AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

BMW Group - analiza globalne prodaje

BMW Group - analiza globalne prodaje

Grupacija "BMW Group" dostigla je međugodišnji rast prodaje, u periodu od početka godine do kraja septembra 2008. godine, na novou od 1,7 %. Globalna ukupna prodaja grupacije broji 1.113.972 automobila (prošle godine u istom periodu prodaja je iznosila 1.094.849 jedinica)...

Od ukupne brojke prodaja marke BMW iznosila je 928.230 vozila (u istom periodu prošle godine: 929.379, što predstavlja pad od 0,1 %). Automobili marke Mini pronašli su put do 184.915 vlasnika, što je u odnosu na isti period prošle godine, kada je prodato 164.891 vozilo, rast prodaje od 12,1 %. Od januara do septembra ove godine kompaniaja Rolls-Royce Motor Cars prodala je 827 automobila, što predstavlja međugodišnji rast od 42,8 % (u istom periodu prošle godine prodato je 579 automobila marke Rolls-Royce). U analizi prodaje pojedinačnih modela najveći rast prodaje u pomenutom periodu zabeležio je BMW serije 1 (+52 %), a posebno dobre prodajne rezultate postigla je kabrio verzija serije 1. Kupcima je do kraja septembra isporučeno 173.772 vozila BMW serije 1 (prošle godine prodato je 114.330 jedinica). Kabriolet verzija serije 3 zabeležio je veliki rast prodaje sa 46.471 prodatim primerkom (prethodne godine 38.912 primeraka), što predstavlja međugodišnji rast prodaje od 19,4 %. BMW serije 6 zabeležio je identičan rast sa prodajom od 6.949 primeraka. Sedan BMW serije 3 i serija 3 Touring (karavan) prodata je u 257.489 primeraka, što predstavlja međugodišnji rast pad od velikih 18 % (prošle godine u istom periodu prodato je 314.009 jedinica). Modeli BMW X5 i X6 prodati su u 107.297 primeraka. Zanimljivi su i rezultati prodaje u Sjedinjenim Američkim Državama, najvećem svetskom tržištu, kao i najvećem tržištu za grupaciju "BMW Group". Zbog ekonomske krize u USA i zapadnoj Evropi, samo u septembru BMW Group je zebeležio pad prodaje od 14,6 %, na 121.621 automobil (prošle godine u istom periodu prodato je 142.357 vozila). U SAD-u prodaja BMW Group-a u septembru zabeležila je pad od 25,8 %, na 18.506 automobila (prethodne godine: 24.933). Marka BMW zabeležila je pad prodaje od 29,5 %, na 14.744 vozila (prethodne godine: 20.901 vozilo). Recesija je uticala i na smanjenje prodaje BMW Group-a i na tržištu zapadne Evrope, gde je u septembru prodaja pala za 74.231 automobil (-16,9 %). Prodaja BMW Groupa od početka godine do kraja septembra dostigla je brojku od 637.018 prodatih vozila, što je za 2,1 % više nego u istom periodu prošle godine (624.080 vozila). BMW Group zabeležio je najveći rast prodaje u istočnoj Evropi, posebno u Rusiji, gde je zabeležen rast od 27,5 % (1.813 prema prošlogodišnjih 1.422 prodata automobila). U Južnoj Americi prodaja je porasla za 21,9 % (1.026 prema prošlogodišnjih 842 prodata primerka). U Kini je BMW Group, od početka godine do septembra, prodao 6.703 automobila, što predstavlja međugodišnji rast od 16,5 %. Marka MINI u prvih 9 meseci ove godine zabeležila je rast prodaje od 12,1 %, na 184.915 vozila (prethodne godine: 164.891). Za model MINI Clubman, koji je predstavljen ove godine, odlučilo se 36.129 kupaca, čime se prodaja vozila MINI povećala za 22 %. U septembru mesecu prodaja vozila marke MINI (22.618 prodatih primeraka) manja je za 5,5 % nego u istom periodu prošle godine, što ponovo povezujemo sa ekonomskom krizom. Goran Sarić - Automagazin

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

1.4 TSI - International Engine of the Year 2009

Kako popuniti prazninu izmedju agregata 2.0 FSI (150 ks) i motora turbo FSI (200 ks), koji pokrece sportsku verziju Golfa GTI ? Volkswagen je pronasao odgovor na ovo pitanje. Agregat koji u sebi ima integrisan mehanicki kompresor i turbo. Rezultat je 160 KS, a sve to crpi iz samo 1.4 litra zapremine !
International Engine of the Year 2009 - Pobednik je Volkswagen

