AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Na svom Drugom međunarodnom skupu, organizacija CAR 2 CAR Communication Consortium (C2C-CC) će po prvi put svetskoj javnosti demonstrirati komunikaciju vozila, nezavisno od proizvođača ili vrste vozila. Opel je domaćin ove manifestacije koja se održava u Dudenhofen Test Centru General Motorsa u Nemačkoj...

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Sprečavanje nesreća upozoravanjem vozača na potencijale opasnosti od strane drugih vozila je bio glavni cilj tokom razvoja novog C2C (car-to-car ili vozilo-sa-vozilom) komunikacionog sistema koji su zajedno razvili General Motors i Opel. Vozila opremljena ovom tehnologijom mogu međusobno komunicirati i razmenjivati informacije o lokaciji i brzini. Vozači se na osnovu toga upozoravaju ako se neko drugo vozilo nalazi na mestu koje je slabo ili ni malo vidljivo, ili ako ta vozila prilaze istoj raskrsnici. "Vožnja je veoma kompleksna radnja. Saznanje o tome gde se nalazi ili kuda je krenula ta druga osoba može biti od istog značaja kao i održavanje kontrole nad sopstvenim vozilom." - rekao je Hans-Georg Frischkorn, izvršni direktor u odeljenju globalnih električnih sistema, kontrole i softvera. "Sa C2C tehnologijom, pojačavamo zapažanje okoline kod vozača, da bi poboljšali sigurnost na putevima, bez ometanja samog vozača, i naravno ne umanjujući njegov nivo kontrole. Ovo šesto čulo obaveštava vozača o tome šta se dešava oko njega, da bi se izbegle nesreće i da bi se poboljšao tok saobraćaja."

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

GM i Opel za ove sisteme koriste isprobane, pouzdane delove koji su deo svakodnevice. Hardver se sastoji iz mikroprocesora, GPS prijemnika (GPS = sistem globalnog pozicioniranja) i bežičnih LAN modula. Vozila uspostavljaju komunikaciju na međusobnoj udaljenosti od nekoliko stotina metara i razmenjuju informacije o lokaciji, brzini, ubrzanju i pravcu kretanja. Danas vozila mogu biti opremljena višestrukim sigurnosnim senzorima, uključujući i senzore na bazi radara, koji su povezani sa uređajem za kontrolu brzine, pomoćnim sistemima za promenu trake ili senzorima koji detektuju objekte koji se nalaze na slepim tačkama. GM i Opel mogu da povećaju domet i pokrivenost koje pružaju individualni senzori ovom sveobuhvatnom tehnologijom- što predstavlja efektniji i pristupačniji način da se obezbedi detaljno osmatranje i procena okolnih uslova saobraćaja. Demonstracija u tipičnim situacijama u vožnji Inženjeri GM-a i Opel-a demonstrirali su prednosti nove tehnologije kroz niz praktičnih vežbi. Nekoliko funkcija pomaže da se spreči udarac u zadnji deo kola, što se svakodnevno dešava usled slabe vidljivosti, krivudavih puteva ili kratkog popuštanja koncentracije vozača. Na primer, sistem upozorava na karavan na putu čak i pre nego što ga vozač može videti, na primer iza ugla. U zavisnosti od situacije, sistem ova upozorenja daje vizuelno, zvučno ili putem vibracija vozačevog sedišta. U drugom scenariju, sistem za upozoravanje na opasnost od sudara poboljšava sigurnost prilikom približavanja ukrštanju puteva. Čak i ako nema vizuelnog kontakta između vozača dva vozila, sistem uočava bilo kakvu potencijalnu opasnost od sudara unapred i upozorava oba vozača da bi bili spremni da intervenišu upotrebom kočnice, na primer. Radna vozila ili vozila koja se koriste u vanrednim situacijama takođe mogu da emituju signale vozačima i da ih obaveste ako je traka zatvorena ili put treba da se raščisti.

