Najnovije vesti iz auto industrije
Škoda Yeti i zvanično otkrivena !
Objavljeno: 03.03.2009.
Četiri godine posle premijere studie Yeti, kompanija Škoda na sajmu automobila u Ženevi predstavlja nam svoj prvi SUV model ikada. Razlika? Serijski proizvod od koncept modela razlikuje se po izduždnoj liniji, pogonu na prednje ili sve točkove, po turbo benzinskim motorima sa direktnim ubrizgaavanjem goriva...
Peti model u portfoliu Škode (Fabia, Roomster, Octavia i Superb) dolazi nam kao prvi SUV model koji je Škoda proizvela. Sa originalnim nazivom automobila kombinova je originalan dizajn, čije propagandne aktivnosti dominiraju iz alpskog regionu i Skandinavije. Z adizajn ovog atraktivnog automobila zadužen je uspešan dizajner Tomas Ingenlath. Dužina automobila iznosi 4,2 m, što je za 22 centimetra kraće od modela Volkswagen Tiguan. Gledajući po dužini, veoma bliski konkurenti Yeti-u biće Suzuki SX4 / Fiat Sedici (dužina 4,115 m), a u verziji 4x2 i Kia Soul (dužina 4,105 m). Automobil je na zvaničnim fotografijama snimljen sa atraktivnim aluminijumskim felnama prečnika 17 inča.

Škoda Yeti biće zanimljiv SUV automobil, ali i praktični automobil za svaki dan. Za razliku od studie, zadnja vrata su nedeljiva i otvaraju se prema gore. Zadnja sedišta se mogu preklopiti ili potpuno izvaditi iz automobila. Sa konfiguracijom sa dva sedišta, u Yeti staje velikih 1760 litara prtljaga. Škoda Yeti ima i nov kokpit. Na prvoj fotografiji enterijera možemo videti da je modul klimatizacije i audio / navigacionog sistema, Yeti deli sa modelima Super i Octavia. U prodaju će krenuti dve verzije Škode Yeti. Slabiji motori biće kombinovani sa pogonom na prednje točkove, a ostali motori će biti opremljeni pogonom na sve točkove. 4x4 pogon biće rešen kao kod modela Octavia i Superb, a to je elektronski kontrolisan sistem pogona preko Haldex spojnice.

Revolucionarna novina, kako za marku Škoda, tako i za celu grupaciju Volkswagen, jeste novi turbo benzinski 4-cilindrični motor 1.2 TSI, koji razvija 105 konjskih snaga. Detalji o motoru nisu zvanično objavljeni, ali pretpostavlja se da je motor opremljen direktnim ubrizgavanjem benzina u cilindar i turbopunjačem. Istu koncepciju motora, ali bez direktnog ubrizgavanja, danas koristi Renault. Ovo će biti osnovna motorizacija, i biće dostupna samo uz 4x2 pogon. Snažnija benzinska alternativa je motor 1.8 TSI (160 KS), u kombinaciji sa 4x4 pogonom. Dizel motore zastupaće tri opcije, sa Common-rail sistemom ubrizgavanja, koje imaju istu zapreminu, ali tri opcije snage. Osnovni dizel motor 2.0 TDI CR DPF (110 KS) biće dostupan sa pogonom na prednje ili sve točkove, dok druga dva TDI motora dolaze samo u kombinaciji sa 4x4 pogonom.
Goran Sarić - Automagazin
Pred nama su najzanimljivije fotografije, snimljene na ovonedeljnom Belgium Ypress reliju. Najzanimljivije fotografije možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na
LINK...
Otkrivanje izgleda nove Opel Astre prati nas tokom 2009. godine. Konačno su pred nama fotografije koje nam otkrivaju unutrašnjost nove generacije modela Opel Astra i potvrđuju ono što smo videli i na špijunskim fotografijama: visok kvalitet i odličnu ergonomiju...
Korejski Hyundai Santa Fe trenutno se nalazi na polovini svog životnog ciklusa, a kako bi se na tržištu održao u istoj kondiciji, pripremljen je mali facelift. Izmene se odnose kako na enterijer, tako i na eksterijer, a pored dva nova dizel motora, tu je i novi 6-stepeni automatski menjač...
Kako popuniti prazninu izmedju agregata 2.0 FSI (150 ks) i motora turbo FSI (200 ks), koji pokrece sportsku verziju Golfa GTI ? Volkswagen je pronasao odgovor na ovo pitanje. Agregat koji u sebi ima integrisan mehanicki kompresor i turbo. Rezultat je 160 KS, a sve to crpi iz samo 1.4 litra zapremine !
Motor godine 2009 postao je Volkswagenov četvorocilindrični 1.4 Twincharger. Pobednika ankete "International Engine of the Year" izabralo je 65 članova žirija iz 32 zemlje sveta, među kojima nema automobilskih stručnjaka iz Srbije. Ove godine ogdržano je jedanaesto izdanje izbora za "International Engine of the Year", a prvi put ovaj zanimljiv izbor održan je 1999. godine...
Kompanija EKO SERBIA sa redakcijama časopisa Maxim i Top Speed 17.06.2009. organizovali su CELEBRITY PIT STOP, gde su se slavne ličnosti iz sveta medija, umetnosti i show biznisa takmičili u brzoj proveri 6 ključnih tačaka automobila. Legendarni Pavle Komnenović i Andrej Kulundžić, članovi EKO Racing tima, pobrinuli su se da takmičenje bude fer i korektno i proglasiti pobednike!
U Srbiji je tokom 2008. godine poginulo 897 ljudi, od čega čak 120 vozača i putnika motocikla i mopeda. Rizik nastanka saobraćajne nezgode, kod vozača dvotočkaša je 2 do 8 puta veći nego kod vozača putničkog automobila. Rizik od smrtnih posledica, kod vozača motocikla je 45 puta veći nego kod putnika u putničkom automobilu...
Honda je danas objavila da je njeno novo hibridno vozilo Insight postal najprodavaniji evropski model u kategoriji vozila na hibridni ili alternativni pogon. Podaci koje je dostavio “Jato Dynamics” pokazuju da je u svom prvom punom mesecu prodaje, Insight postao najpopularniji model na tržištu benzinsko-električnih hibrida...
Kompanija Verano Motors, generalni uvoznik i distributer Peugeot automobila za Srbiju, otpočela je specijalnu akciju zamene već korišćenih automobila za nova uz doplatu. U želji da omoguće potencijanim kupcima da na što lakši način dođu do novog Peugeot vozila, u Verano Motors-u osmislili su akciju kupovine novih automobila po sistemu „staro za novo“