AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Toyota u Japanu počela prodaju modela iQ

Toyota u Japanu počela prodaju modela iQ

Toyota Motor Corporation (TMC) je objavila da počinje sa prodajom svog novog „mikro premium” automobila, „iQ”, u Japanu, počevši od 20. novembra. Toyota iQ kombinuje izvanredne performanse i superioran kvalitet u ultrakompaktnom obliku koji menja tradicionalan način razmišljanja o malim automobilima...

Toyota u Japanu počela prodaju modela iQ

Novodizajnirana platforma omogućava izuzetno efikasnu iskoristivost prostora gde u vozilo dugačko 2.985 mm, široko 1.680 mm i visoko 1.500 mm, staju čak četiri osobe. Jedinstvenim stilom iQ stvara osećaj sofisticiranosti i pojavu koja prevazilazi veličinu automobila. Motor od 1.0 litara pruža izvanredne vozne i ekološke performanse, nudeći najekonomičniju potrošnju goriva u svom segmentu, kao i usaglašenost sa novim japanskim standardima o efikasnosti goriva koji stupaju na snagu 2015, a obavljaju se pod nedavno predstavljenim JC08 ciklusom testiranja. Model iQ ima izuzetan odziv pri niskim i srednjim brzinama, pruža stabilne vozne performanse pri visokim brzinama i ima minimalan radijus okretanja od 3,9 metara - jedan od najmanjih u automobilskoj industriji. Uz to, S-VSC (sistem kontrole stabilnosti vozila sa potporom upravljača) sistem i ukupno devet vazdušnih jastuka, uključujući prvu2 na svetu SRS (Supplemental Restraint System) vazdušnu zavesu na zadnjem prozoru, standard su na svim modelima, što garantuje izvanredne bezbednosne performanse. - Početak prodaje iQ-a u Evropi je planirana za prvi kvartal 2009. godine. - Proizvodi opisani u ovom saopštenju za medije i u njenim dodacima su za tržište Japana. - Mesečni plan prodaje u Japanu: 2.500 vozila - Fabrika: Takaoka, Toyota Motor Corporation Specifikacije IQ:

DužinaŠirinaVisinaBroj SedištaMotorPogonMenjač
2.985 mm1.680 mm1.500 mm41 KR-FE 1.0Prednji m.n.Super CVT
Toyota u Japanu počela prodaju modela iQ

Pregled vozila - Vrhunski dizajn - iQ odražava Toyotinu „Vibrant Clarity” filozofiju dizajna vozila spajanjem konfliktnih elemenata kako bi se stvorilo nešto što je „malo, a opet prostrano”. - Matematički proračunati modeli bazirani na ljušturama školjki i mreškanju vode korišćeni su za kreiranje unutrašnjih i spoljašnjih linija, površina i dizajna koji odražava lepotu prirode. - Lukovi točkova, naglašeni 15-inčnim točkovima postavljanim što je bliže moguće krajevima vozila i robustan prednji deo, savršeno se utapaju u „tečne“ linije karoserije koje odišu stabilnošću i dinamičnošću. - „Vazdušni uglovi” na prednjim i zadnjim branicima naglašavaju snagu lukova točkova i pružaju izvanredne aerodinamičke performanse. - Prvi na svetu* prednji farovi sa integrisanim projektorima za duga i kratka svetla i LED zadnja kombinovana svetla još jedan su dokaz vrhunskog statusa iQ-a. - Spoljašnji retrovizori sa ugrađenim odlično vidljivim pokazivačima smera su standardna oprema. - Dostupno je devet boja karoserije, uključujući novu žad-metalik zelenu. - Središnja konzola i obloge vrata sa dizajnom koji je inspirisan ražom u pokretu, stvaraju prefinjen unutrašnji prostor. - Nagnuta tabla s instrumentima uklopljena je sa tečnim zaobljenim oblikom središnje konzole, stvarajući prostor koji je u isto vreme tehnološki napredan i prirodan. - Radi osećaja visokog kvaliteta, sedišta, upravljač i ručica menjača su presvučeni pravom kožom (kod 100G sa „kožnim paketom”). - Upravljač, umesto da je potpuno okrugao, ima ravan donji deo zbog udobnijeg upravljanja i lakšeg ulaska u i izlaska iz vozila. - Radi vaše pogodnosti, dostupne su kontrole audio sistema ugrađene u upravljač. - Belo LED unutrašnje svetlo podesivo po nagibu, obezbeđuje odličnu osvetljenost. - Temperatura, način rada i protok vazduha automatskog klima uređaja podesivi su preko samo jednog regulatora. * Zaključno sa septembrom 2008, prema istraživanjima TMC. Maloprodajna cena za iQ, preporučena od strane proizvođača:

