Najnovije vesti iz auto industrije
Honda počela proizvodnju modela FCX Clarity
Objavljeno: 21.06.2008.
Japanska kompanija Honda Motors počela je komercijalnu proizvodnju svog novog modela, FCX Clarity sa pogonom na vodonik i elekričnu energiju, koji u atmosferu ne ispušta nikakve izduvne gasove...
Sedan srednje klase za četiri osobe u atmosferu ispušta samo vodenu paru. Iz Honde ističu da automobil pruža dva puta veći energetaski učinak od hibrida na plin ili struju i tri puta veći u odnosu na automobile koje pokreće benzin. snovna prednost nove tehnologije je što nema emisije CO2. Osim toga, ovo vozilo je vrlo efikasno jer koristi vodonik kao jedino gorivo.

Honda je svoj prvi prototip vozila na hidrogen - Honda FCX-V1 predstavila još 1999 godine. Rezultat dugogodišnjeg i usepešnog rada predstavljen je 2007 godine na Sajmu automobila u Los Anđelesu - FCX Clarity kao usavršen i prvi model namenjen za proizvodnju. Suština ove nove tehnilogije je da se energija koja pokreće motor generiše u samom vozilu, tako da nema potrebe za priključenjem na punjač kao što je to slučaj kod vozila koja rade isključivo na električni pogon. Ovaj automobil koristi samo vodonik a umesto štetnih gasova emituje čistu vodu. Sa jednim punjenjem razervoara vodonikom može da pređe oko 350 km maksimalnom brzinom od 130 km na sat. Za sada se mreža stanica na kojima se rezervoari mogu puniti razvija samo u južnoj Kaliforniji, ali Honda planira da ovaj svoj poduhvat podrži i projektom razvoja kućnih stanica koje će biti instalirane u garažama budućih vlasnika FCX Clarity-a. Za početak će ponuda ovih automobila biti mala zbog nedostatka infrastrukture koja je neophodna, ali sa njenim daljim razvojem biće ih sve više.

Automobil će od jula biti ponuđen ograničenom broju kupaca u Južnoj Kaliforniji i u Japanu. Honda očekuje da će isporučiti dvadesetk vozila u SAD i Japan ove godine i oko 200 vozila tokom sledeće tri godine. Najveće prepreke na putu novog Hondinog automobila su njegova visoka cena i nedostatak stanica za punjenje ćelija vodonikom.
Goran Sarić - Automagazin
Kompanija Chrysler Balkans od danas, petka 22. maja, pokreće veliku prodajnu kampanju pod nazivom „Samo JEEP je pravi džip“. Kampanja će trajati do 26. juna 2009. U fokusu kampanje su tri modela iz prestižne game Jeep vozila: legendarni Jeep Chrokee I Grand Cherokee kao i urbani, gradski model sa karakteristikama pravog Jeep vozila - Jeep Compass...
Mreži ovlašćenih partnera Toyote se 15-og Maja, pridružio i renomirani distributer Techno MK Auto, svečanim otvaranjem prodajno servisnog centra u Čačku, na adresi Bulevar Oslobodioca bb, površine 1400 kvm, izgrađenog uz poštovanje svih Toyota standarda...
U susret tradicionalnoj slavi Mladi Sveti Nikola SAVA OSIGURANJE a.d.o. Beograd je u četvrtak 21. maja 2009. godine obeležilo godišnjicu Društva kao i uspešno poslovanje u 2008. godini. Svečani koktel pod nazivom PANORAMA PARTY organizovan je na terasi poslovne zgrade u Beogradu, u Bulevaru vojvode Mišića 51...
Pred nama su prve zvanične informacije i fotografije karavan verzije modela Volkswagen Golf šeste generacije. Volkswagen Golf Variant najavljuje nam kraj za masivnu hromiranu masku hladnjaka, ali i start za motore koji zadovoljavaju Euro 5 ekološku normu i novi enterijer...
Volkswagen nikada nije zaostajao za svojim konkurentima, i tako će biti i u budućnosti. Prema najnovijim informacijama, Volkswagen ubrzano radi na razvoju električnog automobila, koji će svetlost dana ugledati na septembarskom sajmu automobila u Frankfurtu...
Subaru Legacy Sedan i Outback pete generacije već su poznati. Portfolio će dopuniti najnoviji član, Subaru Legacy Wagon, karavan atraktivnog izgleda, koji je razvijen pod geslom Grand Touring Innovation...
Renult Espace - 4 različite generacije, revolucionarni MPV koncept automobila, avangardan dizajn, mnoštvo modernih tehnologija, široka ponuda motora, visoka bezbednost i 1,2 miliona prodatih primeraka širom sveta. Vreme je za slavlje...
Generalni zastupnik i uvoznik motocikla Suzuki, beogradski Euro Sumar, proširio je ponudu novim modelima s atraktivnim dizajnom, vrhunskim performansama, modernim tehničkim rešenjima i prihvatljivim cenama...
Kompanija Opel s ponosom nam predstavla najbrži karavan u svojoj istoriji, koji će u salone stići krajem tekuće godine. Ali, pre toga mora proći pakao. Zeleni pakao. Tako se naziva test na Nordschleife-u, odnosno stazi dugi Nürgurgring, najtežoj i najnebezbednijoj trkačkoj stazi na planeti...