Najnovije vesti iz auto industrije
Prodajni rezultati Mazda Srbija i Crna Gora, februar 2009
Objavljeno: 02.03.2009.
Dobri prodajni rezultati uprkos izuzetno nestabilnoj situaciji na tržištu – ovako se ukratko može opisati poslovanje Mazda Srbija i Crna Gora u februaru 2009. godine. Uz prodajnu cifru od ukupno 58 vozila, prodaja Mazde porasla je za 35 odsto u odnosu na februar 2008. godine.
U prva dva meseca, u Srbiji i Crnoj Gori prodato je ukupno 98 automobila, što predstavlja porast od 27 odsto u odnosu na prošlu godinu.
Apsolutni pobednik po prodajnim rezultatima je Mazda2, sa 54 prodatih jedinica u prva dva meseca (porast od 86% u odnosu na isti period prošle godine), a za njom na listi najprodavanijih vozila sledi Automobil godine za 2009. u Srbiji, Mazda6, sa 15 prodatih jedinica i rastom od 114 odsto. Ove modele prate Mazda3 (14), Mazda5 (11), a za njima slede Mazda CX-7 i BT-50.
Veljko Stojanović, generalni direktor Mazda Srbija, komentariše februarske rezultate: "Mesec dana pred Sajam automobila u Beogradu, naša prodaja je u dobrom zaletu. Vrlo smo zadovoljni i trenutnom akcijom, koja će biti aktuelna do kraja aprila, sa posebnom ponudom i popustima do 3.500 evra. Uz novu Mazdu3, jedan od naših najpopularnijih modela u Srbiji i Crnoj Gori, koju premijerno predstavljamo na Sajmu automobila, očekujemo novi prodajni impuls u 2009. godini."
Srbija - Prodata i isporučena vozila po modelima za Februar 2009. godine:
| Model | Karoserija | Motor (benzinski ili dizel) | Ukupno prodatih I isporučenih |
| | | |
| Mazda 2 | 3v | B | |
| | D | 1 |
| 5v | B | 12 |
| | D | |
| Mazda 3 | 4v | B | 7 |
| | D | |
| 5v | B | |
| | D | 1 |
| | | |
| Mazda 5 | 5v | B | |
| | D | 4 |
| | | |
| Mazda 6 | 4v | B | 6 |
| | D | 5 |
| 5v | B | |
| | D | |
| karavan | B | 1 |
| karavan | D | |
| | | |
| Mazda MX5 | | B | |
| | | |
| Mazda RX8 | | B | |
| | | |
| Mazda CX7 | | B | 3 |
| | | |
| Mazda BT50 | | D | 1 |
| | | |
| Ukupno: | | | 41 |
Korejski Hyundai Santa Fe trenutno se nalazi na polovini svog životnog ciklusa, a kako bi se na tržištu održao u istoj kondiciji, pripremljen je mali facelift. Izmene se odnose kako na enterijer, tako i na eksterijer, a pored dva nova dizel motora, tu je i novi 6-stepeni automatski menjač...
Kako popuniti prazninu izmedju agregata 2.0 FSI (150 ks) i motora turbo FSI (200 ks), koji pokrece sportsku verziju Golfa GTI ? Volkswagen je pronasao odgovor na ovo pitanje. Agregat koji u sebi ima integrisan mehanicki kompresor i turbo. Rezultat je 160 KS, a sve to crpi iz samo 1.4 litra zapremine !
Motor godine 2009 postao je Volkswagenov četvorocilindrični 1.4 Twincharger. Pobednika ankete "International Engine of the Year" izabralo je 65 članova žirija iz 32 zemlje sveta, među kojima nema automobilskih stručnjaka iz Srbije. Ove godine ogdržano je jedanaesto izdanje izbora za "International Engine of the Year", a prvi put ovaj zanimljiv izbor održan je 1999. godine...
Kompanija EKO SERBIA sa redakcijama časopisa Maxim i Top Speed 17.06.2009. organizovali su CELEBRITY PIT STOP, gde su se slavne ličnosti iz sveta medija, umetnosti i show biznisa takmičili u brzoj proveri 6 ključnih tačaka automobila. Legendarni Pavle Komnenović i Andrej Kulundžić, članovi EKO Racing tima, pobrinuli su se da takmičenje bude fer i korektno i proglasiti pobednike!
U Srbiji je tokom 2008. godine poginulo 897 ljudi, od čega čak 120 vozača i putnika motocikla i mopeda. Rizik nastanka saobraćajne nezgode, kod vozača dvotočkaša je 2 do 8 puta veći nego kod vozača putničkog automobila. Rizik od smrtnih posledica, kod vozača motocikla je 45 puta veći nego kod putnika u putničkom automobilu...
Honda je danas objavila da je njeno novo hibridno vozilo Insight postal najprodavaniji evropski model u kategoriji vozila na hibridni ili alternativni pogon. Podaci koje je dostavio “Jato Dynamics” pokazuju da je u svom prvom punom mesecu prodaje, Insight postao najpopularniji model na tržištu benzinsko-električnih hibrida...
Kompanija Verano Motors, generalni uvoznik i distributer Peugeot automobila za Srbiju, otpočela je specijalnu akciju zamene već korišćenih automobila za nova uz doplatu. U želji da omoguće potencijanim kupcima da na što lakši način dođu do novog Peugeot vozila, u Verano Motors-u osmislili su akciju kupovine novih automobila po sistemu „staro za novo“
Nova Opel Insignia ecoFLEX spaja nisku potrošnju goriva i nisku emisiju štetnih gasova bez kompromisa u performansama i voznoj dinamici. Sa potrošnjom od samo 5,2 litre dizela na 100 km i emisijom 136 g/km CO2, omogućuje snagu od 118 kW/160 KS i do 380 Nm obrtnog momenta – sve to zahvaljujući snažnom turbo-dizel common-rail motoru nove generacije, posebno razvijenom za ovaj model.
Na inicijativu zaposlenih u Grand Motorsu, generalnom uvozniku i prodavcu vozila tri poznata brenda, 17. juna u prostorijama poslovnog centra na Novom Beogradu, organizovana je akcija dobrovoljnog davanja krvi, kojoj se odazvalo osamnaestoro zaposlenih, bezmalo četvrtina svih radno angažovanih u beogradskom delu ove kompanije...