Nivo opremeCena (uključujući taksu za potrošnju goriva) valuta:japanski jen
100X1.400.000
100G1.500.000
"Kožni paket"1.600.000
Toyota u Japanu počela prodaju modela iQ

Šest metoda za postizanje izuzetno efikasnog oblika - Rotiranje diferencijala i stavljanje njegove izlazne osovine napred, omogućilo je postavljanje točkova ispred motora, čiji je rezultat kraći deo ispred prednjih točkova. - Optimalno postavljanje komponenti - pomeranje diferencijala napred (pogledati stavku iznad) i postavljanje upravljačkog mehanizma u viši položaj - učinilo je prostor motora kompaktnijim. - Ravan rezervoar goriva postavljen ispod poda skraćuje deo iza zadnjih točkova. - Kako bi se stvorilo više prostora pozadi, nasloni vozačevog i suvozačevog sedišta su tanji, iako i dalje pružaju odličnu potporu i udobnost. - Mnogo manji modul klima uređaja je smešten u sredinu panela sa instrumentima, što stvara više prostora za noge putnika. - Izmeštanje klima uređaja omogućilo je asimetričnu konzolu koja dopušta veće pomeranje suvozačevog sedišta ka napred, što znači veću udobnost pozadi. Pomoću gore navedenog, stvoren je izuzetno efikasan oblik koji može smestiti četiri putnika - tri odrasle osobe i dete. Uz to, preklapanjem zadnjeg sedišta u razmeri 50/50 dobija se obilje prostora za veliki kofer. Takođe, prostor za prtljag ispod zadnjeg sedišta dodatno povećava upotrebljivost ovog automobila.

Toyota u Japanu počela prodaju modela iQ

Izvanredne ekološke performanse - Motor od 1.0 litara se može pohvaliti potrošnjom goriva od samo 23,0 km/l u 10-15 japanskom ciklusu testiranja propisanom od strane japanskog Ministarstva zemlje, infrastrukture, transporta i turizma (MLIT) i 21,0 km/l prema JC08 ciklusu testiranja. iQ zadovoljava nove japanske standarde o efikasnosti goriva* koji stupaju na snagu 2015. godine. (Emisije CO2 su 101 g/km u starijem 10-15 ciklusu i 111 g/km u JC08 ciklusu testiranja.) - Vozilo takođe ima 75% manje emisije izduvnih gasova od standarda za 2005. pod kojim MLIT odobrava vozila sa niskom emisijom izduvnih gasova. - Pokazivač ekološke vožnje koji se pali kada vozilo efikasno iskorišćava gorivo i novi ekran „ekološke zone vožnje” koji prikazuje upotrebu gasa, podižu svest vozača o ekološkoj vožnji. - „Eco” (ekološki) način rada koji se aktivira na prekidač povećava iskoristivost goriva tako što optimalnije usaglašava snagu sa položajem papučice gasa i stavlja klima uređaj u način rada koji štedi energiju. - TMC je usvojila sistem ekološke procene vozila (Eco-VAS) - svoj originalni sveobuhvatni sistem procene uticaja vozila na životnu sredinu. Učinjene mere obuhvataju postavljanje ekoloških ciljeva na početku razvoja vozila kako bi se postiglo izbalansirano smanjenje uticaja na životnu sredinu i smanjila ukupna emisija CO2 i zagađivača atmosfere tokom celog životnog ciklusa vozila, od proizvodnje do upotrebe i odlaganja na otpad. - Ponovno razmatranje materijala, metoda proizvodnje i lepaka, obično korišćenih za delove unutrašnjosti, dovelo je do smanjenja količine isparljivih spojeva koji se koriste, čime su umanjeni neprijatni mirisi koje inače emituju takvi spojevi, te su stoga postignuti dobrovoljni ciljevi japanske automobilske industrije. * Određeno japanskim zakonom o racionalnoj upotrebi energije.

