AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Kružne trke, NIS Novi Sad 2008 – Prva trka Vesniću

Kružne trke, NIS Novi Sad 2008 – Prva trka Vesniću

Trkom Nagrada Naftne Industrije Srbije, Novi Sad 2008, započeo je novi ciklus kružnih trka za Šampionat Srbije. Ove sezone, bez takmičara iz Crne Gore, ostalo je samo na domaćim automobilistima da “zabave” mnogobrojne ljubitelje oktanskih disciplina. I verujem da ista ta publika nije otišla kući nezadovoljna nakon četiri trke u šest klasa...

Kružne trke, NIS Novi Sad 2008 – Prva trka Vesniću

Istini za volju neke od klasa su vidno “praznije” bez crnogorskih takmičara ali na tu činjenicu se moramo navići i pored žala za nekoliko vrsnih vozača i bolida. Nakon kišnog treninga u subotu vreme je nedelju 04. maja poslužilo sve takmičare a Trka je startovala tačno u podne spojenim klasama ST i SP. Samo šest desetih delova sekunde razdvajalo je na treningu branioca titule Milovana Vesnića i njegovog glavnog konkurenta Andreja Kulundžića koji je u šampionat “doterao” novu trkačku raketu, Alfa Romeo 156 ST, kupljenu od čuvenog slovenačkog asa Dekleve. U bojama novog sponzora, kompanije "Delta Automoto" Kulundžić se tako nametnuo kao glavni pretendent na titulu ove godine.

Kružne trke, NIS Novi Sad 2008 – Prva trka Vesniću

Ipak, prvi pehar odlazi u ruke vozaču Optima Modriča Racing tima, aktuelnom ST Šampionu države, Milovanu Vesniću. Popularni Mikica je od samog starta zauzeo čelnu poziciju, i odbranio je do kraja trke sigurnom vožnjom bez grešaka. Istina, Kulundžić je imao ozbiljne zamerke na ponašanje vozača koje je pristizao za krug (Terzića konkretno) ali drugo mesto na početku sezone u potpuno novom bolidu je odličan rezultat koji najavljuje mlađem Vesniću da će put ka eventualnoj odbrani titule biti “trnovit”, sve na radost publike koju je ova borba dobro razmrdala i navijački podelila. Ostatak ST “karavana” činili su Timotić i novopridošli Đurić sa Renault Lagunama ST i standardni Mika Đelmaš u Peugeotu 406, svi dobro zaostavši za raspoloženim dvojcem Vesnić-Kulundžić.

Kružne trke, NIS Novi Sad 2008 – Prva trka Vesniću

I u klasi do 2000ccm SP i N pobeda odlazi u ruke članu Optima Modriča Racing tima, može se reći doajenu domaćih trka, Žarku Terziću. Žare je nakon mnogobrojnih osvojenih pobeda i titula, prvo u jugićima klase hibrid pa zatim sa Peugeotom 106 u klasi N1400, ponovo “potegao” za promenom klase i novim dokazivanjima što se i ovoga puta pokazalo kao pun pogodak. Sa Peugeotom 306 pripremljenim u sopstvenoj režiji, pobedom na prvoj trci sezone u novom automobilu još jednom je dokazao da je ne samo vrstan vozač već i tjuner trkačkih automobila. Terzić je bez problema ostavio daleko iza sebe drugoplasiranog Dragana Stojkovića sa Alfom 146 startujući sa poslednje osme pozicije.

Kružne trke, NIS Novi Sad 2008 – Prva trka Vesniću

Pobeda u klasi V do 1600ccm SuperSport odlazi u ruke Dragana Simića iako je kroz cilj prvi prošao velikan Pavle Komljenović sa BMW-om. Razlog je Komljenovićev prerani start zbog čega je dobio kaznu plus 30 sekundi pa Simić nije ni morao previše da forsira odvozivši jednu taktički dobru trku. Do treće pozicije stiže Nebojša Atanacković koji se vratio na stazu nakon teške povrede na brdskoj trci u Pirotu prošle godine. Zajedno sa “hobijevcima” drugu trku dana su odvozili i vozači klase III do 1400ccm grupe N. Put ka Šampionskoj tituli najbolje je započeo vicešampion iz 2007-me, Dejan Stojić, bez ikakvih problema osvojivši ubedljivo prvo mesto.

Kružne trke, NIS Novi Sad 2008 – Prva trka Vesniću

I na kraju dve klase domaćeg brenda Zastave Jugo. Jači Hibrid obeležila je laka pobeda ponovo predominantnog Dušana Borkovića i težak udes, srećom bez ozbiljnijih posledica, Branka Zirojevića nakon kontakta sa Markom Pavličevićem. Drugu poziciju je teškom mukom izborio Zvezdan Jovanović a treću Dušan Nastasijević završivši tako trku u Novom Sadu u istom poretku kao i u generalnom plasmanu na kraju sezone 2007. Borković je nakon trke najavio i kupovinu Citroena C2R2 sa kojim će u daljem toku sezone voziti reli i brdski šampionat pa bi ova pobeda mogla biti i oproštajna od kruga. Mali N, na radost domaće publike, je pripao Novosađaninu Damiru Iliću, ali tek nakon odlične trke sa drugoplasiranim Ivanom Mrseom i trećeplasiranim Milošem Borovčaninom.

