AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Na svom Drugom međunarodnom skupu, organizacija CAR 2 CAR Communication Consortium (C2C-CC) će po prvi put svetskoj javnosti demonstrirati komunikaciju vozila, nezavisno od proizvođača ili vrste vozila. Opel je domaćin ove manifestacije koja se održava u Dudenhofen Test Centru General Motorsa u Nemačkoj...

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Sprečavanje nesreća upozoravanjem vozača na potencijale opasnosti od strane drugih vozila je bio glavni cilj tokom razvoja novog C2C (car-to-car ili vozilo-sa-vozilom) komunikacionog sistema koji su zajedno razvili General Motors i Opel. Vozila opremljena ovom tehnologijom mogu međusobno komunicirati i razmenjivati informacije o lokaciji i brzini. Vozači se na osnovu toga upozoravaju ako se neko drugo vozilo nalazi na mestu koje je slabo ili ni malo vidljivo, ili ako ta vozila prilaze istoj raskrsnici. "Vožnja je veoma kompleksna radnja. Saznanje o tome gde se nalazi ili kuda je krenula ta druga osoba može biti od istog značaja kao i održavanje kontrole nad sopstvenim vozilom." - rekao je Hans-Georg Frischkorn, izvršni direktor u odeljenju globalnih električnih sistema, kontrole i softvera. "Sa C2C tehnologijom, pojačavamo zapažanje okoline kod vozača, da bi poboljšali sigurnost na putevima, bez ometanja samog vozača, i naravno ne umanjujući njegov nivo kontrole. Ovo šesto čulo obaveštava vozača o tome šta se dešava oko njega, da bi se izbegle nesreće i da bi se poboljšao tok saobraćaja."

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

GM i Opel za ove sisteme koriste isprobane, pouzdane delove koji su deo svakodnevice. Hardver se sastoji iz mikroprocesora, GPS prijemnika (GPS = sistem globalnog pozicioniranja) i bežičnih LAN modula. Vozila uspostavljaju komunikaciju na međusobnoj udaljenosti od nekoliko stotina metara i razmenjuju informacije o lokaciji, brzini, ubrzanju i pravcu kretanja. Danas vozila mogu biti opremljena višestrukim sigurnosnim senzorima, uključujući i senzore na bazi radara, koji su povezani sa uređajem za kontrolu brzine, pomoćnim sistemima za promenu trake ili senzorima koji detektuju objekte koji se nalaze na slepim tačkama. GM i Opel mogu da povećaju domet i pokrivenost koje pružaju individualni senzori ovom sveobuhvatnom tehnologijom- što predstavlja efektniji i pristupačniji način da se obezbedi detaljno osmatranje i procena okolnih uslova saobraćaja. Demonstracija u tipičnim situacijama u vožnji Inženjeri GM-a i Opel-a demonstrirali su prednosti nove tehnologije kroz niz praktičnih vežbi. Nekoliko funkcija pomaže da se spreči udarac u zadnji deo kola, što se svakodnevno dešava usled slabe vidljivosti, krivudavih puteva ili kratkog popuštanja koncentracije vozača. Na primer, sistem upozorava na karavan na putu čak i pre nego što ga vozač može videti, na primer iza ugla. U zavisnosti od situacije, sistem ova upozorenja daje vizuelno, zvučno ili putem vibracija vozačevog sedišta. U drugom scenariju, sistem za upozoravanje na opasnost od sudara poboljšava sigurnost prilikom približavanja ukrštanju puteva. Čak i ako nema vizuelnog kontakta između vozača dva vozila, sistem uočava bilo kakvu potencijalnu opasnost od sudara unapred i upozorava oba vozača da bi bili spremni da intervenišu upotrebom kočnice, na primer. Radna vozila ili vozila koja se koriste u vanrednim situacijama takođe mogu da emituju signale vozačima i da ih obaveste ako je traka zatvorena ili put treba da se raščisti.