Opel i GM razvijaju vozila sa šestim čulom

Cilj: Široka dosptupnost za što veći broj vozila GM i Opel su namerno zasnovali ovu tehnologiju na pristupačnim, dokazanim delovima, otvarajući time mogućnost da ona postane standardna oprema u mnogim vozilima. Alternativa tome bi bio izuzetno skup sistem visoke tehnologije napravljen samo za nekolicinu vozila, ali kao što je Hans-Georg Frischkorn rekao: "GM i Opel su oduvek bili posvećeni inovacijama koje su vršile demokratizaciju. Naši C2C sistemi su pristupačni,a mogli bi da se koriste u svakoj klasi motornih vozila. Ovo je posebno značajno jer su ovakvi kooperativni sistemi efikasniji kada je povećan broj vozila koja ih koriste.“ GM Public Relations

Kinezi zabranili uvoz nekih Renault modela

Kinezi zabranili uvoz nekih Renault modela

Kineska agencija za bezbednost i kvalitet automobila (AQSIQ) zabranila je uvoz nekoliko Renault modela na kinesko tržište. Kako navodi (AQSIQ), razlozi za ovu radikalnu meru su ozbiljni sigurnosni propusti i propusti u kvalitetu...
Koenigsegg kupuje Saab?

Koenigsegg kupuje Saab?

Posle bankrota velikog General Motorsa, nastala je borba za opstanak pojedniačnih proizvođača. Hummer su kupili Kinezi, Opel/Vauxhall markom upravljaće Magna, a i Saab bi uskoro mogao dobiti novog vlasnika. To bi mogao biti švedski proizvođač super-sportskih automobila, Koenigsegg...
Grand Motors - uz specijalan popust i lopta-relikvija

Grand Motors - uz specijalan popust i lopta-relikvija

Shodno obećanju da će kupce vozila izloženih u prodajnim salonima na Novom Beogradu, u Subotici, Novom Sadu, Čačku i Nišu u danima fudbalskih fešti nagraditi dodatnim popustom i specijalnim poklonima, predstavnik Grand Motorsa, generalnog uvoznika Forda, 10. juna je novom vlasniku modela Kuga, gospodinu Slobodanu Ranđeloviću...
Euro NCAP 2009: Škoda Superb - pet zvezdica i po novoj metodici

Euro NCAP 2009: Škoda Superb - pet zvezdica i po novoj metodici

Nova generacija Škode Superb već je podvrgnuta seriji Euro NCAP bezbednosnih testiranja, 2008. godine, kada je prema staroj metodici testiranja, osvojila 5 zvezdica za bezbednost putnika. Nedavno je aktuelizovan test Škode Superb, koja je prošla kroz novu metodiku ocenjivanja Euro NCAP. Maksimalna bezbednost je samo potvrđena...
Rolls-Royce Ghost - nove informacije

Rolls-Royce Ghost - nove informacije

Osnovne zvanične informacije o novom modelu Rolls-Royce Ghost već znamo. Automobil je postavljen na produženu platformu BMW-a serije 7, a pod haubom će disati Twin-turbo 12-cilindrični motor snage 507 KS i obrtnog momenta od 750 Nm. Nove informacije su pred nama...
Citroen C5 i C6 sa snažnijim dizel motorom

Citroen C5 i C6 sa snažnijim dizel motorom

Citroen C5 i C6 u ponudi imaju najsnažniji dizel agregat zapremine 2,7 litra, koji je pomenute modele plasirao među najsnažnije dizel limuzine sednje i više srednje klase. Naslediće ga 3.0 HDi motor, koji razvija 240 KS i 450 Nm obrtnog momenta...
Lamborghini - pad prodaje od 30%

Lamborghini - pad prodaje od 30%

Proizvođač sportskih luksuznih automobila, firma Lamporghini, objavila je da je u prvih pet meseci tekuće godine prodaja opala za 30 %. U sredu je ovu informaciju potvrdio i šef ove italijanske kompanije, Stephan Winkelmann...
Karbon-keramičke kočnice - za deset godina kao standard

Karbon-keramičke kočnice - za deset godina kao standard

Kompanije Brembo i SGL udružiće svoje potencijale, kako bi zajednčki razvile cenovno dostupne komponente kočionog sistema, koje će biti proizvedene od karbon-keramičkog kompozita. Brzi sedani, karavani ili obični sportski modeli, u roku od 10 godina, mogli bi u osnovnoj opremi imati ove napredne kočnice...
Renault Twingo E-Tech electric (2026)
Slika nedelje