AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Kia u maju u svetu prodala 14 posto više nego lane

Kia u maju u svetu prodala 14 posto više nego lane

Korporacija Kia nedavno je objavila da je u maju 2023. godine globalno prodala 268.593 vozila, što je rast od 14,4 posto u odnosu na maj prošle godine...

Kia u maju u svetu prodala 14 posto više nego lane

Ne računajući namenska vozila prodaja van Južne Koreje se u odnosu na lanjski maj povećala za 15,2 posto, na 217.772 vozila. Na korejskom tržištu Kia je zabeležila prodaju od 50.275 primeraka, što je 10,3 posto više nego u 2022. godini.


Kia SUV modeli bili su najtraženiji modeli kompanije, a u maju su prodali 45.959 primeraka Sportage-a i 25.345 primeraka modela Seltos (ne prodaje se u Evropi). Na trećem mestu po prodaji bio je veliki SUV Sorento sa 20.909 prodatih primeraka.


Prodaja van Južne Koreje: 15 posto bolje nego lane (217.772 vozila)


Prodaja vozila Kia van Južne Koreje se u odnosu na maj lane povećala za 15,2 posto, a ukupno su bila prodata 217.772 vozila.

Na tržištima van Koreje prodajno je bio najuspešniji model Sportage sa 39.774 prodata primerka. Ovom sportskom terencu sledio je još jedan SUV i to Seltos koji je bio prodat u 20.553 primerka, i model K3 (ne prodaje se u Evropi, na nekim tržištima se pojavljuje pod imenom Forte), koji je bio prodat u 15.483 primerka.


Prodaja u Južnoj Koreji: 50.275 vozila, 10 posto bolje nego lane


U maju je Kia u Koreji prodala 50.275 vozila, što je za 10,3 posto više nego u maju 2022. godine. Veliki monovolumen Carnival (ne prodaje se u Evropi) bio je najtraženiji na Kijinom domaćem tržištu (6.695 prodatih primeraka). Sledila su mu dva sportska terenca – Sorento (6.499) i Sportage (6.185 prodatih primeraka).


Najprodavaniji modeli Kia su sportski terenci


Kia očekuje da će se situacija na globalnom tržištu nastala zbog nedostatka delova postepeno popraviti i želi se fokusirati na povećanje prodaje elektrifikovanih vozila i sportskih terenaca i povećanje profitabilnosti.

 

U aprilu ove godine Kia je u Seulu na događaju „CEO Investor Day" predstavila srednjeročnu i dugoročnu poslovnu strategiju brenda s naglaskom na elektrifikaciji. Kijin modifikovani prodajni cilj za 2030. godinu je 4,3 miliona vozila, od toga će 1,6 miliona vozila biti potpuno električnih. Kompanija će i dalje jačati svoje napore kako bi elektrifikovala svoju gamu modela i ubrzala svoj prelazak u pružaoca rešenja za održivu mobilnost uvođenjem inovativnih proizvoda i usluga mobilnosti.


Kompanija će i dalje povećavati prodaju svog električnog modela EV6, koji je prošle godine postao Evropski auto godine. Kia će momentum prodaje električnih vozila nadgraditi i lansiranjem novog modela EV9, velikog prestižnog električnog SUV-a, prvog sa šest ili sedam sedišta kojeg u Evropi očekujemo u narednim mesecima.


PR

Opel Experimental jasno prikazuje budućnost brenda

Opel Experimental jasno prikazuje budućnost brenda

Opel pokazuje kako će se približiti budućnosti svojim zapanjujućim novim Opel Experimental konceptom. Sa ultramodernim dizajnom eksterijera, Opel Experimental daje jasnu viziju kuda će Opel brend krenuti u narednim godinama...

Slovačka policija vozi zeleno (FOTO)

Slovačka policija vozi zeleno (FOTO)

Slovačka je dobar primer svim evropskim državama, u kom smeru treba razvijati vozni park organa javnog reda. Pored Plug-in hibrida, Slovaci će dobiti novih 430 punjača za električne automobile...

Rally Sweden 2024 - Thierry Neuville
Slika nedelje