Najnovije vesti iz auto industrije
Mercedes-Benz SLS AMG - Izgled pod maskom, tehnika poznata
Objavljeno: 15.03.2009.
Iako je naslednik supersportskog modela SLR McLaren još uvek pod velom tajne, i u fazi testiranja pod maskom, Mercedes-Benz je odlučio da otkrije njegovu tehniku. U Mercedesu tako nisu dali puno prostora špijunskim fotografima, jer su u u spostvenoj režiji predstavili oficijalne fotografije zamaskiranog automobila, što danas nije čest slučaj. Fotografije možete pogledati klikom na LINK..

Novi Mercedes-Benz SLS AMG izned prednje osovine ima osmocilindrični agregat tipa M159, zapremine 6208 cm3, koji razvija čak 571 konjsku snagu pri 6800 o/min i "medveđi" obrtni moment od 650 Nm pri 4750 o/min. Snaga se preko sedmostepenog menjača sa duplim kvačilom i karbonskog kardana, šalje na zadnje točkove. Motor je opremljen "suvim karterom" i teži sao 206 kilograma. Menjač je plod razvoja kompanije AMG i smešten je iznad zadnje osovine, a sistem transaxle, koji spaja motor i menjač, razvijen je u Sindelfingenu i za njegovu uzradu korišćen je karbon. Automobil je razvijen u saradnji MTC-a (Mercedes Technology Center) i AMG-a.

Prioritet konstruktora, prilikom rarvoja, bio je redukcija mase i sniženje težišta. "Ram" automobila izrađen je od aluminijumskih profila i ploča i teži samo 241 kilogram . Čelik je korišćen samo u proizvodnji unutrašnjeg dela prednjeg sklopa karoserije. Vrata automobila otvaraju se u smeru ka gore, čime Mercedes oživljava slavni "gullwing", koji je proslavio model 300 SL iz 1954-1957. godine. Automobil je "smršao" u odnosu na prethodnika za 140 kilograma i sada teži 1620 kilograma. Dimenzije automobila Mercedes nije otkrio, ali je poznato samo međuosovinsko rastojanje, koje iznosi 2680 milimetara. Raspored mase, takođe je približan idealnom i iznosi 48 : 52.

Mercedes-Benz SLS opremljen je aluminijumskim felnama dimenzija 9,5 x 19 napred i 11,0 x 20 pozadi i vozi se na pneumaticima dimenzija 265/35 R19, odnosno 295/30 R20. Vozač na raspolaganju ima tri režima vožnje i funkciju Racestart (sistem launch control), zahvaljujući kojem automobil iz mesta do 100 km/h ubrzava za samo 3,8 sekunde. Na nemačkim autoputevima Mercedes-Benz SLS razvijaće i 315 km/h. Kombinovana potrošnja goriva iznosi 13 L/100 km.
Za zaustavljanje je zadužen AMG kočioni sistem sa keramičkim diskovima i kočionim kleštima od šest cilindara. Novi SLS biće opremljen i sistemom elektronske kontrole stabilnosti, ESP, koji ima sportski ili standardni režim rada. Razvoj modela Mercedes-Benz SLS počeo je u poslednjem kvartalu 2006. godine, test progam biće završen u toku ove godine, a zvanična premijera zakazana je za 2010. godinu.
Goran Sarić - Automagazin
Pet Chevroletovih automobila – od čega četiri potpuno nova filmska lika – zvezde su novog letnjeg filmskog hita produkcijske kompanije DreamWorks Pictures i Paramount Pictures “Transformers: Osveta poraženih”. U bioskopske dvorane širom Evrope film stiže u junu, a u Srbiji prikazivanje počinje 26. juna. BUMBLEBEE, svima dobro poznat AUTOBOT® junak iz prvog filma “Transformers”, vraća se sa još boljim performansama...
Pred nama su najzanimljivije fotografije, snimljene na ovonedeljnom Belgium Ypress reliju. Najzanimljivije fotografije možete pogledati u galeriji Automagazin portala, ili jednostavnim klikom na
LINK...
Otkrivanje izgleda nove Opel Astre prati nas tokom 2009. godine. Konačno su pred nama fotografije koje nam otkrivaju unutrašnjost nove generacije modela Opel Astra i potvrđuju ono što smo videli i na špijunskim fotografijama: visok kvalitet i odličnu ergonomiju...
Korejski Hyundai Santa Fe trenutno se nalazi na polovini svog životnog ciklusa, a kako bi se na tržištu održao u istoj kondiciji, pripremljen je mali facelift. Izmene se odnose kako na enterijer, tako i na eksterijer, a pored dva nova dizel motora, tu je i novi 6-stepeni automatski menjač...
Kako popuniti prazninu izmedju agregata 2.0 FSI (150 ks) i motora turbo FSI (200 ks), koji pokrece sportsku verziju Golfa GTI ? Volkswagen je pronasao odgovor na ovo pitanje. Agregat koji u sebi ima integrisan mehanicki kompresor i turbo. Rezultat je 160 KS, a sve to crpi iz samo 1.4 litra zapremine !
Motor godine 2009 postao je Volkswagenov četvorocilindrični 1.4 Twincharger. Pobednika ankete "International Engine of the Year" izabralo je 65 članova žirija iz 32 zemlje sveta, među kojima nema automobilskih stručnjaka iz Srbije. Ove godine ogdržano je jedanaesto izdanje izbora za "International Engine of the Year", a prvi put ovaj zanimljiv izbor održan je 1999. godine...
Kompanija EKO SERBIA sa redakcijama časopisa Maxim i Top Speed 17.06.2009. organizovali su CELEBRITY PIT STOP, gde su se slavne ličnosti iz sveta medija, umetnosti i show biznisa takmičili u brzoj proveri 6 ključnih tačaka automobila. Legendarni Pavle Komnenović i Andrej Kulundžić, članovi EKO Racing tima, pobrinuli su se da takmičenje bude fer i korektno i proglasiti pobednike!
U Srbiji je tokom 2008. godine poginulo 897 ljudi, od čega čak 120 vozača i putnika motocikla i mopeda. Rizik nastanka saobraćajne nezgode, kod vozača dvotočkaša je 2 do 8 puta veći nego kod vozača putničkog automobila. Rizik od smrtnih posledica, kod vozača motocikla je 45 puta veći nego kod putnika u putničkom automobilu...
Honda je danas objavila da je njeno novo hibridno vozilo Insight postal najprodavaniji evropski model u kategoriji vozila na hibridni ili alternativni pogon. Podaci koje je dostavio “Jato Dynamics” pokazuju da je u svom prvom punom mesecu prodaje, Insight postao najpopularniji model na tržištu benzinsko-električnih hibrida...