Toyota u Japanu počela prodaju modela iQ

Vozne performanse koje naglašavaju agilnost i stabilnost - Novorazvijeni električni servo upravljač i ogibljenje obezbeđuju jasan odgovor pri niskim i srednjim brzinama i stabilne vozne performanse pri visokim brzinama. - Servo upravljanje se u isto vreme odlikuje dobrim odzivom i glatkim radom, radi izvanredne upravljivosti i zadovoljstva u vožnji. - Sistem ogibljenja sadrži MacPherson opruge napred i torzionu gredu pozadi radi nivoa stabilnosti i udobnosti kakvi do sada nisu bili karakteristika vozila sa ovako malim međuosovinskim rastojanjem. - Kombinacija 1.0 litarskog 1KR-FE motora i Super CVT-i menjača daje superiorne vozne i ekološke performanse. - Novi raspored usisnog sistema kreiranog da se uklopi u kompaktan prostor motora obezbeđuje obilje obrtnog momenta pri niskim i srednjim brzinama, kao i izvanredno ubrzanje tokom „stani-kreni” gradske vožnje. - Efikasno radeći sa motorom, Super CVT-u menjač ima širok raspon brzina i zaključavanje pretvarača obrtnog momenta koji radi čak i pri niskim brzinama, te postiže odlične vozne performanse, kao i nisku potrošnju goriva. - Elektronski kontrolisano postolje motora koje delikatno smanjuje vibracije motora i vetrobran sa staklom koje apsorbuje zvuk doprinose zaista spokojnoj atmosferi u kabini.

Toyota u Japanu počela prodaju modela iQ

Visoke bezbednosne performanse - Ukupno devet vazdušnih jastuka su standardna oprema, uključujući prvu na svetu SRS vazdušnu zavesu na zadnjem prozoru, koja se naduvava iz obloge krova iznad zadnjeg stakla kako bi zaštitila glave putnika na zadnjem sedištu u slučaju sudara od pozadi. - S-VSC sistem, koji je takođe standardna oprema, optimalno usaglašava snagu, upravljanje i kočenje, kako bi održao stabilnost vožnje nezavisno od uslova na putu. - Global Outstanding Assessment (GOA) konstrukcija je dodatno razvijena kako bi stvorila naprednu strukturu karoserije otpornu na sudar. iQ je izlagan testovima direktnih sudara sa težim vozilima u svim smerovima i rezultati zadovoljavaju pooštrene GOA standarde za superiorne bezbednosne performanse. - Struktura karoserije smanjuje mogućnost povreda glave pešaka. - Novorazvijena sedišta sa integrisanim naslonima za glavu, dizajnirana u skladu sa WIL (Whiplash Injury Lessening) konceptom zaštite od trzajne povrede vrata, standard su na prednjim sedištima. U slučaju udara u zadnji deo vozila, ceo naslon sedišta, uključujući naslon za glavu, apsorbuje silu kako bi rasteretio udar na vrat i smanjile povrede. Toyota Srbija PR

