Sajam automobila u Ženevi - Toyota Verso
![Sajam automobila u Ženevi - Toyota Verso Sajam automobila u Ženevi - Toyota Verso](slike/vesti/20090307024014_photo_0.jpg)
Na štandu kompanije Toyota, na sajmu automobila u Ženevi prvi put javnosti je predstavljena Toyota Verso, koja će na tržištu zameniti model Toyota Corolla Verso. Dizajn spoljašnjosti realizovan je po uzoru na novu generaciju modela Avensis,...
![Sajam automobila u Ženevi - Toyota Verso Sajam automobila u Ženevi - Toyota Verso](slike/vesti/20090307024014_photo_1.jpg)
Međutim, velike promene realizovane su u unutrašnjosti. Dok su modeli Auris i novi Avensis ostali verni klasičnoj instrument tabli i izgledu kokpita, novi MPV Toyote sa oznakom Verso dobila je potouno novu, sofisticiranu instrument tablu, smeštenu u centralom delu kokpita i zakrenutu ka vozaču. Iako će model Verso imati tri reda sedišta, zadnji red sedišta "rezervisan" je samo za decu, dok je drugi red sposoban da udobno primi tri odrasla putnika. O varijabilnosti ovog modela dovoljno govori činjenica da je automobil opremljen Toyota Easy Flat-7 sistemom, koji omogućava 32 različite kombinacije uređenja prostora u enterijeru.
![Sajam automobila u Ženevi - Toyota Verso Sajam automobila u Ženevi - Toyota Verso](slike/vesti/20090307024014_photo_2.jpg)
Toyota Easy Flat-7 u novom modelu potpouno je izmenjen, kako bi bio kompatibilan sa produženim međuosovinskim rastojanjem za 30 mm. Prtljažni prostor, u konfiguraciji sa sedam sedišta, ima minimalnu zapreminu od 155 litara, ali u normalnoj konfiguraciji, sa spuštenim trećim redom sedišta nudi velikih 699 litara. - Kao što možemo videti u tabeli, novi Verso u odnosu na model Corolla Verso, porastao je u svim smerovim, osim visine, koja je ostala ista.
Dimenzije | Toyota Verso | Toyota Corolla Verso | Razlika |
Dužina (mm): | 4440 | 4370 | 70 |
Širina (mm): | 1790 | 1770 | 20 |
Visina (mm): | 1620 | 1620 | 0 |
Međuosovinsko rastojanje (mm): | 2780 | 2750 | 30 |
Trag točkova napred (mm): | 1535 | 1512 | 23 |
Trag točkova pozadi (mm): | 1545 | 1497 | 48 |
Kompanija Toyota u sve motorizacije novog modela Verso, instalirala je tehnologiju Toyota Optimal Drive, koja je zaslužna za povećanje snage za 20 %, i smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2 od velikih 12 %. U ponudi noviog modela Verso nalazi se pet motora: tri turbodizela i dva benzinska. Osnovni dizel motor je 2.0 D-4D, koji razvija 126 KS, sledi ga 2.2 D-4D od 150 KS, a vrh ponude predstavlja 2.0 D-CAT agregat koji razvija respektabilnih 177 KS. Benzince zastupaju Valvematic agregati 1.6 i 1.8 litra zapremine, koji razvijaju 132, odnosno 147 KS.
![Sajam automobila u Ženevi - Toyota Verso Sajam automobila u Ženevi - Toyota Verso](slike/vesti/20090307024014_photo_4.jpg)
Vešanje Toyote Verso napred čini savremeni MacPherson sistem, koji ima izmenjen dvostruki sistem pričvršćivanja u gornjem delu. Za amortizaciju se brinu relativno tvrđe opruge i mekši amortizeri. Pozadi je ostala polukruta osovina sa torzionim rešenjem i stabilizatorom. Za ovo rešenje u Toyoti su se odlučili zbog kompaktnih dimenzija, veće krutosti i niže mase. Iako nije najsavremenije, toriono rešenje omogučilo je veću zapreminu prtljažnog prostora od nezavisnog tipa vešanja. Na viši vozni komfor uticaće i mali koeficijent otpora vazduha od Cx=0,295. Takođe, Toyota očekuje i maksimalnih 5 zvezdica za bezbednost na predstojećim Euro NCAP testovima. Goran Sarić - Automagazin