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Cilj: Široka dosptupnost za što veći broj vozila GM i Opel su namerno zasnovali ovu tehnologiju na pristupačnim, dokazanim delovima, otvarajući time mogućnost da ona postane standardna oprema u mnogim vozilima. Alternativa tome bi bio izuzetno skup sistem visoke tehnologije napravljen samo za nekolicinu vozila, ali kao što je Hans-Georg Frischkorn rekao: "GM i Opel su oduvek bili posvećeni inovacijama koje su vršile demokratizaciju. Naši C2C sistemi su pristupačni,a mogli bi da se koriste u svakoj klasi motornih vozila. Ovo je posebno značajno jer su ovakvi kooperativni sistemi efikasniji kada je povećan broj vozila koja ih koriste.“ GM Public Relations

Sajam u Ženevi - Opel Ampera će debitovati 2011. godine

Sajam u Ženevi - Opel Ampera će debitovati 2011. godine

Revolucionarna Opel Ampera danas je premijerno prikazana na 79. Sajmu Automobila u Ženevi. Carl-Peter Forster, predsednik kompanije General Motors Europe, otkrio je električno vozilo sa produženim dometom i najavio planove da se krene sa proizvodnjom ovog modela krajem 2011. godine...
Aston Martin One-77 - čekanje se isplatilo

Aston Martin One-77 - čekanje se isplatilo

Konačno... Iako smo dugo čekali, Aston Martin je predstavljanjem prvih fotografija svog prestižnog modela One 77 opravdao svaki trenutak. Pred nama su prve fotografije ekskluzivnog modela, najbržeg i najsnažnijeg automobila u istoriji Aston Martina...
Ford Iosis MAX: novi „kinetički“ koncept

Ford Iosis MAX: novi „kinetički“ koncept

Ovako bi mogao izgledati novi Ford C-Max. Novi Ford C-MAX prvi put videćemo 2011. godine, i zato je vrlo verovatno da je ovo najavna studia nove generacije modela C-MAX. Ford Iosis Max je koncept, ali iako ne treba očekivati da svi detalji budu uključeni u serijsku proizvodnju, iskreno se nadamo da će dizajn enterijera i eksterijera "preživeti" do serijske faze...
Škoda Yeti i zvanično otkrivena !

Škoda Yeti i zvanično otkrivena !

Četiri godine posle premijere studie Yeti, kompanija Škoda na sajmu automobila u Ženevi predstavlja nam svoj prvi SUV model ikada. Razlika? Serijski proizvod od koncept modela razlikuje se po izduždnoj liniji, pogonu na prednje ili sve točkove, po turbo benzinskim motorima sa direktnim ubrizgaavanjem goriva...
Dacia Duster Concept spremna za Ženevu + FOTO

Dacia Duster Concept spremna za Ženevu + FOTO

Novi koncept imena Duster dokazuje nam da je tema SUV ponovo na stolu menadžmenta Dacie. Sajam automobila u Ženevi biće idealna prilika da mnogi potencijalni kupci iznesu svoje utiske o novom modelu, prvom automobilu koji je razvijen u sedištu "Renault Design Central Europe", u rumunskom Bukureštu. Wallpaper možete pogledati klikom na LINK...
Saradnja Folksbanke i AMSS - „Pomoć na putu“

Saradnja Folksbanke i AMSS - „Pomoć na putu“

Folksbanka i Auto moto savez Srbije, su potpisali ugovor o poslovnoj saradnji, prema kome je svim sadašnjim i budućim klijentima, omogućeno da uz kreditne kartice Folksbanke dobiju i na tržištu jedinstvenu uslugu „Pomoć na putu“...
Prodajni rezultati Mazda Srbija i Crna Gora, februar 2009

Prodajni rezultati Mazda Srbija i Crna Gora, februar 2009

Dobri prodajni rezultati uprkos izuzetno nestabilnoj situaciji na tržištu – ovako se ukratko može opisati poslovanje Mazda Srbija i Crna Gora u februaru 2009. godine. Uz prodajnu cifru od ukupno 58 vozila, prodaja Mazde porasla je za 35 odsto u odnosu na februar 2008. godine.
Volkswagen će otpustiti 16 500 radnika

Volkswagen će otpustiti 16 500 radnika

Nemački Volkswagen, do kraja ove godine, raskinuće ugovore na određeno vreme, koji su potpisani sa 16 500 zaposlenih. Kako je izjavio šef Volkswagena za list "Der Spiegel", Martin Winterkorn, radna mesta stalno zaposlenih radnika su za sada sigurna...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje