu, nudi ograničenu količinu vozila izloženih u prodajnim salonima sa dodatnim popustom..
Formula 1 - Istanbul Park je 362 dana u godini bez aktivnosti

Formula 1 - Istanbul Park je 362 dana u godini bez aktivnosti

Kada je Bernie Ecclestone 2003. godine potpisao ugovor za Formula 1 takmičenje u blizini Istanbula, očekivanja su bila velika. Prošlo je šest godina, i sve je drugačije. U stazu je investirano preko 175 miliona eura, a već za dve godine tamo se verovatno neće održavati trke. Špekuliše se o tome da ugovor sa Turskom, koji ističe 2011. godine, neće biti produžen.
6. Internacionalni skup ljubitelja Honde

6. Internacionalni skup ljubitelja Honde

U nedelju, 7.6.2009. godine na karting stazi Ada huja biće održan 6. Internacionalni skup ljubitelja Honde. Ova već tradicionalna manifestacija iz godine u godinu okuplja sve više posetilaca, ljubitelja Honda automobila...
Toyota Hilux BEV (2026)
Slika nedelje