Kružne trke, NIS Novi Sad 2008 – Prva trka Vesniću

Kompletne rezultate očekujte uskoro na stranicama Automagazin web portala kao i najzanimljivije fotografije u galeriji Nagrade Naftne Industrije Srbije, Novi Sad 2008. Sledeće okupljanje najboljih srpskih vozača na kružnim stazama je 25. maja na stazi Beranovac u Kraljevu.

Kružne trke, NIS Novi Sad 2008 – Prva trka Vesniću

Petar Janković - Automagazin

Koenigsegg kupuje Saab?

Koenigsegg kupuje Saab?

Posle bankrota velikog General Motorsa, nastala je borba za opstanak pojedniačnih proizvođača. Hummer su kupili Kinezi, Opel/Vauxhall markom upravljaće Magna, a i Saab bi uskoro mogao dobiti novog vlasnika. To bi mogao biti švedski proizvođač super-sportskih automobila, Koenigsegg...
Grand Motors - uz specijalan popust i lopta-relikvija

Grand Motors - uz specijalan popust i lopta-relikvija

Shodno obećanju da će kupce vozila izloženih u prodajnim salonima na Novom Beogradu, u Subotici, Novom Sadu, Čačku i Nišu u danima fudbalskih fešti nagraditi dodatnim popustom i specijalnim poklonima, predstavnik Grand Motorsa, generalnog uvoznika Forda, 10. juna je novom vlasniku modela Kuga, gospodinu Slobodanu Ranđeloviću...
Euro NCAP 2009: Škoda Superb - pet zvezdica i po novoj metodici

Euro NCAP 2009: Škoda Superb - pet zvezdica i po novoj metodici

Nova generacija Škode Superb već je podvrgnuta seriji Euro NCAP bezbednosnih testiranja, 2008. godine, kada je prema staroj metodici testiranja, osvojila 5 zvezdica za bezbednost putnika. Nedavno je aktuelizovan test Škode Superb, koja je prošla kroz novu metodiku ocenjivanja Euro NCAP. Maksimalna bezbednost je samo potvrđena...
Rolls-Royce Ghost - nove informacije

Rolls-Royce Ghost - nove informacije

Osnovne zvanične informacije o novom modelu Rolls-Royce Ghost već znamo. Automobil je postavljen na produženu platformu BMW-a serije 7, a pod haubom će disati Twin-turbo 12-cilindrični motor snage 507 KS i obrtnog momenta od 750 Nm. Nove informacije su pred nama...
Citroen C5 i C6 sa snažnijim dizel motorom

Citroen C5 i C6 sa snažnijim dizel motorom

Citroen C5 i C6 u ponudi imaju najsnažniji dizel agregat zapremine 2,7 litra, koji je pomenute modele plasirao među najsnažnije dizel limuzine sednje i više srednje klase. Naslediće ga 3.0 HDi motor, koji razvija 240 KS i 450 Nm obrtnog momenta...
Lamborghini - pad prodaje od 30%

Lamborghini - pad prodaje od 30%

Proizvođač sportskih luksuznih automobila, firma Lamporghini, objavila je da je u prvih pet meseci tekuće godine prodaja opala za 30 %. U sredu je ovu informaciju potvrdio i šef ove italijanske kompanije, Stephan Winkelmann...
Karbon-keramičke kočnice - za deset godina kao standard

Karbon-keramičke kočnice - za deset godina kao standard

Kompanije Brembo i SGL udružiće svoje potencijale, kako bi zajednčki razvile cenovno dostupne komponente kočionog sistema, koje će biti proizvedene od karbon-keramičkog kompozita. Brzi sedani, karavani ili obični sportski modeli, u roku od 10 godina, mogli bi u osnovnoj opremi imati ove napredne kočnice...
Chevrolet Corvette - prodato 1,5 miliona primeraka

Chevrolet Corvette - prodato 1,5 miliona primeraka

Chevrolet Corvette ima veliki razlog za slavlje. Od 1953. godine, kada je proizvedena prva Chevrolet Corvette, legendarni model je 1977. godine prešao granicu od 500.000 proizvedenih primeraka, a 1992. godine prodat je milioniti primerak. Ove godine, sa proizvodnih traka spuštena je 1,5-milionita Chevrolet Corvette...
Renault Twingo E-Tech electric (2026)
Slika nedelje