AutoMAGAZIN - Vesti

Najnovije vesti iz auto industrije

Nova Hondina “zelena” fabrika za proizvodnju dizel motora

Nova Hondina “zelena” fabrika za proizvodnju dizel motora

Honda je ovih dana proslavila završetak novog postrojenja za proizvodnju motora koje će proizvoditi blokove motora i odlivke za dizel motore evropskih modela. Pogon u Ogavi u Japanu, počeće sa proizvodnjom u jesen ove godine, nakon ugradnje i testiranja mašina i opreme.

Ogava je Hondino najnovije, elkološki odgovorno, proizvodno postrojenje. Projektovano je tako da smanji količinu CO2 oslobođenu prilikom proizvodnje svakog motora, i to 40 posto u postupku livenja i 25 posto u postupku mašinske obrade. Postrojenje poseduje samo jednu proizvodnu liniju, ali je ova „Linija napredne fleksibilnosti“ u stanju da proizvede osam različitih tipova motora, uključujući tu i najnaprednije jedinice niske emisije. Honda trenutno proizvodi blokove za dizel motore u svojoj fabrici Suzuka u Japanu, a postupci livenja i mašinske obrade postepeno će biti prebačeni u novo postrojenje u Ogavi. Nova fabrika u Ogavi zatim će snabdevati delovima za dizel motore fabriku Sajama, koja će proizvoditi model Accord za evropsko tržište. Pored toga, snabdevaće delovima za dizel motore i Hondinu fabriku u Svindonu, Velika Britanija, u kojoj se proizvode modeli Civic i CR-V. Podaci o fabrici motora u Ogavi: Lokacija : Ogava-mači, Hiki-gun, prefektura Saitama, Japan Površina : približno 195,000 m2 Kapacitet: 200,000 jedinica godišnje pri maksimalnom kapacitetu (očekivana proizvodnja je oko 2.000 jedinica u prvih nekoliko meseci) Početak proizvodnje: jesen 2009. Vrednost investicije: približno 45 milijardi jena Broj zaposlenih: oko 500, pri maksimalnoj proizvodnji. i-DTEC motor i-DTEC je Hondin dizel motor pojačanih i unapređenih performansi, smanjene potrošnje goriva i emisije štetnih gasova, razvijen iz dizel motora i-CTDi (kakav se ugrađuje u Civic, CR-V i FR-V). Motor i-DTEC je izrađen od aluminijuma, poprečno postavljen, sa četiri cilindra, DOHC, četiri ventila po cilindru, turbopunjačem sa promenljivim usisnim diznama i dodatnim kontrarotirajućim vratilom za smanjenje vibracija drugog reda. Motor i-DTEC trenutno pokreće najnoviji model Honde Accord u Evropi. Hondin blok dizel motora je izrađen od legure aluminijuma. Njegovo livenje zahteva kompleksnu izradu i omogućuje proizvodnju snažnog i krutog bloka motora zatvorene konfiguracije koja smanjuje buku i vibracije i omogućava ravnomerniji rad. Delta Automoto PR

Renault Megane dobija dva nova motora: 1.4 TCe i 2.0 dCi

Renault Megane dobija dva nova motora: 1.4 TCe i 2.0 dCi

Samo pola godine posle predstavljanja treće generacije modela Renault Megane, francuska kompanija odlučila se da proširi ponudu motora, sa dva nova motora: turbobenzinski 1.4 TCe, u koji Renault polaže velike nade, i turbodizel 2.0 dCi u verziji od 118 kW sa manuelnim i 110 kW sa automatskim menjačem...
Mass Racing Team - sezona uspešno počela

Mass Racing Team - sezona uspešno počela

U četvrtak je održana press konferencija u organizaciji Mass Racing Team-a i kompanije Euro Sumar-Suzuki. Na konferenciji se govorilo o početku sezone i učešća na prvoj trci IDM šampionata, a održana je i svečana predaja motocikla Suzuki K9, koji predstavlja sponzorstvo Milošu Milovanoviću od strane kompanije Euro Summar - Suzuki...
Seat Ibiza slavi 25. rođendan

Seat Ibiza slavi 25. rođendan

Španska kompanija Seat ovih dana ima puno razloga za slavlje. Model Seat Ibiza slavi svoj dvadesetpeti rođendan, što je bio dovoljan povod za predstavljanje specijalne edicije, pod nazivom „25th anniversary“...
Hibridni BMW 750Hi biće predstavljen u Frankfurtu

Hibridni BMW 750Hi biće predstavljen u Frankfurtu

Mercedes-Benz svoj hibridni automobil visoke klase, Mercedes-Benz S400 BlueHYBRID, već polako uvodi na tržište, dok BMW sa uvođenjem serijskog 750Hi još uvek čeka. Zvanično predstavljanje serijske verzije moglo bi se dogoditi na sajmu automobila u Frankfurtu...
PSA: Sistem HYbrid4 potvrđen za Peugeot 3008 i Citroën DS5

PSA: Sistem HYbrid4 potvrđen za Peugeot 3008 i Citroën DS5

Već nekoliko meseci u saobraćaju francuskih gradova Mulhouse i Sochaux, realizuju se pilot projekti usmereni na razvoj hibridnog pogona HYbrid4. Pretpostavlja se da bi serijska proizvodnja modela Peugeot 3008 HYbrid4 i Citroen DS5 HYbrid4 mogla početi 2011. godine...
Tehnika - Električni kompresor je realnost

Tehnika - Električni kompresor je realnost

Britanska kompanija Controlled Power Technologies (CPT), još 2000. godine, kao prva u svetu, razvila je električno pogonjen kompresor za motore male zapremine. Od tog trenutka, neprestano radi na njegovom razvoju i približavanju serijskoj proizvodnji...
Mercedes-Benz E Coupé dobiće Stop-Start sistem

Mercedes-Benz E Coupé dobiće Stop-Start sistem

Umesto korišćenja skupocenih tehnologija sa alternativnim gorivima, kompanija Mercedes-Benz bira drugačiji put. Već sledeće godine, Mercedes-Benz E Coupe dobiće sistem "Stop-Start", a u roku od 5 godina Mercedes želi da počne prodaju automobila sa koeficijentom otopra vazduha manjim od 0,20...
Mazda 6e
Slika nedelje