International Engine of the Year 2009 - Pobednik je Volkswagen

Motor godine 2009 postao je Volkswagenov četvorocilindrični 1.4 Twincharger. Pobednika ankete "International Engine of the Year" izabralo je 65 članova žirija iz 32 zemlje sveta, među kojima nema automobilskih stručnjaka iz Srbije. Ove godine ogdržano je jedanaesto izdanje izbora za "International Engine of the Year", a prvi put ovaj zanimljiv izbor održan je 1999. godine...
CELEBRITY EKO PIT STOP

CELEBRITY EKO PIT STOP

Kompanija EKO SERBIA sa redakcijama časopisa Maxim i Top Speed 17.06.2009. organizovali su CELEBRITY PIT STOP, gde su se slavne ličnosti iz sveta medija, umetnosti i show biznisa takmičili u brzoj proveri 6 ključnih tačaka automobila. Legendarni Pavle Komnenović i Andrej Kulundžić, članovi EKO Racing tima, pobrinuli su se da takmičenje bude fer i korektno i proglasiti pobednike!
Srbija - zemlja bezbednih motociklista

Srbija - zemlja bezbednih motociklista

U Srbiji je tokom 2008. godine poginulo 897 ljudi, od čega čak 120 vozača i putnika motocikla i mopeda. Rizik nastanka saobraćajne nezgode, kod vozača dvotočkaša je 2 do 8 puta veći nego kod vozača putničkog automobila. Rizik od smrtnih posledica, kod vozača motocikla je 45 puta veći nego kod putnika u putničkom automobilu...
Honda Insight na vrhu top lista

Honda Insight na vrhu top lista

Honda je danas objavila da je njeno novo hibridno vozilo Insight postal najprodavaniji evropski model u kategoriji vozila na hibridni ili alternativni pogon. Podaci koje je dostavio “Jato Dynamics” pokazuju da je u svom prvom punom mesecu prodaje, Insight postao najpopularniji model na tržištu benzinsko-električnih hibrida...
Verano Motors - Specijalna letnja akcija zamena „staro za novo“

Verano Motors - Specijalna letnja akcija zamena „staro za novo“

Kompanija Verano Motors, generalni uvoznik i distributer Peugeot automobila za Srbiju, otpočela je specijalnu akciju zamene već korišćenih automobila za nova uz doplatu. U želji da omoguće potencijanim kupcima da na što lakši način dođu do novog Peugeot vozila, u Verano Motors-u osmislili su akciju kupovine novih automobila po sistemu „staro za novo“
Opel Insignia ecoFLEX: zelena i moćna

Opel Insignia ecoFLEX: zelena i moćna

Nova Opel Insignia ecoFLEX spaja nisku potrošnju goriva i nisku emisiju štetnih gasova bez kompromisa u performansama i voznoj dinamici. Sa potrošnjom od samo 5,2 litre dizela na 100 km i emisijom 136 g/km CO2, omogućuje snagu od 118 kW/160 KS i do 380 Nm obrtnog momenta – sve to zahvaljujući snažnom turbo-dizel common-rail motoru nove generacije, posebno razvijenom za ovaj model.
Grand Motors - Četrvtina zaposlenih dala krv

Grand Motors - Četrvtina zaposlenih dala krv

Na inicijativu zaposlenih u Grand Motorsu, generalnom uvozniku i prodavcu vozila tri poznata brenda, 17. juna u prostorijama poslovnog centra na Novom Beogradu, organizovana je akcija dobrovoljnog davanja krvi, kojoj se odazvalo osamnaestoro zaposlenih, bezmalo četvrtina svih radno angažovanih u beogradskom delu ove kompanije...
Celebrity EKO pit stop

Celebrity EKO pit stop

Kompanija EKO SERBIA sa redakcijama časopisa Maxim i Top Speed 17.06.2009. u 19.30h organizuje CELEBRITY PIT STOP, gde će se slavne ličnosti iz sveta medija, umetnosti i show biznisa takmičiti u brzoj proveri 6 ključnih tačaka automobila.
Porsche Cayenne Turbo Electric (2026)
Slika nedelje