BMW M - Manje cilindara + turbo
Popularnog "downsizinga" i snižavanja emisije štetnih materija neće biti pošteđeni ni "nabildovani" BMW modeli sa dodatkom M. Već je poznato da će novi BMW M5, umesto atmosferskog 10-cilindričnog gregata, pod haubu dobiti bi-turbo osmocilindrični agregat...
Ubrzo su usledile informacije prema kojima će i ostali BMW M modeli dobiti motore manje zapremine, ali pojačane turbo punjačem. U seriji 3, 4-litarski V8 motor iz modela M3 biće zamenjen bi-turbo 6-cilindričnim motorom, poreklom iz modela BMW 135i ili 335i. Slična "sudbina" čeka i 5.0 V10, kojeg će tokom ove godine zameniti bi-turbo V8, koji će pokretati modele X5 M i X6 M, čija snaga će se kretati oko 550 konjskih snaga, uz maksimalni obrtni moment od 700 Nm. Isti motor, kao što smo istakli, pokretaće nove generacije modela M5 i M6. Serija 1 NEće se zvati M1, a pokretaće ga bi-turbo 4-cilindrični motor snage oko 300 KS. Najverovatnije će se raditi o 2-litarskom ili 2,2-litarskom pogonskom agregatu. U okviru strategije povećanja brige za životnu okolinu i smanjanja potrošnje, u BMW najavljuju da će u M verzije implementirati i "Stop&Start" sistem, regenerativno kočenje i slične sisteme. Goran Sarić - Automagazin