Sajam u Ženevi - Svetska premijera Mazde3 i-stop

Sajam u Ženevi - Svetska premijera Mazde3 i-stop

Na ovogodišnjem Salonu automobila u Ženevi od 3. do 15. marta, Mazda predstavlja nove “čiste” tehnologije - i-stop u novoj Mazdi3 slavi svetsku premijeru. Inovativni automatski start-stop sistem smanjuje potrošnju goriva i emisiju izduvnih gasova. Sve to u kombinaciji sa novim, dvolitarskim motorom sa direktnim ubrizgavanjem goriva snage 151 KS...
Ženeva 2009 - Toyota najbolja u očuvanju životne sredine

Ženeva 2009 - Toyota najbolja u očuvanju životne sredine

Stalnim usavršavanjem efikasnosti svojih vozila, Toyota se posvećeno bavi pitanjima globalne zaštite životne sredine i to širokim spektrom aktivnosti istraživanja i razvoja. Priznajući važnost raznolikosti izvora energije, Toyota je za cilj postavila ultimativni automobil Eco Car koji će vožnju dovesti na nivo održivog kretanja...
Rast prodaje automobila u Nemačkoj

Rast prodaje automobila u Nemačkoj

Prodaja novih automobila u Nemačkoj, u februaru mesecu, povećana je za 21 % u odnosu na isti period prošle godine, na 277 800 automobila. Ovo je prvi rast prodaje automobila u Nemačkoj u poslednjih šest meseci...
Sajam automobila u Ženevi - Tata Nano Europa

Sajam automobila u Ženevi - Tata Nano Europa

Indijski magnat Tata u Ženevi je predstavio super-jeftini automobil Nano Europa, koji je, kao što sam naziv govori, namenjen evropskom tržištu. Tata Nano Europe na evropsko tržište dolazi 2011. godine, a najavljena cena kreće se oko 5 000 Eura...
Sajam u Ženevi - Renault Megane RS + FOTO

Sajam u Ženevi - Renault Megane RS + FOTO

Poslednji u liniji Renault Sport modela, Renault Megane RS punim sjajem zablistao je na štandu sajma automobila u Ženevi. Posle modela Megane F1 Team R26 i Megane R26.R, Renault Megane RS "na tacni" je dobio svo stečeno iskustvo u čuvenom Renault Sport Technologies centru. Wallpaper možete preuzeti klikom na LINK..
Sajam u Ženevi - Opel Ampera će debitovati 2011. godine

Sajam u Ženevi - Opel Ampera će debitovati 2011. godine

Revolucionarna Opel Ampera danas je premijerno prikazana na 79. Sajmu Automobila u Ženevi. Carl-Peter Forster, predsednik kompanije General Motors Europe, otkrio je električno vozilo sa produženim dometom i najavio planove da se krene sa proizvodnjom ovog modela krajem 2011. godine...
Aston Martin One-77 - čekanje se isplatilo

Aston Martin One-77 - čekanje se isplatilo

Konačno... Iako smo dugo čekali, Aston Martin je predstavljanjem prvih fotografija svog prestižnog modela One 77 opravdao svaki trenutak. Pred nama su prve fotografije ekskluzivnog modela, najbržeg i najsnažnijeg automobila u istoriji Aston Martina...
Ford Iosis MAX: novi „kinetički“ koncept

Ford Iosis MAX: novi „kinetički“ koncept

Ovako bi mogao izgledati novi Ford C-Max. Novi Ford C-MAX prvi put videćemo 2011. godine, i zato je vrlo verovatno da je ovo najavna studia nove generacije modela C-MAX. Ford Iosis Max je koncept, ali iako ne treba očekivati da svi detalji budu uključeni u serijsku proizvodnju, iskreno se nadamo da će dizajn enterijera i eksterijera "preživeti" do serijske faze...
Rally Croatia 2024 - Sebastien Ogier
Slika nedelje