AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

BlueTec - Efikasna dizel tehnologija za Daimler komercijalna vozila

BlueTec - Efikasna dizel tehnologija za Daimler komercijalna vozila

Još od 2005 godine, Daimler sa izuzetnim uspehom nudi visoko efikasnu BlueTec dizel tenologiju za komercijalna vozila. Oko 160.000 BlueTec komercijalnih vozila se od tada pojavilo na evropskim ulicama, uključujuci Mercedes-Benz teretna vozila, Mercedes-Benz transporter Vario, kao Mercedes-Benz i Setra autobuse...

BlueTec - Efikasna dizel tehnologija za Daimler komercijalna vozila

Više od 90 % ovih vozila ispunjava Euro5 standard koji se odnosi na emisiju CO2, a koji tek treba da stupi na snagu u jesen 2009 godine. Do sada, ova BlueTec vozila uštedela su svojim vlasnicima oko 400 miliona litara dizel goriva i 100 miliona tona CO2 koji nije isporučen u okruženje. - 160,000 BlueTec vozila na ulicama u svakodnevnoj upotrebi - 400 miliona litara diezel goriva ušteđeno - 100 miliona tona emisije CO2 izbegnuto

BlueTec - Efikasna dizel tehnologija za Daimler komercijalna vozila

Nova BlueTec dizel tehnologija je izuzetno efikasna jer zadovoljava EU4 i EU5 ekološke norme za komercijalna vozila. Bluetec je posebna tehnologija jer kombinuje ekološki i ekonomski faktor. Poredeći sa prethodnim EU3 standardima, izduvni gasovi sadrže 80% manje štetnih materija i 60% manje nitrogen-oxida. U isto vreme, BlueTec automobili troše između dva i pet procenata manje dizel goriva od standardne koncepcije, što na distanci od 150.000 kilometara rezultira uštedom 1.500 do 2.000 litara goriva.

BlueTec - Efikasna dizel tehnologija za Daimler komercijalna vozila

Šta je zapravo BlueTec? Prvo je bilo potrebno postići što kvalitetnije sagorevanje, što su inženjeri Mercedesa uspeli sa piezo-električnim brizgaljkama, koje gorivo ubrizgavaju u pet ciklusa u samo jednom taktu, uz najveći pritisak ubrizgavanja. Drugi stepen je oksidacioni katalizator, u kome se ugljovodonici (HC) i ugljen monoksid (CO) oksidiraju u manje štetne elemente: ugljen dioksid i vodenu paru. U trećem stepenu filter čađi (DPR) uklanja kancerogene čestice čađi, a u četvrtom stepenu u katalizatoru selektivne redukcije (SRC) uklanjaju se otrovni oksidi (NOx). Za Bluetec tehnologiju potrebno je koristiti gorivo sa 15 mg/kg sumpora, koje je jako teško pronaći na našim benzinskim pumpama.

BlueTec - Efikasna dizel tehnologija za Daimler komercijalna vozila

BlueTec tehnologija prvi put je korišćena u Mercedes-Benz vozilima 2005. godine, kada je ugrađivana u Mercedes-Benz teške "long-distance" kamione. Kupci su mogli naručiti BlueTec 4 tehnologiju, koja zadovoljava EU4 standarde, već od oktobra 2006. godine, ili BlueTec 5 tehnologiju, koja zadovoljava EU5 stroge ekološke norme koje na snagu stupaju sledeće godine. Tehnologija je sukcesivno proširena na Mercedes-Benz specijalne modele Econic i Unimog, kao i u autobuse Mercedes-Benz i Setra. Nova BlueTec tehnologija standardno se ugrađuje u ovim vozilima od jeseni 2006. godine. Goran Sarić - Automagazin

Ženeva 2009 - Toyota najbolja u očuvanju životne sredine

Ženeva 2009 - Toyota najbolja u očuvanju životne sredine

Stalnim usavršavanjem efikasnosti svojih vozila, Toyota se posvećeno bavi pitanjima globalne zaštite životne sredine i to širokim spektrom aktivnosti istraživanja i razvoja. Priznajući važnost raznolikosti izvora energije, Toyota je za cilj postavila ultimativni automobil Eco Car koji će vožnju dovesti na nivo održivog kretanja...
Rast prodaje automobila u Nemačkoj

Rast prodaje automobila u Nemačkoj

Prodaja novih automobila u Nemačkoj, u februaru mesecu, povećana je za 21 % u odnosu na isti period prošle godine, na 277 800 automobila. Ovo je prvi rast prodaje automobila u Nemačkoj u poslednjih šest meseci...
Sajam automobila u Ženevi - Tata Nano Europa

Sajam automobila u Ženevi - Tata Nano Europa

Indijski magnat Tata u Ženevi je predstavio super-jeftini automobil Nano Europa, koji je, kao što sam naziv govori, namenjen evropskom tržištu. Tata Nano Europe na evropsko tržište dolazi 2011. godine, a najavljena cena kreće se oko 5 000 Eura...
Sajam u Ženevi - Renault Megane RS + FOTO

Sajam u Ženevi - Renault Megane RS + FOTO

Poslednji u liniji Renault Sport modela, Renault Megane RS punim sjajem zablistao je na štandu sajma automobila u Ženevi. Posle modela Megane F1 Team R26 i Megane R26.R, Renault Megane RS "na tacni" je dobio svo stečeno iskustvo u čuvenom Renault Sport Technologies centru. Wallpaper možete preuzeti klikom na LINK..
Sajam u Ženevi - Opel Ampera će debitovati 2011. godine

Sajam u Ženevi - Opel Ampera će debitovati 2011. godine

Revolucionarna Opel Ampera danas je premijerno prikazana na 79. Sajmu Automobila u Ženevi. Carl-Peter Forster, predsednik kompanije General Motors Europe, otkrio je električno vozilo sa produženim dometom i najavio planove da se krene sa proizvodnjom ovog modela krajem 2011. godine...
Aston Martin One-77 - čekanje se isplatilo

Aston Martin One-77 - čekanje se isplatilo

Konačno... Iako smo dugo čekali, Aston Martin je predstavljanjem prvih fotografija svog prestižnog modela One 77 opravdao svaki trenutak. Pred nama su prve fotografije ekskluzivnog modela, najbržeg i najsnažnijeg automobila u istoriji Aston Martina...
Ford Iosis MAX: novi „kinetički“ koncept

Ford Iosis MAX: novi „kinetički“ koncept

Ovako bi mogao izgledati novi Ford C-Max. Novi Ford C-MAX prvi put videćemo 2011. godine, i zato je vrlo verovatno da je ovo najavna studia nove generacije modela C-MAX. Ford Iosis Max je koncept, ali iako ne treba očekivati da svi detalji budu uključeni u serijsku proizvodnju, iskreno se nadamo da će dizajn enterijera i eksterijera "preživeti" do serijske faze...
Škoda Yeti i zvanično otkrivena !

Škoda Yeti i zvanično otkrivena !

Četiri godine posle premijere studie Yeti, kompanija Škoda na sajmu automobila u Ženevi predstavlja nam svoj prvi SUV model ikada. Razlika? Serijski proizvod od koncept modela razlikuje se po izduždnoj liniji, pogonu na prednje ili sve točkove, po turbo benzinskim motorima sa direktnim ubrizgaavanjem goriva...
Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje