AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Sajam automobila u Parizu: Opel Insignia ecoFLEX

Sajam automobila u Parizu: Opel Insignia ecoFLEX

Nova Insignia ecoFLEX, koja je prvi put predstavljena na Pariskom sajmu automobila, ponudiće vožnju prihvatljivu za okolinu bez ikakvih kompromisa. Za razliku od mnogih drugih konkurenata, ne radi se o modelu s dna ponude, već o vozilu koje dolazi sa snažnim pogonskim sistemom i pruža užitak u vožnji, uz maksimalnu efikasnost...

Sajam automobila u Parizu: Opel Insignia ecoFLEX

Opelov najnoviji model iz linije ecoFLEX ima snažan turbodizelski motor zapremine 2 litre te snage 118 kW/160 KS. Ekonomičnost bez kompromisa: Opel Insignia ecoFLEX • Proširena ponuda modela Opel ecoFLEX • Vozni kvaliteti bez kompromisa sa 160 KS i 380 Nm Obrtnog momenta • Vrhunska aerodinamičnost s koeficijentom vazdušnog otpora 0,26 • Čist: emisija ugljenikovog dioksida ispod 140 g/km "Od početka smo dizajnirali Insigniju da bude izuzetno efikasan automobil. Uz celi niz detaljnih poboljšanja na pogonskom sistemu i smanjenju otpora vazduha i trenja ovog modela ecoFLEX, naši su inženjeri na najveću moguću meru smanjili potrošnju, tako da to ne utiče na vozne performanse." - rekao je Hans Demant, izvršni direktor fabrike Adam Opel. "Iako još uvek radimo na razvoju nove Insignije ecoFLEX s motorom 2.0 CDTI ECOTEC, sigurni smo da će na kraju emisija ugljenikovog dioksida biti ispod 140 g/km." U poređenju sa konkurentskim automobilima slične potrošnje i emisije, jasno je zašto je moto Opelove Insignije ecoFLEX "ekonomičnost bez kompromisa": efikasna potrošnja dizela ne utiče na vozne performanse. Insignija ecoFLEX ubrzava od 0 do 100 km/h u 9,5 sekundi i dostiže maksimalnu brzinu od 218 km/h. Osiguravajući snažnu vuču čak i pri niskom broju obrtaja, maksimalni Obrtni moment od 350 Nm dostupan je od 1.750 obrtaja u minuti i može se privremeno povećati na 15 sekundi na 380 Nm preko funkcije "Overboost".Novi 2.0-litarski common-rail četverocilindrični motor koristi inovativni proces „cleantech“ kako bi se osigurala najmanja moguća emisija uz stalno precizno održavanje tokom čitavog životnog veka. Ovim se kontroliše sagorevanje preko elektroničkog sistema zatvorene petlje, a ubrizgavanje goriva prilagođuje se sagorevanju u stvarnom vremenu. Piezoelektrični senzori za vazduh u cilindrima smešteni su u glavi i služe za merenje pritiska do 180 bara u pojedinom cilindru čak milion puta u minuti, sa tačnošću od 98%. Ti se podaci zatim šalju u središnji kontrolni sistem motora, koji u skladu s tim prilagođava količinu i "tajming" ubrizgavanja goriva. Ovaj sistem zatvorene petlje osigurava da motor uvek radi optimalnom efikasnošću i uz minimalnu štetnu emisiju izduvnih gasova. Tokom čitavog životnog veka Insignije on kompenzuje, u slučajevima različitog opterećenja, kao što su male greške u merenju goriva, tolerancije za delove, različit kvalitet goriva i uslovi rada. Insignia ecoFLEX opremljena je visokoefikasnim Michelinovim gumama Primacy HP posebno napravljenim za ovaj automobil. Kao ostali modeli Insignije, nova varijanta ecoFLEX sertifikovana je prema standardu Euro 5 i biće dostupna kao trovratni i peterovratni model tokom 2009. godine.

Sajam automobila u Parizu: Opel Insignia ecoFLEX

Izuzetna optimizacija: dodatno poboljšana aerodinamičnost Zahvaljujući svom optimizovanom dizajnu, sportskoj liniji krova i fino rešenim detaljima, obične varijante Insignije imaju izuzetno nizak koeficijent otpora vazduha od 0,27. Insignija ecoFLEX, s druge strane, još je bolja od toga. Na putu do tog cilja Opel je iskoristio znanje o aerodinamici koje je skupljao decenijama. Još u osamdesetim godinama Kadett GSI imao je CD (koeficijent zračnog otpora) 0,30, što ga je učinilo najaerodinamičnijom limuzinom svog vremena. Niz godina kasnije, Opel Calibra postavila je rekord kao kupe, koji sada dostiže limuzina Insignija ecoFLEX. Njen koeficijent otpora od 0,26 čini je jednim od najaerodinamičnijih produkcijskih limuzina na svetu, a time i najboljom Opelovom limuzinom u tom pogledu ikada. Tako Insignija treba manje snage kako bi savladala otpor vazduha nego neki znatno manji automobil. Ovo je ključno, jer kada se brzina udvostručuje, snaga potrebna da se savlada otpor vazduha povećava se čak osam puta – ako je za savladavanje aerodinamičkog otpora pri 60 km/h potrebno 2 kW, pri brzini od 120 km/h potrebno je 16 kW. Opelovi stručnjaci za aerodinamiku optimizovani su Insigniju ecoFLEX u raznim područjima, koristeći tradicionalne metode kao što su dodatna ploča ispod rezervoara, a ispred zadnje osovine, čime se poboljšava koeficijent vazdušnog otpora i smanjuje sila koja nastoji podići vozilo. Osim toga, karoserija je spuštena 10 mm kako bi se smanjio prednji deo i delomično zatvorena prednja rešetka kako bi se više vazduha usmeravalo na bokove vozila čime se povećava aerodinamičnost. Spoljni retrovizor odličan je primer Insignijine aerodinamičke izuzetnosti: u poređenju s prethodnikom, Insignijini spoljni retrovizori u obliku krila stvaraju 45% manji otpor vazduha. Tokom brojnih računarskih simulacija i više od 650 sati u vazdušnom tunelu, mnogi su drugi detalji fino realizovani kako bi se postigle još bolje aerodinamičke performanse, uključujući dodavanje fleksibilnog prednjeg spojlera, zaobljavanje uglova prednjeg odbojnika, laganu promenu pozicije prednjih brisača, zaobljeniji A-stub, usmeravanje struje vazduha preko krova tako da klizne bez odvajanja, integrisanje zadnjeg spojlera, integrisanje odvojnog ruba u zadnja svetla, optimizovanje oblika donje kontrolne ručice u zadnjem vešanju i dodavanje spojlerskog ruba na krajeve pragova ispred prednjih točkova. U tom procesu mnoge od tih modifikacija pokazale su se korisnim i za Insignijina aeroakustička svojstva, što znači da je unutrašnjost kabine tiša nego kod bilo kojeg Opelovog automobila dosad. Inženjeri su pazili na smanjenje buke tokom prvih faza rada na novom modelu, koristeći neke nove metode rada: napravili su model od gline u razmeri 1:1 i koristili ga za merenje buke. Nova Insignija takođe ima bolje zaptivanje vrata u poređenju s prethodnim modelima. Debljina stakala na bočnim prozorima povećana je na 4,85 mm, što dodatno smanjuje buku u unutrašnjosti automobila.

Bogata ponuda modela ecoFLEX Modeli ecoFLEX iz linija Astri i Corsi najavljeni za ovu godinu takođe slede istu filozofiju kao Insignija ecoFLEX. S emisijom ugljen-dioksida od samo 109 (Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX) i 119 g/km (Astra 1.7 CDTI ecoFLEX), ovi automobili su prave zvezde ekonomične potrošnje goriva – troše samo 4,1 odnosno 4,5 litara dizela na 100 km. Opel je postigao izvrsne brojke koje se tiču emisije štetnih gasova i s ostalim modelima u porodici ecoFLEX. Naprimer, Zafira 1.6 CNG sa 138 g/km ima najbolju emisiju ugljen-dioksida u konkurenciji sedmoseda, a Combo CNG, kojeg može pogoniti i prirodni plin, sa 133 g/km krasi najmanja emisija ugljen-dioksida u segmentu jednovolumena. GM PR

Audi A5 Sportback - prve fotografije bez maske

Audi A5 Sportback - prve fotografije bez maske

Zahvaljujući sposobnosti studenata iz Kalifornije, Audi A5 Sportback bez maske možemo videti pre nego što se pojavi u zvaničnom katalogu. Podsetimo, Audijev kupe sa četvoro vara svetlost dana ugledaće na septembarskom sajmu automobila u Frankfurtu...
Verano Motors - Specijalna ponuda Peugeot skutera već od 999 evra

Verano Motors - Specijalna ponuda Peugeot skutera već od 999 evra

U kompaniji Verano Motors, generalnom uvozniku i distributeru Peugeot skutera za Srbiju, i kod ovlašćenih dilera, otpočela je specijalna akcija prodaje skutera po sniženim cenama. U okviru ove akcije najmanji Peugeot-ov skuter, model V-clic može se naći po ceni već od 999 evra, model Vivacity 3 po ceni od samo 1.490 evra a najpopularniji Peugeot-ov skuter, model Speedfight 3 prodaje se po neverovatnoj ceni od samo 1.990 evra...
Audi R8 Spider - brzina sa vetrom u kosi

Audi R8 Spider - brzina sa vetrom u kosi

Špijunske fotografije snimljene na stazi Nordschleife otkrivaju nam test verziju modela Audi R8 u kabriolet izvedbi. Na fotografiji vidimo da je Audi R8 Spider opremljen klasičnim platnenim krovom...
Car of the Year 2010 - kandidati poznati

Car of the Year 2010 - kandidati poznati

Komisija popularne ankete "Car of the Year" objavila je listu od trideset modela nominovanih za ovogodišnju titulu "Car of the Year 2010". Rezultati ovogodišnjeg izbora biće biće poznati 30. oktobra...
Novo upravljačko telo za PSA Peugeot Citroen

Novo upravljačko telo za PSA Peugeot Citroen

Nadzorni organ Peugeot SA, koji se sastao u sredu 17. juna 2009, izabrao je novo upravljačko telo za PSA Peugeot Citroen. Misija ovog upravljačkog tela je da PSA Peugeot Citroen postane globalnija grupa i glavni akter u svetskom automobilizmu...
M paket za BMW serije 7

M paket za BMW serije 7

Iako se spekulisalo o M verziji BMW-a serije 7, ispostavilo se da minhenski proizvođač za svoju petometarsku limuzinu priprema "samo" M paket opreme, koji podrazumeva niže oslanjanje i agresivnije branike. Ipak, do zvanične premijere niko ne može biti siguran, jer BMW je tvrdio da nikada neće predstaviti ni SUV sa logom M...
Euro Sumar - Suzuki Swift jeftiniji 710 evra

Euro Sumar - Suzuki Swift jeftiniji 710 evra

Beogradski Euro Sumar, uvoznik i prodavac Suzukijevih automobila i motocikala, do 15. jula u svojoj i mreži ovlašćenih partnera u Srbiji nudi ograničenu količinu modela Swift u verziji 1,3 GLX+ po akcijskoj ceni od 10.190 evra, uključujući i PDV. To je 710 evra niže od cene po kojoj se inače prodaje taj automobil...
Motor BMW 35d dobija novih 20 konjskih snaga

Motor BMW 35d dobija novih 20 konjskih snaga

Biser među dizel motorima, najsnažniji šestocilindrični turbodizel agregat, biće još snažniji. BMW je juče objavio da će motor, koji trenutno pokreće modele serije 3, 5, 6, 7, X3, X5 i X6 dobiti novu "porciju" snage od 20 KS i, umesto dosadađnji 286 KS, razvijaće 306 konjskih snaga, pri 4.400 o/min...
BMW iX3 50 xDrive
Slika nedelje