AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Kompanija Citroen predstavila je facelift verziju svog uspešnog kompakta C4. Podsetimo, model C4 prodaje se od 2004. godine i do danas je pronašao put do 900.000 vlasnika. Izmenjeni C4 može se pohvaliti sa manjim promenama izgleda i sa dva nova motora...

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Već na prvi pogled uočavamo novi prednji branik sa dva odvojena otvora za dovod vazduha. Novi prednji branik blago je izmenio i položaj mesta predviđenog za registarsku tablicu, koji se sada nalazi na nešto višoj poziciji. Ukupno gledano, kompletan izgled prednjeg dela približio se izgledu modela C5, a zahvaljujući izmenama dužina automobila povećana je za 15 milimetara i sada iznosi 4.275 mm, odnosno 4.288 u coupe izvedbi.

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

U unutrašnjosti najveću razliku čine nova tkanina, promenjeni položaj obrtomera, koji se sada nalazi na instrument tabli i novi "MyWay" navigacioni sistem sa 7-inčnim LCD ekranom, s mogućnošću povezivanja sa pojedinim elektronskim uređajima putem Bluetootha i USB-a. Zanimljivost svakako predstavlja i audio sistem s ugrađenim HDD-om veličine 10 GB. Paleta motora modernizovana je po uzoru na sestrinski model Peugeot 308. Glavne izmene predstavljaju dva nova motora VTi 120 i THP 150, koji su plod saradnje sa BMW-om. Oba motora imaju aluminijumski blok i glavu motora, varijabilno vreme otvaranja usisnih i izduvnih ventila i varijabilnu dužinu otvaranja usisnih ventila. Agregat VTi iz 1.6 litra zapremine razvija 120 konjskih snaga pri 6.000 o/min i Obrtni moment od 160 Nm pri 4.250 o/min. Čak 90% Obrtnog momenta dostupno je u rasponu od 2.500 do 5.750 o/min. Uparen sa manuelnim petostepnim agregatom, motor beleže prosečnu potrošnju goriva od 6,7 L/100 km, što je za 6% manje nego kod starog motora 1.6 16V, kojeg nasleđuje. U ponudi sa ovim motorom je i četvorostepni automatski menjač. Potrošnja u kombinaciji sa "automatom" iznosi 7L/100 km.

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Turbo motor 1.6 THP (Turbo High Pressure) dopunjen je savremenim direktnim ubrizgavanjem goriva, koje obezbeđuje relativno visok kompresioni odnos od 10,5:1. Turbo punjač je tipa "Twin-Scroll" i njegov pritisak je elektronski ograničen na 0,8 Bara. Najveću snagu od 150 konjskih snaga motor razvija pri 5.800 o/min, doke je maksimalni Obrtni moment od 240 Nm dostupan u rasponu od 1.400 do 4.000 o/min, a pri samo 1.000 o/min dostupno je čak 156 Nm Obrtnog momenta. Prosečna potrošnja goriva a.6 THP agregata uparenog sa manuelnim šestostepenim menjačem iznosi 6,9 L/100 km, što je 10% manja potrošnja od one koju beleži atmosferski dvolitraš, kojeg ovaj motor nasleđuje. Snaga THP motora uparenog sa 4-stepenim automatskim menjačem smanjena je na 140 KS, dok prosečna potrošnja iznosi 7,7 L/100 km.

Citroen C4 - blagi facelift i novi motori

Dizelski motori dobili su oznaku "Airdream" koja oznažava nižu potrošnju goriva u kombinaciji sa pneumaticima malog otpora kotrljanja Michelin Energy Saver. Motor 1.6 HDi posle facelifta beleži prosečnu potrošnju goriva od 4,4 L/100 km (ranije 4,5-4,8 L), što je uticalo na smanjenje emisije CO2 na nivo ispod 120 g CO2 po pređenom kilometru. Motor 2.0 HDi je pojačan za 4 konjske snage, dok je prosečna potrošnja smanjena za 0,1 litara po lilometru i sada iznosi 5,3 L/100 km. 2.0 HDi agregat sada emituje 140 g CO2 po pređenom kilometru. Snažniji 1.6 HDi i 2.0 HDi motori opremljeni su DPFS - filterom štetnih čestica i turbopunjačem sa pomenjivom geometrijom lopatica. Oba agregata imaju funkciju "Overboost" koja u trenutnku podiže Obrtni moment za 20 Nm.

Citroen C4 facelift - benzinski motori
Motor:1.4 16V1.6VTi1.6 THP
Zapremina motora (cm3):136015981598
Broj ventila / cilindara:4/44/44/4
Max. snaga (kW / o/min):65 / 5.25088 / 6.000110 / 5.800
Max. Obrtni moment (Nm / o/min):133 / 3.250160 / 4.250240 / 1.400-4.000
Max. brzina (km/h):182
Ubrzanje 0-100 km/h (s):12,8
Prosečna potrošnja (L / 100 km):6,46,7 (7,0)6,9 (7,7)

Osveženi C4 će svoj prvi javni nastup imati na Moskovskom auto salonu koji svoja vrata otvara krajem avgusta, posle čega će se uskoro naći i u salonima.

Citroen C4 facelift - dizel motori
Motor:1.6 HDi1.6 HDi DPFS2.0 Hdi DPFS
Zapremina motora (cm3):1.5601.5601.997
Broj ventila / cilindara:4/44/44/4
Max. snaga (kW / o/min):66 / 4.00080 / 4.000103 / 4.000
Max. Obrtni moment (Nm / o/min):215 / 1.750240-260 / 1.750320 - 340 / 2.000
Max. brzina (km/h):
Ubrzanje 0-100 km/h (s):
Prosečna potrošnja (L / 100 km):4,44,45,3

Goran Sarić - Automagazin

Kinezi zabranili uvoz nekih Renault modela

Kinezi zabranili uvoz nekih Renault modela

Kineska agencija za bezbednost i kvalitet automobila (AQSIQ) zabranila je uvoz nekoliko Renault modela na kinesko tržište. Kako navodi (AQSIQ), razlozi za ovu radikalnu meru su ozbiljni sigurnosni propusti i propusti u kvalitetu...
Koenigsegg kupuje Saab?

Koenigsegg kupuje Saab?

Posle bankrota velikog General Motorsa, nastala je borba za opstanak pojedniačnih proizvođača. Hummer su kupili Kinezi, Opel/Vauxhall markom upravljaće Magna, a i Saab bi uskoro mogao dobiti novog vlasnika. To bi mogao biti švedski proizvođač super-sportskih automobila, Koenigsegg...
Grand Motors - uz specijalan popust i lopta-relikvija

Grand Motors - uz specijalan popust i lopta-relikvija

Shodno obećanju da će kupce vozila izloženih u prodajnim salonima na Novom Beogradu, u Subotici, Novom Sadu, Čačku i Nišu u danima fudbalskih fešti nagraditi dodatnim popustom i specijalnim poklonima, predstavnik Grand Motorsa, generalnog uvoznika Forda, 10. juna je novom vlasniku modela Kuga, gospodinu Slobodanu Ranđeloviću...
Euro NCAP 2009: Škoda Superb - pet zvezdica i po novoj metodici

Euro NCAP 2009: Škoda Superb - pet zvezdica i po novoj metodici

Nova generacija Škode Superb već je podvrgnuta seriji Euro NCAP bezbednosnih testiranja, 2008. godine, kada je prema staroj metodici testiranja, osvojila 5 zvezdica za bezbednost putnika. Nedavno je aktuelizovan test Škode Superb, koja je prošla kroz novu metodiku ocenjivanja Euro NCAP. Maksimalna bezbednost je samo potvrđena...
Rolls-Royce Ghost - nove informacije

Rolls-Royce Ghost - nove informacije

Osnovne zvanične informacije o novom modelu Rolls-Royce Ghost već znamo. Automobil je postavljen na produženu platformu BMW-a serije 7, a pod haubom će disati Twin-turbo 12-cilindrični motor snage 507 KS i obrtnog momenta od 750 Nm. Nove informacije su pred nama...
Citroen C5 i C6 sa snažnijim dizel motorom

Citroen C5 i C6 sa snažnijim dizel motorom

Citroen C5 i C6 u ponudi imaju najsnažniji dizel agregat zapremine 2,7 litra, koji je pomenute modele plasirao među najsnažnije dizel limuzine sednje i više srednje klase. Naslediće ga 3.0 HDi motor, koji razvija 240 KS i 450 Nm obrtnog momenta...
Lamborghini - pad prodaje od 30%

Lamborghini - pad prodaje od 30%

Proizvođač sportskih luksuznih automobila, firma Lamporghini, objavila je da je u prvih pet meseci tekuće godine prodaja opala za 30 %. U sredu je ovu informaciju potvrdio i šef ove italijanske kompanije, Stephan Winkelmann...
Karbon-keramičke kočnice - za deset godina kao standard

Karbon-keramičke kočnice - za deset godina kao standard

Kompanije Brembo i SGL udružiće svoje potencijale, kako bi zajednčki razvile cenovno dostupne komponente kočionog sistema, koje će biti proizvedene od karbon-keramičkog kompozita. Brzi sedani, karavani ili obični sportski modeli, u roku od 10 godina, mogli bi u osnovnoj opremi imati ove napredne kočnice...
Porsche Cayenne Turbo Electric (2026)
Slika nedelje